Shirley Clamp och Martin Riverfield And The Wheels Of Fortunes I BingoLotto

På söndag gästas vi av Shirley Clamp och Martin Riverfield And The Wheels Of Fortunes. Husbandet leds av Rickard Åström och programledare är Rickard Olsson!

Shirley Clamp släppte förra året sin EP ”Explodera” – en skiva som innehåller fyra mycket personliga låtar!

” Det känns som ett rungande ÄNTLIGEN på många sätt! Börjat skriva musik igen, landat på många personliga plan och utvecklats som både människa och artist – och nu släpper jag min första EP på väldigt många år, och det gör jag på mitt eget bolag! " säger Shirley

Hon släppte även dubbelsingeln ”Självklart” & ”Kom” på sitt egna bolag och medverkade i SVT:s Allsång på Skansen TV4:s Lotta på Liseberg.Nu gästar hon återigen Bingolotto

Martin Riverfield And The Wheels Of Fortunes gästar BingoLotto i samband med releasen av bandetssenaste singel Hope That You Wan't Me Too. Martin Engström Riverfield är kanske mest känd från att tidigare ha spelat tillsammans med det framgångsrika bandet John Lindberg Trio i nära tio års tid.

Bandet har redan nått stora framgångar och vann under sommaren 2018 kategorin Pure Country i Country SM, som för fjortonde året i rad delades ut på ett fullsatt Högfjällshotell i Sälen. De fick dessutom ta emot det finaste priset Publikens val som bästa band 2018. Bandet har även prisats av Sveriges Radio som Årets Nykomling på Dalecarlia Music Awards 2017.

Den 1 februari släppte bandet det nya spåret Hope That You Wan't Me Too från albumet som väntas senare i vår.

Husbandet leds av Rickard Åström och programledare är Rickard Olsson.

BingoLotto – Söndag 10 februari kl. 18 i TV4.