SHL och BAUHAUS förlänger avtalet med ytterligare tre år

BAUHAUS har varit huvudsponsor till SHL sedan 2018 och med ett år kvar på avtalet har SHL och BAUHAUS kommit överens om att förlänga samarbetet ytterligare tre år.

– Det är oerhört glädjande att BAUHAUS vill fortsätta samarbeta med SHL, särskilt i dessa utmanande tider, säger SHL:s vd Michael Marchal.

SHL är Sveriges högsta ishockeyliga för herrar i Sverige med 14 klubbar spridda över hela landet – från Luleå i norr till Malmö i söder. Det är den liga med högst bevakning, både medialt och sett till publikmängd. Förra säsongen besökte nästan 2,2 miljoner åskådare matcherna och intresset för svensk elithockey är enormt. Trots att säsongen 2019/2020 avslutades i förtid på grund av Coronapandemin och den sista omgången spelades inför tomma läktare slog säsongen 2019/20 rekord gällande det totala antalet besökare under grundserien och även publiksnittet fortsätter att stiga. SHL:s vd Michael Marchal är väldigt positivt till det fortsatta samarbetet.

–  När vi inledde samarbetet var det för att BAUHAUS är en aktiv partner som passar oss och vår publik vilket verkligen har stämt i allt vi gjort tillsammans. Att de nu vill fortsätta ytterligare tre år, speciellt i dessa utmanande tider, visar på deras genuina ambition att bygga svensk idrott och SHL och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete, säger Michael Marchal, vd för SHL.

– Från BAUHAUS sida känns det extra viktigt att visa på ett långsiktigt stöd till SHL nu när många idrottsföreningar har det tufft med intäkter från både evenemang och sponsorer, säger Johan Saxne marknadsdirektör på BAUHAUS.

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 18 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet, Luxemburg, Slovakien). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 17 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.

Det nya avtalet är på ytterligare tre år efter säsongen 2020/2021 och sträcker sig till 2024.

För mer information, kontakta:
Johan Saxne, marknadsdirektör BAUHAUS
jsa@bauhaus.se

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2020/2021 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.