Sex nya koncepthotell lanseras hos Ving under 2018

Ving fortsätter att satsa på koncepthotell. Under 2018 lanseras ett nytt Sunwing, fyra nya Sunprime och ett nytt Casa Cook. Vings koncepthotell är de som får högst betyg av kunderna och antalet ökar hela tiden, vilket också är en viktig del av Thomas Cook Groups strategi för lönsam tillväxt.

Sunprime Protaras Beach, Cypern (observera att bilden är en illustration)

Ving har mer än 50 års erfarenhet av att utveckla koncepthotell och idag bor närmare hälften av Vings kunder på ett koncepthotell. Det är också på dessa hotell som de mest nöjda kunderna bor vilket är naturligt då hotellen är utvecklade utifrån de önskemål kunderna har haft genom åren. I utvecklandet av koncepthotellen tar Ving även hänsyn till rådande trender som på senare år handlat mycket om bl a mat, aktiviteter och inredning.

Under 2018 öppnas hela sex nya koncepthotell. Sommaren 18 öppnar två nya Sunprime-hotell, Vings koncept för vuxna som reser utan barn. De är Sunprime Pearl Beach på Kos och Sunprime Protaras på Cypern.Till vintern samma år öppnas ytterligare två nya Sunprime-hotell, ett på Kap Verde och ett i Gambia. På Kap Verde öppnar Sunprime Ponta Sino, beläget direkt på stranden i Santa Maria, på ön Sal. I Gambia öppnar Sunprime Tamala.

Det blir också ett tillskott bland familjehotellen då Sunwing Ponta Sino öppnar på Kap Verde till vintern 18/19. Hotellet kommer att vara helt nybyggt och beläget direkt på stranden.

Det blir också ett nytt Casa Cook, Vings hotellkoncept för den moderna resenären med krav på hög komfort och snygg design. Succékonceptet finns redan nu på Rhodos och Kos och till nästa sommar öppnar ett nytt Casa Cook med strandläge i Chania på Kreta. På Casa Cook får du en kombination av en avslappnande semesteroas och möjligheten att uppleva och inspireras av den lokala atmosfären.

- Våra koncepthotell är de som får allra högst betyg av kunderna. Att utöka antalet koncepthotell är dessutom en viktig del av Thomas Cooks Groups strategi för lönsam tillväxt. Genom fler koncepthotell i portföljen kan vi erbjuda våra kunder en bättre semesterupplevelse, säger Magnus Wikner, koncernchef Vinggruppen i Norden, där researrangörerna Ving, Spies och Tjäreborg ingår tillsammans med hotellverksamheten.

En av framgångsfaktorerna när det gäller hotellkoncept är att vi ständigt utvecklat dem i nära samarbete med våra kunder. Ving var först med t ex barnklubbar, Easy Travel och fri wifi. Den senaste i raden av innovationer är att kunder kan boka ett specifikt rumsnummer på de flesta av koncepthotellen. Sex dagar innan avresa får kunden ett mail där man kan boka ett specifikt rum inom den rumskategori man bokat.

De koncepthotell som lanseras under 2018 kommer att ha kunder från hela Thomas Cook Group.

För ytterligare information, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Vinggruppen gör nytt rekordresultat17.5.2018 09:31Pressmeddelande

Thomas Cook Northern Europe, även kallad Vinggruppen, där Ving, Spies, Globetrotter och Tjäreborg ingår, gör ett nytt rekordresultat för vinterhalvåret, när Thomas Cook-koncernen idag presenterar halvårsresultatet för 2017/2018. Vinggruppen befäster sin marknadsledande ställning inom semesterpaketresor, både med det egna flygbolaget och reguljärflyg. Den nordiska gruppens rörelseresultat för halvåret uppgick till 554 miljoner kronor, vilket är en ökning med 88 miljoner kronor för perioden.