Shaker Nasrollah årets domare i SBL dam

På senare år har denna domare kommit upp och han blir väl uppskattad för sitt arbete. En domare ska inte synas sägs det, men Shaker Nasrollah har gjort avtryck. För andra året i rad blir han årets domare i SBL dam.

Utmärkelserna röstas fram av coacher, lagkaptener och media förutom priserna Årets lyft och årets matcharrangemang som delas ut av Svenska Basketbollförbundet. Varje utmärkelse får dock en kommentar av SBBF.

Årets domare: Shaker Nasrollah

Svenska Basketbollförbundets kommentar:
Årets domare tar sin andra raka utmärkelse då han har fortsatt på väl inslagen väg. Årets domare kombinerar denna balansgång mellan att synas som matchledare med en god dialog med spelare och ledare för att se till att matcherna avgörs av spelarna, som det populärt heter. Årets domare i SBL dam är Shaker Nasrollah.

Shaker kommer att ta emot sin utmärkelse i samband med den första SM-finalen mellan A3 Basket och Högsbo Basket på onsdag, 24 april i Umeå Energi Arena.