SHL instiftar utmärkelsen Månadens Spelare

SHL lanserar tillsammans med C More och Scandic utmärkelsen Månadens Spelare. Ett pris som går till den spelare i SHL som gjort bäst bestående sportsliga avtryck under den senaste månaden. Septembers vinnare presenteras lördag den 15 oktober. Redan nu står det klart att Joel Lassinantti (Luleå), Dennis Everberg, (Växjö) och Ilari Filppula (Malmö) har chans att bli första pristagare.

Lördagen den 15 oktober lanseras Månadens Spelare genom att september månads pristagare utses i C Mores sändning och i SHLs egna kanaler. Förutom detta hyllas även spelaren i sin hemmaarena vid ett passande tillfälle. Juryn består förutom av samtliga SHL klubbars lagkaptener och Sanny Lindström (C More), Lena Sundqvist (C More), Petter Rönnqvist (C More), Niklas Wikegård (C More), Mathias Kemi (Scandic), Mattias Ek (Expressen) och Tomas Ros (Aftonbladet).

– Att ligga på topp i dagens SHL kräver extremt hårt arbete. Det känns därför både kul och viktigt att kunna premiera den insatsen med en utmärkelse som Månadens Spelare. Det är ett pris jag skulle uppskattat under min tid som spelare, säger Sanny Lindström, juryordförande och expert i C More.

Månadens Spelare får i samband med hyllningen i hemmaarenan, en prischeck på övernattningar hos Scandic till ett bruttovärde av 10 000 kr som han i samråd med sin klubb får ge till verksamheten i eller runt sin moderförening/nuvarande klubb.

– Scandic jobbar med idrott från bredd till elit och den här utmärkelsen blir en extra krydda för samtliga spelare i SHL samtidigt som den synliggör de som har presterat bäst. Extra kul om priset går tillbaka till spelarens moderförening där allt började, säger Mathias Kemi, sponsorchef Scandic.

Totalt kommer sex priser att delas ut under grundsäsongen och efter säsongen bjuds alla vinnarna in till SHL Awards, som sänds i C More.

För mer information, kontakta:

Jonathan Stara, Press- och PR-ansvarig, C More Sport, 076-545 40 14, jonathan.stara@cmore.se

Jörgen Lindgren, VD, SHL, 072-213 17 00, jorgen.lindgren@shl.se

Mathias Kemi, Sponsor- och partnerchef, Scandic, 070-973 51 47, mathias.kemi@scandichotels.com

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2017/2018 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2017/201811.8.2017 10:00Pressinbjudan

Datum:        tisdagen den 5 september Tid:              09.30-14.30 Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.   Huvudtränare och en spelarrepresentant från respektive SHL-klubb samt representanter från SHL kommer att finnas på plats under dagen.   Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.   Anmälan Sista anmälningsdag är den 29 augusti och anmälan görs här http://www.shl.se/upptaktstraff-2017-2018   Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, johanna.hemming@shl.se eller 0720-50 51 60