SFVF och Verkstadsföretagarna rustar inför framtiden tillsammans med CvZ Juridik

Nu växlar vi upp vår juridiska hjälp för våra medlemmar, säger Bo Ericsson vd för Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF) och ordförande i Verkstadsföretagarna. Vår bransch utvecklas i snabb takt och behovet av juridisk hjälp hos verkstäder och våra fordonshandlare ökar i och med förändrad lagstiftning och förändrade krav på branschen.

Vanessa von Zweigbergk, CvZ, Bo Ericsson, SFVF & Alexander Clomén, CvZ

Med juristernas hjälp hos CvZ kommer vi på ett unikt sätt skräddarsy utbildningar som är anpassade för våra medlemmar och branschens behov.

CvZ är en Juristbyrå som erbjuder effektiva och affärsinriktade lösningar till hjälp för våra medlemmar att minska risker och därmed bidra till en bättre affär.

Utöver hjälp med civilrättsfrågor kommer våra medlemmar få extra hjälp och stöd när det gäller följande:

• Arbetsrättsliga frågor
  • Ombud vid arbetsrättsliga förhandlingar
  • Arbetsmiljöfrågor
  • Tvister och konflikter med bilköpare och verkstadskunder

Nu kommer våra medlemmar kunna känna det som om de har en jurist i rummet intill.

Läs mer om CvZ: www.cvz.se

Vanessa von Zweigbergk, CvZ, Bo Ericsson, SFVF & Alexander Clomén, CvZ

Okunskap vid gasbussolyckor riskerar människors liv och hälsa4.12.2020 10:16:35 CETNyheter

- Gasdrivna bussar och Klarabergstunneln i Stockholm har visat sig vara en dålig kombination. Nyligen var katastrofen återigen nära men turen räddade oss. Hur många gånger ska turen rädda oss? Varför fortsätter man blunda för riskerna, istället för att förebygga, utbilda och informera? Lagen (2003:778) om skydd mot olyckor, gäller den inte längre? Detta frågar sig Bo Ericsson vd för Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF).