Silver till svenska herrarna på VM

Svenska herrlaget spelade hem ett lagsilver i tyska Wanne-Eickel.

Laget i blå tröjor bestående av: främre raden - Stefan Björk, Magnus Mårtensson, Stefan Viberg. bakre raden - Daniel Ågren, Patrik Eliasson, Martin Lundell och Magnus Westerberg. Coacher i vita tröjor från vänster: Henrik Andersson, Roger Njord, Lars Josefsson, Isabell Möller, Roger Svensson (förbundskapten).

När det allra första VM för Oldtimerslandslaget spelades tog Sveriges herrlag hem ett Silver.

Efter snyggt spel av alla spelarna under de 8 lagvarven över två dagar kunde inget göras åt tyskarna som storspelade.

Förbundskapten Roger Svensson säger:

- Det är hemmaplan för Tyskland som tränat in anläggningen under lång tid. Vi gör en fantastiskt bra insats och känner inte att vi förlorade guldet. Vi vann ett Silver!

Silverlaget på VM för Oldtimers. Stefan Björk, Magnus Mårtensson, Stefan Viberg, Daniel Ågren, Martin Lundell, Magnus Westerberg och Patrik Eliasson