Shirley Clamp i Bingolotto

Popsångaren och låtskrivaren Shirley Clamp gästar åter igen BingoLottos studio! Förra året släppte hon den efterlängtade EP:n Explodera och i höst sätter hon tillsammans med sitt band, upp sin egna föreställning på Maximteatern. Och nu gästar hon återigen programmet som sänds den 31 mars 2019, kl. 18.00 i TV4.

Foto:Daniel Stigefelt

Shirley Clamp är väletablerad på den svenska stjärnhimlen och har bland annat varit med i Rhapsody in Rock, Melodifestivalen. Dessutom har hon lett programmet Folktoppen och varit sveriges kommentator för Eurovision Song Contest.

Under 2018 släppte hon sin EP Explodera – en skiva som innehåller fyra mycket personliga låtar.
– Det känns som ett rungande ÄNTLIGEN på många sätt! Jag har börjat skriva musik igen, landat på många personliga plan och utvecklats som både människa och artist – och nu släpper jag min första EP på väldigt många år, och det gör jag på mitt eget bolag, säger Shirley om EP:n.

Under 2018 släppte hon även dubbelsingeln Självklart och Kom på sitt egna bolag och medverkade i SVT:s Allsång på Skansen, TV4:s Lotta på Liseberg. Och nu gästar hon återigen programmet som sänds den 31 mars 2019, kl. 18.00 i TV4.

Foto:Daniel Stigefelt

Apollo i nytt samarbete med Bingolotto – för föreningslivet3.12.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

I söndags, 1 december 2019 inleddes Apollos nya samarbete med Bingolotto och Folkspel, detta som ett led i Apollos satsningar på aktivitet, träning och sport. Apollo är idag med varumärket Apollo Sports Nordens största arrangör av sport- och träningsresor. Bingolotto och Folkspel har i sin tur ett grundläggande syfte att generera pengar till Sveriges föreningsliv och det är ur dessa synergier det nya samarbetet vuxit fram.