September i korthet – 1 483 förmedlade bostäder

I september förmedlade Bostadsförmedlingen i Stockholm 1 483 bostäder. Den genomsnittliga kötiden var 10,4 år.
Foto:Peter Hoelstad

I september förmedlade Bostadsförmedlingen i Stockholm 1 483 bostäder. Den genomsnittliga kötiden var 10,4 år.

Under 2022 har totalt 14 767 lägenheter förmedlats av Bostadsförmedlingen i Stockholm. Det är 320 lägenheter fler än under motsvarande period 2021.

I september förmedlades 309 studentbostäder och 219 ungdomslägenheter. 280 av de totalt 1 483 förmedlade bostäderna var nyproducerade.

Snabbfakta september

• Kortaste kötiden: Söderarmsvägen 30B, Kärrtorp; studentlägenhet (1 rum och kök; 25 kvm) – 8 dagar
  • Längsta kötiden: Sveavägen 77, Vasastan; vanlig hyresrätt (4 rum och kök; 116 kvm) – 36,0 år
  • Mest klickade annonsen: Mäster Mikaels Gata 2, Södermalm (2 rum och kök; 45 kvm) – 12 543 sidvisningar