Shaver.se - Stort uppsving av försäljningen av säkerhetshyvlar

Shaver.se har sett en stor ökning av försäljningen av säkerhetshyvlar den senaste tiden. Livsstilsbutiken förutspår att trenden med skäggvård kommer växa ännu mer i framtiden.

Rakning är en vana som i stort sätt alla unga män förr eller senare tar del av. Oavsett hur populärt ansiktshår än må vara så är den första rakningen för de flesta killar en upplevelse som de alltid kommer ihåg. Liksom de flesta aspekter av livet så är rakning en som har blivit alltmer kommersialiserad, särskilt de senaste årtionden.

“Många stora varumärken på marknaden där ute hoppas att du ska använda deras traditionella flerbladshyvlar. Idag finns det dock ett bättre alternativ - rakning med en säkerhetshyvel. Vi har under de senaste två-tre åren märkt av en gradvis ökning av dessa dubbelsidiga rakhyvlar - och vi tror att vi kommer att få se en ännu större efterfrågan på säkerhetshyveln inom den närmsta tiden,” säger pressansvarig på Shaver.se

En dubbelsidig rakhyvel ger dig en bättre rakning till ett billigare pris. Den ger nämligen en närmare rakning än traditionella flerbladshyvlar och orsakar mindre irritation, och är samtidigt enklare att använda än en rakkniv. Många svenska män har under de senaste åren fått upp ögonen för säkerhetshyveln och det finns således många anledningar till detta.

Några av fördelarna är att det är det mest prisvänliga alternativet när det kommer till rakning. Detta beror på att själva säkerhetshyveln är oerhört hållbar samt att dess rakblad är förhållandevis billiga. Ofta kan du använda samma dubbelblad en handfull gånger före det är tid att byta ut till ett nytt, vilket således inte gäller för vanliga rakbladskassetter. Andra fördelar med säkerhetshyveln är att den ger en närmare rakning då du kommer närmare din hy jämför med en flerbladshyvel. Detta resulterar dessutom i mindre irritation på huden.

Unik service ger goda elektrikeromdömen för Svenska Eljouren14.4.2021 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Svenska Eljouren startade som en renodlad eljour men det som gör elbolaget unikt är dess serviceinriktade elektriker som även ger fullt kundfokus för bokade uppdrag. Bland hushållen i Stockholm har tillgängliga och bokningsbara elektriker blivit en succé. Sedan starten i april 2020 har Svenska Eljouren hjälpt över 7000 kunder – med utmärkta omdömen och lysande kundrecensioner som resultat. Receptet är helt enkelt att erbjuda god service!