Simple Feast

Simple Feast i nytt samarbete med matsvinn-appen Karma

Dela
Från och med i dag finns den vegetariska matkasseleverantören Simple Feasts matlådor att köpa till halva priset i Karmas smarta kylskåp. I varje matlåda finns måltider för tre dagar och kunden hämtar den själv i Karmas kyl som kommer finnas på Norrsken House i Stockholm. Samtliga rätter i Simple Feasts matlådor består av ekologiska råvaror, är förpackade i miljövänliga förpackningar och är helt vegetariska eller veganska.
Simple Feast. Bild godkänd för publicering.
Simple Feast. Bild godkänd för publicering.

Simple Feasts matlådor levereras hem till dörren enligt en löpande prenumerationstjänst helt utan bindningstid eller uppsägningstid. Samarbetet med Karma skapar dessutom möjligheten att med kort varsel kunna prova en enstaka låda. När Karmas kylskåp är påfyllt med nya matlådor aviseras användarna via Karmas app, där såväl bokning som betalning av matlådorna också sker.

- Vi får ofta frågor om möjligheten att spontant kunna köpa enstaka lådor, på grund av transport och logistik har detta hittills inte varit möjligt. Därför är det jätteroligt att vi startat samarbetet med Karma så att fler kan prova vår mat, dessutom till halva priset. Vår främsta drivkraft som företag är att göra det så enkelt som möjligt för så många som möjligt att äta växtbaserad mat och det här samarbetet är ett stort steg i den riktningen, säger Maximillian Lundin, Sverigechef för Simple Feast.

De lådor som säljs i Karmas kyl är så kallade extralådor som Simple Feast alltid skickar med ordinarie leverans för att snabbt kunna erbjuda kunder en ny låda om den första mot förmodan blivit försenad eller bristfällig. Eftersom majoriteten av alla leveranser är felfria blir extralådorna ofta över. Det är dessa extralådor som kommer att finnas tillgängliga till försäljning i Karmas kyl.

Karma arbetar just nu med att ställa ut sitt smarta kylskåp på allmänna platser runt om i Stockholm, för att på så sätt skapa en ny kanal för producenter, grossister och livsmedelsbutiker online att kunna nå konsumenter med sitt matsvinn. Samarbetet med Simple Feast kommer ske genom den kyl som står på Norrsken House.

- Vår mission är att se till att matsvinn aldrig uppstår och vi arbetar därför ständigt med att hitta nya innovativa möjligheter att hjälpa våra samarbetspartners att slippa slänga mat. Med vårt smarta kylskåp har vi skapat ännu ett enkelt sätt att koppla samman konsumenter och företag för att tillsammans skapa ett mer hållbart samhälle. Att Simple Feast redan kommit så långt i sitt hållbarhetsarbete gör det extra roligt att få samarbeta med dem, säger Ludvig Berling, medgrundare och produktchef på Karma

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Simple Feast. Bild godkänd för publicering.
Simple Feast. Bild godkänd för publicering.
Ladda ned bild
Karmas kyl. Bilden godkänd för publicering.
Karmas kyl. Bilden godkänd för publicering.
Ladda ned bild

Om

Simple Feast
Simple Feast
Nybrogatan 38
11434 Stockholm

08-420 029 90https://simplefeast.com/se

Om Simple Feast

Simple Feast har över 90 anställda i Sverige, Danmark, Tyskland och USA. Kärnverksamhet är hemleverans av vegetariska och veganska måltider som är ekologiska och klara att servera på 10 minuter. Företaget grundades i Köpenhamn 2015 och är sedan oktober 2018 även etablerade i Sverige. Läs mer på simplefeast.com.

Följ Simple Feast

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Simple Feast

Sju vegetariska trender för 202126.1.2021 13:07:00 CET | Pressmeddelande

Allt fler äter grönt och utbudet av vegetarisk mat ökar för varje år. Men vilka är egentligen de stora vego-trenderna för 2021? Maximillian Lundin, Sverigechef för Simple Feast och vegankock, spår sju trender som kommer att slå under 2021. “Jag tror att det närodlade kommer få ett rejält uppsving under året - inte minst när det kommer till otroliga svenska råvaror som fallit i glömska, såsom alla superbär som växer här”.

Ny adblocker döljer snabbmatsreklam och visar grönsaker istället30.11.2020 13:40:38 CET | Pressmeddelande

Varje år spenderar snabbmatskedjorna miljarder på reklam globalt. Samtidigt möts konsumenterna i betydligt lägre utsträckning av reklam för grönsaker och andra mer hållbara alternativ. Nu lanserar Simple Feast en adblocker som för första gången gör det möjligt att ersätta digitala annonser till bilder på grönsaker. Kampanjen vill belysa snedfördelningen när det kommer till vilken typ av matreklam vi möts av i vardagen.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye