Serviceresor lanserar ny förbättrad app och bokningssida

Resenär använder Serviceresors nya app Serviceresan

Som en del i den digitala utvecklingen lanserar Region Örebro län en ny förbättrad app och bokningssida för Serviceresor. Den som har tillstånd till färdtjänst kan boka, avboka eller ändra sina resor. Sjukresor och skolskjuts går bra att avboka i appen eller på bokningssidan. Det går också att se vilka tillstånd en person har och hur länge tillstånden gäller.

-  Vi hoppas att appen och bokningssidan ska vara till hjälp för våra kunder och deras anhöriga i hanteringen av deras resor, säger Staffan Juliusson, chef för Serviceresor inom Region Örebro län. Det ska vara enkelt att logga in och kontrollera restider eller boka om en resa, fortsätter han.

För den som inte är en van datoranvändare eller inte har en smarttelefon finns alternativet att låta en närstående sköta resorna åt sig.

Som tidigare kommer Beställningscentralen vara öppen för telefonbokningar för den som hellre vill fortsätta använda sig av det. Förhoppningen är att ett ökat användande av appen och bokningssidan gör att det blir färre samtal och minskad risk för telefonköer för den som vill fortsätta ringa och boka sina resor.

Resenär använder Serviceresors nya app Serviceresan

Länstrafiken lanserar en mer flexibel biljett – Flex 10/4019.10.2021 10:06:42 CEST | Pressmeddelande

Den senaste tiden har många i samhället utvecklat nya resvanor, då alla uppmanats att studera eller arbeta så mycket som möjligt hemifrån. När samhället nu successivt återgår till en mer normal vardag kommer en del fortsätta studera eller arbeta en del hemifrån. För att dessa resenärer ska kunna resa på ett hållbart sätt har Länstrafiken tagit fram Flex 10/40. Det är en mer flexibel biljett som ger 10 resdagar inom 40 dagar. Biljetten finns tillgänglig i Länstrafikens app från och med tisdagen den 19 oktober.