PR Direkt

SilverPark Media lanserar ny träningssajt

Dela
SilverPark Media AB har lanserat en ny webbsida med information, träningsövningar samt köpguider till träningsprodukter. Namnet är Träningscentralen och syftet är att bredda företagets målgrupp.

Efter flera år av tveksamheter och senareläggande har Träningscentralen äntligen fått se dagens ljus, säger Jesper Bjerling, grundare av SilverPark Media AB. Det är tydligt att intresset för träning och hälsa bara ökar för varje år och folk nästintill skriker efter bra information och vägledning inom ämnet. Jag tror att vi med Träningscentralen kan nå ut till väldigt många människor och hjälpa dem med deras problem och funderingar, fortsätter han.

 

SilverPark Media jobbar med affiliatemarknadsföring, vilket innebär att de får en viss provision om en besökare klickar sig vidare till en webbshop och gör ett köp. Den huvudsakliga trafikkällan är organisk söktrafik, vilket kan förbättras med så kallad sökmotoroptimering (SEO) som också är en av företagets specialiteter.

 

Vi har över 60 webbplatser idag och tack vare SEO kan vi ta topplaceringarna i Google som genererar tiotusentals starkt nischade besökare i månaden, säger Jesper. Det är stor skillnad på besökare, någon som söker efter ren information genomför sällan ett köp. De besökare vi fokuserar på är de som specifikt är ute efter att handla online, detta är kraften i SEO, fortsätter Jesper.

 

En annan av SilverPark Media:s hemsidor är Kosttillskottguiden som presenterar fakta, tester och recensioner av kosttillskott. Sidan startades först som ett kul hobbyprojekt av Jesper, långt innan företaget grundades, men är nu av en Sveriges största jämförelsesajter av kost och hälsokost.

 

Tanken är att Träningscentralen ska komplettera Kosttillskottguiden genom att även innefatta information om träningsmaskiner, träningsredskap och liknande produkter. Planerna för framtiden är dock ännu större, Träningscentralen ska också erbjuda information om kosttillskott samt ha en bloggsektion med nyheter och allmänt inom träning och hälsa. Målsättningen är helt enkelt att bli en av de största webbplatserna för träningsintresserade, säger Jesper.

 

Den största marknaden för SilverPark Media är den svenska, men på senare tid har de vuxit mycket på den norska. Utöver detta har de närvaro på den danska och engelska marknaden. Företaget håller även på att ta fram egna träningsprodukter och artiklar som i framtiden kommer säljas på den svenska marknaden.

Silverparkmedia via Pressmeddelande direkt

Om

PR Direkt
Flaggan 1338
11674 Stockholm

010-551 75 00https://prdirekt.se/

PR Direkt hjälper företag och organisationer med PR och pressmeddelanden. Vi ser till så att viktiga nyheter får rätt spridning.

 

Följ PR Direkt

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från PR Direkt

GetLEI lanserar SvenskLEI: En lokal hemsida för den svenska marknaden för utfärdandet av LEI koder31.1.2024 13:39:21 CET | Pressmeddelande

GetLEI, en ledande global leverantör av Legal Entity Identifier (LEI)-koder, har idag med glädje tillkännagivit lanseringen av SvenskLEI, en ny hemsida som är speciellt anpassad för att möta behoven hos den svenska marknaden. Denna lansering markerar ett betydande steg i företagets strävan att göra processen för att skaffa och hantera LEI-koder enklare och mer tillgänglig för svenska företag.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye