Sex finalister till Årets Djurklinik klara

Smådjurskliniken Din Veterinär i Helsingborg, Lunds Djursjukhus, Väsby Djursjukhus i Upplands Väsby, Aros Veterinärcentrum i Västerås, Växjö nya djurklinik och Roslagens Smådjursklinik i Norrtälje. De är årets sex finalister som har chans att vinna utmärkelsen Årets djurklinik 2018. Idag öppnar röstningen och det är upp till Sveriges djurägare att rösta fram vinnaren.

– Att det blev sex finalister i år, istället för fem som tidigare år, handlar om att konkurrensen är stentuff. Det har varit extra svårt i år för juryn att välja. Flera av årets finalister har varit nominerade tidigare vilket tyder på ett fortsatt bra arbete med hög kvalitet, säger Lena-Liisa Tengblad, vd SLA-Svensk Djursjukvård.

De sex finalisterna arbetar alla mycket tillfredställande med kriterierna i det kvalitetssigill som branschorganisationen SLA-Svensk Djursjukvård har beslutat om.Särskilt tungt väger kriterierna bemötande, delaktighet, prisinformation och tillgänglighet.

– Årets djurklinik är ett sätt att rikta ljuset mot det fina kvalitetsarbetet som sker hos våra medlemmar, främst med utgångspunkt i prisets kriterier. Alla fantastiska nomineringar som kommit in vittnar om ett mycket uppskattat arbete, säger Lena-Liisa Tengblad.

Branschorganisationen SLA-Svensk Djursjukvård står bakom utmärkelsen. Juryn består av Torkel Ekman, leg veterinär och vice ordförande i Sveriges Veterinärmedicinska Sällskap, Hans Rosenberg, presstalesperson på Svenska Kennelklubben och Eva Poratvice ordförande i Sveriges Kattklubbars Riksförbund.

SÅ HÄR HAR DET GÅTT TILL

Närmare 1100 djurägare, medarbetare och andra nominerade kliniker runt om i hela landet till Årets djurklinik mellan den 1 februari – 18 februari via nomineringssidan på svenskdjursjukvard.se

Juryn utsåg sex finalister
Juryn gick igenom nomineringarna. De kliniker som fått bäst nomineringar fick möjlighet att utveckla för juryn hur de arbetar med kvalitet utifrån kriterierna. De sex som bäst kunde redogöra för detta gick vidare till finalomgången.

Alla kan vara med och rösta fram till 5 april 2018 på www.svenskdjursjukard.se
Idag öppnar röstningen. Alla kan vara med och rösta på vilken av de fem finalisterna som ska utses till Årets djurklinik 2018.

Vinnaren presenteras 10 april.
Årets djurklinik 2018 presenteras den 10 april. Vinnaren kommer även att firas vid VeTa-dagarnas bankett i Malmö den 21 april.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Väsby Djursjukhus är Årets djurklinik 201810.4.2018 21:16Pressmeddelande

- Så roligt och smickrande! Det är inte ofta jag blir stum men när jag fick veta att vi vunnit blev jag minsann det! Vi jobbar hårt för att hela tiden bli ännu bättre och denna utmärkelse gör att vi tillsammans blir motiverade att fortsätta i samma anda. Jag med personalen vill tacka alla våra djurägare som stöttar oss och som lagt sina röster på just vårt djursjukhus. Tillsammans tar vi hand om våra djur på bästa sätt, säger Marie Jury, VD, leg.vet, Väsby Djursjukhus. Det är branschorganisationen SLA-Svensk Djursjukvård som står bakom utmärkelsen. Syftet är att att sätta fokus på kvalitetsarbetet inom djursjukvården i Sverige. Medlemsföretagen i Svensk Djursjukvård jobbar efter ett kvalitetssigill som vilar på ett antal kvalitetsregler, varav fyra väger särskilt tungt vid bedömningen av Årets djurklinik; Bemötande, tillgänglighet, prisinformation och delaktighet. - Årets Djurklinik är ett sätt att rikta ljuset mot det fina kvalitetsarbete som sker hos våra medlemmar, främst med utgång

Växjö Nya Djurklinik är finalist i Årets Djurklinik20.3.2018 14:52Pressmeddelande

Växjö Nya Djurklinik är en av sex finalister till utmärkelsen Årets Djurklinik. Nästan 1100 personer har nominerat olika kliniker över hela landet. Nu har juryn valt ut sex finalister och det är upp till djurägarna att rösta fram Årets Djurklinik 2018. – Helt fantastisk roligt att bli uppmärksammade! Överväldigande! Vi är en klinik med hög kompetens med ett gott bemötande i en trygg miljö. Vi vill att djuren och dess ägare ska känna att vi tar oss tid för dem och att vi ger bästa möjliga vård och omsorg säger Marie Ivarsson, Växjö Nya Djurklinik. Att Växjö Nya Djurklinik blivit finalist betyder att kliniken arbetar mycket tillfredställande med kriterierna i det kvalitetssigill som branschorganisationen SLA-Svensk Djursjukvård har beslutat om.Särskilt tungt väger kriterierna bemötande, delaktighet, prisinformation och tillgänglighet. – Årets djurklinik är ett sätt att rikta ljuset mot det fina kvalitetsarbetet som sker hos våra medlemmar, främst med utgångspunkt i prisets kriterier. All