SEVÄRT MODE: Specsavers x maxjenny! Fashion Week Stockholm

Specsavers är huvudsponsor av Fashion Week Stockholm 2018 och vill med sitt engagemang få fler att upptäcka glädjen i en varierad glasögongarderob. För att skapa synlighet och visa upp årets glasögonmode lanseras det nya designsamarbetet mellan Specsavers och maxjenny! under Fashion Week i augusti.

Maxjenny, en Köpenhamnsbaserad modedesigner, är själv glasögonbärare och hennes kreationer domineras av starka färger och djärva intryck, något som Specsavers tycker återspeglas i deras kollektioner.

Maxjenny har skapat en kapselkollektion med unika designplagg för Specsavers. Syftet är att visa hur glasögon lätt blir en given accessoar, men även på ett djupare plan engagerar med sevärt mode. Maxjenny har hämtat inspiration från optikerns klassiska syntavla och hennes tanke är att man genom hennes mönster kan testa sin egen syn.

Syntavlans grafiska element ligger klart integrerade bland de färgerna som jag använt som bakgrund. Jag hoppas kunna ge ett optiskt uppvaknande och för mig är mina glasögon alltid pricken är i:et på en outfit, säger Maxjenny.

Mönstret som Maxjenny har tagit fram har applicerats på hennes mest ikoniska plagg. Färgerna är valda för att ytterligare lyfta visningen som anordnas på Nordiska Kompaniet i Stockholm den 30 augusti.

Pressmaterial skickas via Wetransfer. Frågor om Specsavers mejlas till malin@polhem.com

sig i Sverige 2004 och har idag drygt 113 butiker.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Denise Rudberg ny ambassadör för Specsavers: “Kolla ögonen i tid - innan det är för sent”28.9.2018 09:57Pressmeddelande

Optikerkedjan Specsavers knyter till sig författaren Denise Rudberg som ambassadör i sitt arbete för att förebygga ögonhälsa. Kolla ögonen regelbundet är det viktiga budskapet för höstens upplysningskampanj: – God syn och ögonhälsa är något som verkligen engagerar mig, synen är så viktig i mitt arbete och det finns en historia av ärftlig ögonsjukdom i släkten, säger Denise Rudberg.

Specsavers och Will.i.am lanserar glasögonkollektion10.9.2018 15:02Nyheter

Will.i.am x Specsavers Utöver sin musikkarriär, är hip-hop stjärnan Will.i.am även känd för att alltid bära glasögon. Nu lanserar Will.i.am en exklusiv kollektion av glasögon i samarbete med Specsavers. Han har inspirerats av sin livslånga kärlek till glasögon och utmanat sin kreativitet och passion och skapat en exklusiv uppsättning av bågar. Kollektionen består av 14 olika bågar samt 3 solglasögon. Samtliga bågar är gjorda i acetat och/eller rostfritt stål och bågarna symboliseras av en innovativ och subtil design. I butik i september. Frågot om Specsavers och ytterligare pressmaterial mejlas till malin@polhem.com

Specsavers och Ivana Helsinki lanserar exklusiv glasögonkollektion10.9.2018 15:00Pressmeddelande

Ivana Helsinki x Specsavers Specsavers senaste designsamarbete är tillsammans med Ivana Helsinki, ett finskt modemärke grundat av systrarna Paola och Pirjo Suhonen. En exklusive uppsättning av bågar i skandinavisk design och härliga mönster. Kollektionen består av 13 bågar och 2 par solglasögon och lanseras i butik i oktober. Bågarna kostar 1995 kronor styck. Frågor om Specsavers och ytterligare pressmaterial mejlas till malin@polhem.com.

Smålänningar och boende på Öland och Gotland har bäst kunskap för att skydda ögonen från solens farliga UV-strålning1.6.2018 15:29Pressmeddelande

Solens UV-strålar kan på sikt orsaka ögonsjukdomar, och bästa skyddet är CE-märkta solglasögon. Men fyra av tio svenskar använder inte solglasögon alls sommartid och en majoritet av befolkningen är inte medvetna om solens skadliga strålning. Smålänningar och boende på Öland och Gotland har störst kunskap i landet om att solens strålar ökar risken för ögonsjukdomar.