SFVF och Verkstadsföretagarna rustar inför framtiden tillsammans med CvZ Juridik

Nu växlar vi upp vår juridiska hjälp för våra medlemmar, säger Bo Ericsson vd för Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF) och ordförande i Verkstadsföretagarna. Vår bransch utvecklas i snabb takt och behovet av juridisk hjälp hos verkstäder och våra fordonshandlare ökar i och med förändrad lagstiftning och förändrade krav på branschen.

Vanessa von Zweigbergk, CvZ, Bo Ericsson, SFVF & Alexander Clomén, CvZ

Med juristernas hjälp hos CvZ kommer vi på ett unikt sätt skräddarsy utbildningar som är anpassade för våra medlemmar och branschens behov.

CvZ är en Juristbyrå som erbjuder effektiva och affärsinriktade lösningar till hjälp för våra medlemmar att minska risker och därmed bidra till en bättre affär.

Utöver hjälp med civilrättsfrågor kommer våra medlemmar få extra hjälp och stöd när det gäller följande:

• Arbetsrättsliga frågor
  • Ombud vid arbetsrättsliga förhandlingar
  • Arbetsmiljöfrågor
  • Tvister och konflikter med bilköpare och verkstadskunder

Nu kommer våra medlemmar kunna känna det som om de har en jurist i rummet intill.

Läs mer om CvZ: www.cvz.se

Vanessa von Zweigbergk, CvZ, Bo Ericsson, SFVF & Alexander Clomén, CvZ

Sveriges Fordonsverkstäders Förening varnar elbilsägare15.4.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

Låter du som elbilägare ett företag skifta till sommarhjulen för 99 kr? Vad händer då om en okunnig person lyfter elbilen på ett felaktigt sätt? Tyvärr har det skett som inte ska kunna ske, en däckverkstad lyfte en Tesla på fel sätt och satte domkraften i batteriet. Den olyckan medförde att Teslan blev inlöst av försäkringsbolaget eftersom verkstaden var försäkrad, säger Michael Bergvall som är däckansvarig på Sverige Fordonsverkstäders Förening (SFVF).

Svenska Bilskolors självklara val, Certifierad Däcktekniker3.3.2021 07:30:00 CET | Pressmeddelande

En undersökning som ABS WHEELS gjort på uppdrag av Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF) visar att 9 av 10 Bilskolor väljer en Certifierad Däcktekniker. Det är mycket glädjande säger Bo Ericsson vd för SFVF. Detta i sin tur kommer leda till att alla elever får kännedom om Certifierad Däcktekniker och varför det är så viktigt att anlita en verkstad som har rätt kompetens för att rekommendera rätt däck.