Signat.se gör det enklare att skriva avtal på nätet

Att skriva avtal på nätet blir allt mer populärt. Signat.se satsar nu på juridiska avtal som, till skillnad från gammalmodiga juristbyråer, upprättas online. Tjänsten är alltså helt onlinebaserad vilket gör att du slipper lägga tid på fysiska möten och resor till juristkontor.

Det finns vissa krav för ett avtal för att det ska bli juridiskt bindande. Därför är det allra bäst att ta hjälp av en kunnig jurist som hjälper till att utforma avtalet så att det blir korrekt och lever upp till dina förväntningar.

Genom ett korrekt avtal kan potentiella problem undvikas. Dagligen uppstår nämligen konflikter och problem mellan människor på grund av felaktigt eller oklart utformade avtal.

Vid ett avtal som upprättats på egen hand glöms lätt viktiga riktlinjer bort såsom vad som får och inte får göras men också påföljder vid ett regelbrott.

Genom att anlita en jurist sparar du därmed tid och förebygger problem. Det är dessutom en väldigt enkel process att upprätta avtalet online.

Signat.se tycker varken att det ska vara dyrt eller krångligt med vardagsjuridik. Därför satsar de på rimliga, fasta priser och kompetenta jurister som hjälper till att utforma avtal online.

Du kan bland annat få hjälp att skapa bodelningsavtal, samboavtal, testamente och skuldebrev. Detta till ett fast, förmånligt pris eftersom hela processen sköts online.

Signat.se fyller du i dina uppgifter, därefter kommer en jurist utforma och kvalitetssäkra avtalet och leverera det via e-mail så snabbt som inom 24 timmar.

Du kan också få hjälp att upprätta avtalet med en jurist över telefon.

Du kan alltså glömma bort gammalmodiga juristbyråer som tar alldeles för höga priser för standarddokument och juridisk rådgivning. Signat erbjuder fasta priser, fri rådgivning och personlig service.

Deras stora fokus ligger på att hjälpa människor. Därför delar de årligen ut ett stipendium på 5 000 kr till en driven juriststudent.

Branscher man för ett par år sedan aldrig trodde skulle komma att digitaliseras börjar nu allt mer jobba med digitala hjälpmedel.

Redan för ett par år sedan började Charlotta Kronblad, doktorand på Chalmers (institutionen för teknikens ekonomi och organisation) följa branschens digitala resa och såg en stor förbättringspotential i branschen gällande digitaliseringen.

Juristbranschen är nu en av de branscherna som står inför en betydande omvandling mot det allt mer digitala, där Signat.se är en del av resan

Mica Eriksson, PR-ansvarig

Laddningsbox.se - kunskapsportalen som hjälper konsumenter att hitta rätt elbilsladdare18.8.2021 14:53:39 CEST | Pressmeddelande

Den nya elbilstrenden växer sig allt starkare efter att allt fler konsumenter satsar på ett mer klimatvänligt liv. Samtidigt som fler elbilar säljs går också försäljningen av laddboxar nu upp till rekordhöjder. Men att som konsument hitta rätt i djungeln av laddboxar är fortfarande svårt. Antalet installationsföretag och laddenheter på marknaden blir allt fler och att som konsument hitta rätt typ av laddbox blir allt mer krångligt.