Sigge Eklund designar en exklusiv kollektion kräkpåsar tillsammans med MEDS Apotek
Sedan MEDS lanserades i mars 2018 har nätapoteket vuxit starkt och ambitionerna är höga för nätapoteket som inom några år vill bli Sveriges mest självklara apoteksval. MEDS satsar därför stort på marknadsföring som sticker ut - senast i en omtalad reklamfilm där Måns Zelmerlöw rider halvnaken på en vit häst, och nu står alltså Sigge Eklund på tur som nästa kändis nätapoteket samarbetar med.
“Vi är en uppstickare i apoteksvärlden. Det ska kännas såväl i vår produkt som i hur vi marknadsför oss själva. Jag tror att vi gör det genom att vara lyhörda och ta till oss av samhällsfenomen som talar till många. Då jag håller örat mot marken, lyssnar och tittar på mycket, blev ett samarbete med Sveriges mest kända kräkfobiker Sigge Eklund självklart. Sigge talar ofta i sina sociala medier om sin rädsla inför kräk, så jag hörde helt enkelt av mig till honom och frågade om han ville designa en kollektion kräkpåsar”, säger Marika Baltscheffsky, marknadschef på MEDS.
Genom kampanjen vill MEDS visa på att nätapoteket har allt som behövs inför sjuksäsongen, såsom vätskeersättning och febernedsättande preparat.
“Det var en oväntad men väldigt rolig förfrågan Marika kom med. Jag har blivit någon typ av en expert på spyor trots att jag knappt sett en. Ruben Östlund har till och med tagit in mig som kräkexpert i sin nya film. Nu får vi hoppas att kräkpåsarna håller kräket borta, och om jag mot förmodan skulle drabbas av en kräksjuka vet jag nu att jag kan vända mig till MEDS”, säger Sigge Eklund.
Här kan du köpa Sigges egendesignade spypåsar:
https://www.meds.se/sigges-kräkpase
Nyckelord
Kontakter
Carl JanssonCMOMEDS
carl.jansson@meds.seBilder
Om
MEDS är ett onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket som har kunden i fokus. Vårt mål är att vara hela Sveriges favoritapotek för både receptbelagda och receptfria läkemedel. Det uppnår vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett riktigt stort utbud produkter, personlig rådgivning 08–22 alla dagar i veckan och blixtsnabba leveranser. Sedan MEDS lansering 2018 har vi hanterat över en miljon recept och skickat över 5 miljoner rosa paket till kunder över hela Sverige.
Följ MEDS
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från MEDS
MEDS visar positiv orderekonomi och stark tillväxt under 202222.3.2023 13:30:17 CET | Pressmeddelande
Onlineapoteket MEDS omsatte preliminärt 600 miljoner (+30%) under 2022, och växte därmed flera gånger snabbare än marknaden i övrigt. Under senare delen av året nådde bolaget den volym som krävs för fortsatt tillväxt med positiv orderekonomi.
MEDS stärker marknadsteamet med ny CRM-manager22.3.2023 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Nätapoteket MEDS gör en nyckelrekrytering genom att värva Botan Calli till rollen som CRM Manager. ”Vi arbetar kontinuerligt för att erbjuda våra kunder den bästa kundupplevelsen och värvningen av Botan Calli är ett viktigt steg i detta arbete. Vi ser fram emot att få tillgång till hans gedigna kunskap och erfarenhet internt”, säger Sofia Söderqvist, CCO på MEDS.
Meds högst rankat av svenska företag på lista över Europas snabbast växande bolag8.3.2023 11:16:12 CET | Pressmeddelande
Finanstidningen Financial Times listar för sjunde gången Europas snabbast växande företag. Med på listan finns 17 svenska företag – högst rankat av dem alla är onlineapoteket Meds.
MEDS tar steg mot lönsamhet – organiska trafiken rusar18.11.2022 14:16:54 CET | Pressmeddelande
Under 2022 har nätapoteket MEDS fokuserat på sitt SEO-arbete och ökar nu sin organiska trafik från Google med över 100 procent. ”Det här är ett kvitto på att vårt arbete inom SEO och content ger önskad effekt – men samtidigt har vi bara börjat”, säger Daniel Larsson, Head of SEO.
MEDS värvar Head of Performance från Pineberry26.9.2022 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Ledande nätapoteket MEDS gör en nyckelrekrytering när Nicklas Krus går in i rollen som Head of Performance. "Vi investerar i vårt långsiktiga mål att bli ett lönsamt miljardbolag. Nicklas Krus kommer att ansvara för att se till att vi gör det så effektivt och systematiskt som möjligt. Det här är kunskap och erfarenhet vi ser fram emot att ha inhouse", säger Björn Thorngren, vd och medgrundare.