CUPRA Sverige

Simon Vasquez blir CUPRA Sveriges ambassadör

Dela
Simon Vasquez tar plats i CUPRAs tribe, den framgångsrika padelspelaren har i uppdrag, som CUPRAs officiella ambassadör, att marknadsföra och representera varumärket som också är titelpartner till CUPRA Swedish Padel Tour 2021.
Simon Vasquez svensk CUPRA ambassadör.
Simon Vasquez svensk CUPRA ambassadör.
  • Simon Vasquez, professionell padelspelare och rankad etta i Sverige, blir CUPRA Sveriges nya officiella ambassadör
  • Genom samarbetet med Simon Vasquez stärker CUPRA ytterligare sin närvaro inom padelsporten på den svenska marknaden
  • Den officiella bilen för CUPRA ambassadören är CUPRA Formentor e-Hybrid, en avancerad plug-in hybrid på 245 hk

Södertälje, 5 mars 2021, Simon Vasquez är CUPRA Sveriges nya officiella ambassadör. Simon är idag rankad etta i Sverige och har tillsammans med sin partner, Cayetano Rocafort, åtta raka SPT-vinster, (CUPRA Swedish padel tour sedan 2021). Samarbetet syftar till att stärka CUPRAs varumärke och att skapa en stark närvaro inom padelsporten på den svenska marknaden.

Intresset för Padel ökar lavinartat både i Sverige och Europa. Idag finns nästan 500.000 aktiva utövare i Sverige. Bilmärket CUPRA har ett internationellt starkt engagemang inom sporten som huvudsponsor till International Padel Federation, premiumsponsor och bilpartner till World Padel Tour (WPT). CUPRA har idag också fyra internationella ambassadörer inom padelns absoluta världstopp, Fernando ”Bela” Belasteguín, Pablo Lima, Alejandro Galán and Ariana Sánchez.

”Simon är en otroligt skicklig padelspelare och representerar CUPRAs kärnvärden. CUPRA är en okonventionell utmanare som står för passion, driv, prestanda och stil. Egenskaper som verkligen kan tillskrivas Simon.” säger Helena Sjöberg Tufvesson, marknadschef på CUPRA, och fortsätter, ”Vi ser fram emot att samarbeta med Simon, som förutom sina framgångar på padelbanan också är en god förebild med sitt driv att utveckla och inspirera barn- och ungdomar och möjliggöra för fler att få uppfylla sina padeldrömmar.”

Simon Vasquez uppdrag som ambassadör blir att marknadsföra och representera varumärket som också är titelpartner till CUPRA Swedish Padel Tour 2021.

”Jag är otroligt glad och stolt över att få samarbeta med CUPRA, en trovärdig partner med en naturlig och stark koppling till min bransch. Tillsammans med CUPRA ska jag ta min padelsatsning till nästa nivå och jaga världstoppen.” säger Simon och fortsätter, ”Det är fantastiskt att vara en del av CUPRAs tribe och jag hoppas att vi ses ute på vägarna om inte på padelbanan.”

CUPRA Formentor e-Hybrid blir Simon Vasquez officiella bil, en sportig prestandabil som kombinerar SUV:ens terrängegenskaper med halvkombins sportiga karaktär och coupéns smidiga siluett. Modellen är elektrifierad, en plug-in hybrid med en helt utsläppsfri räckvidd på upp till 54 km enligt WLTP.

Att skapa starka och nära samarbeten är en tydlig del av CUPRAs varumärkesstrategi. Nätverket av partners kallas för CUPRA tribe, som tidigare nämnts ingår, förutom Simon Vasquez, flera starka ambassadörer från padeleliten, bland annat padelikonen Fernando ”Bela” Belasteguín. ”Bela” har tillsammans med CUPRA och Wilson tagit fram ett speciellt padelrack som lanserades under CUPRAs treårsjubileum den 22 februari, Wilson Bela Pro Special Edition. Det är redan klart att ”Bela” kommer spela med detta specialracket under World Padel Tour 2021.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Simon Vasquez svensk CUPRA ambassadör.
Simon Vasquez svensk CUPRA ambassadör.
Ladda ned bild
CUPRA Formentor e-Hybrid blir Simon Vasquez officiella bil.
CUPRA Formentor e-Hybrid blir Simon Vasquez officiella bil.
Ladda ned bild
Tillsammans med sin partner, Cayetano Rocafort, har Simon tagit hem åtta raka SPT-vinster.
Tillsammans med sin partner, Cayetano Rocafort, har Simon tagit hem åtta raka SPT-vinster.
Ladda ned bild
CUPRA är titelpartner till CUPRA Swedish Padel Tour 2021.
CUPRA är titelpartner till CUPRA Swedish Padel Tour 2021.
Ladda ned bild
”Bela” har tillsammans med CUPRA och Wilson tagit fram ett speciellt padelrack som lanserades under CUPRAs treårsjubileum den 22 februari, Wilson Bela Pro Special Edition.
”Bela” har tillsammans med CUPRA och Wilson tagit fram ett speciellt padelrack som lanserades under CUPRAs treårsjubileum den 22 februari, Wilson Bela Pro Special Edition.
Ladda ned bild

Länkar

Om

CUPRA är en okonventionell utmanare, med stimulerande design och modern prestanda inspirerar varumärket världen från Barcelona med progressiva produkter och upplevelser. CUPRA lanserades 2018 som fristående varumärke och har ett eget huvudkontor och racinggarage i Martorell, Barcelona. Dessutom finns ett världsomspännande återförsäljarnätverk.

Under 2020 höll CUPRA sitt momentum med en tillväxt på 11% och 27 400 sålda fordon tack vare CUPRA Atecas och CUPRA Leons starka dragningskraft samt lanseringen av CUPRA Formentor, den första modellen som unikt designats och utvecklats för varumärket. År 2021 syftar CUPRA till att bevisa att elektrifiering och prestanda är en perfekt matchning med lansering av plug-in hybridversionerna av CUPRA Fromentor och varumärkets första 100% elektriska modell, CUPRA Born.

CUPRA kommer i år att delta i den elektriska SUV tävlingen Extreme E. Dessutom är varumärket FC Barcelonas officiella bil- och mobilitetsparter och World Padel Tours premiumsponsor. CUPRA Tribe består av ett team ambassadörer som delar varumärkets värderingar, som består av den tyska proffsmålvakten Marc ter Stegen, den svenska racingföraren Mattias Ekström och fyra av de bästa padelspelarna i världen.

Följ CUPRA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från CUPRA Sverige

SEAT S.A. når högsta rörelseresultatet genom tiderna tack vare rekord-resultat för CUPRA, en tvåsiffrig tillväxt för SEAT och ökad effektivitet21.3.2024 12:24:36 CET | Pressmeddelande

Rörelseresultatet nådde rekordhöga 625 miljoner euro, en avkastning på försäljningen på 4,4% och omsättningen ökade till 14,3 miljarder euro förra året Nya investeringar i hela varumärket SEAT med facelifts för Ibiza och Arona samt uppdateringar för Leon och Ateca Under 2024 lanseras CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar, som del i märkets hittills största produktoffensiv CUPRA lanseras i USA i slutet av årtiondet Elektrifieringen av Martorell går framåt med full fart Barcelona, Spanien 21/03/2024. Idag presenterade SEAT S.A. sina resultat för 2023 tillsammans med sin strategi för de kommande åren. Under förra året nåddes, enligt International Accounting Rules (IFRS), ett rekordhögt rörelseresultat på 625 miljoner euro, en ökning med 592 miljoner euro (2022: 33 miljoner euro). Det representerar en förbättrad avkastning på försäljningen med 4,1 procentenheter, från 0,3 % till 4,4 %. Årsomsättningen nådde också en historisk nivå på 14.333 miljarder euro, 31,0 % mer än 2022 (10.941 miljarder)

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye