SFVF Förening utbildar konsumentvägledare om bilar

Nu kör Sveriges Fordonsverkstäders Förening grundkurs i bilar och bilars teknik igen för konsumentvägledare på flera platser i Sverige - bland annat i Lund, nu på måndag den 17 oktober.

En grundkurs om bilar och bilteknik för konsumentvägledare
som SFVF ordnade i april 2016 i Uddevalla. Foto: SFVF
En grundkurs om bilar och bilteknik för konsumentvägledare som SFVF ordnade i april 2016 i Uddevalla. Foto: SFVF

Många bilägare vänder sig till kommunens konsumentvägledare efter att ha hamnat i tvist med en verkstad eller bilhandlare. Men konsumentvägledarna får idag ingen utbildning om bilar och bilars teknik av sin arbetsgivare – trots att det är mera komplicerat än någonsin att köpa och äga en bil.

Därför har vi på SFVF i flera omgångar under åren gett konsumentvägledare runt om i Sverige en kort grundkurs i bilar och bilars teknik.

För mer information eller frågor – kontakta SFVF:s vd Bo Ericsson:

bo.ericsson@sfvf.eu

En grundkurs om bilar och bilteknik för konsumentvägledare
som SFVF ordnade i april 2016 i Uddevalla. Foto: SFVF

Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF) jobbar ständigt med att skapa de absolut bästa förutsättningarna för att alla som driver fordonsverkstad inom service, däck, lack, plåt, glas, reparationer och rekonditionering ska kunna bedriva din verksamhet med rättvisa villkor.

SFVF är Sveriges största medlemsorganisation för fordonsverkstäder.

Arbetsgivarens ansvar vid jobb med elfordon10.1.2023 23:22:46 CET | Pressmeddelande

Hur påverkar elfordonen blåljusmyndigheternas arbete och vad behöver arbetsgivarna ha för kunskaper och resurser för att deras medarbetare ska kunna hantera elfordon? Välkommen till Mekonomen Vårby allé 53 i Vårby i södra Stockholm den 13/1 kl 10:00 – så berättar vi på Sveriges Fordonsverkstäders Förening mer om detta. På plats finns även polismyndigheten som informerar om vad de gör för att kunna hantera elfordon.