GlobeNewswire

Sinch lanserar AskFrank, en sökmotor som svarar på frågor för att förbättra chatbotar och kunskapsbaser

Dela

AskFrank kan integreras med ett företags chatbotar, kontaktcenter, webbplats eller kunskapsbas med hjälp av AI för att snabbt och enkelt ge svar på kundernas frågor

STOCKHOLM – 12 september 2022 – Sinch AB (publ), en global ledare inom molnkommunikation och mobilt kundengagemang, tillkännagav idag att företaget lanserar AskFrank, en AI-baserad smart sökmotor som svarar på frågor. AskFrank integreras med ett företags befintliga chatbotar för kundengagemang, kontaktcenter, webbplats eller kunskapbas. Svarsmotorn använder sig av AI för att söka information och ger mervärde till chatbotar som tilläggsprogram eftersom den ger svar på frågor som inte finns i chatbotens databas genom att utöka dess tillgång till information.

Den kallas AskFrank eftersom den ger ärliga och raka svar. Den fungerar inte med sökord som andra sökmotorer, utan söker istället information som baseras på ämne och innebörd. Detta innebär att användaren inte behöver mata in rätt sökord för att motorn ska kunna ta reda på vad hen letar efter. Genom att regelbundet analysera innehåll från Confluence, Sharepoint, FAQ-sidor och andra kunskapsbaser kan AskFrank göra stora mängder data sökbara genom att indexera dem i sin databas. Oavsett vilken fråga som ställs kan AskFrank söka efter de lämpligaste svaren genom att använda toppmoderna maskininlärningsalgoritmer.

AskFrank hjälper företag att:

  • Bygga sina egna AI-chatbotar snabbare och enklare genom att ansluta AskFrank till befintliga interna och externa kunskapsbaser
  • Förstå naturligt språk för att svara på användarnas frågor på rätt sätt
  • Ge information till chatbotar och kontaktcenter för att snabbt ge svar till kunder på den kanal de föredrar
  • Svara på drygt 100 språk
  • Föra samman information från flera källor
  • Gör det möjligt för chatbotar att lära sig av en omfattande samtalshistorik
  • Minska antalet vanliga frågor till kontaktcenter, så att de anställda kan fokusera på att lösa mer utmanande problem

”I en ekonomi där fler och fler organisationer använder sig av chatbotar för att kommunicera med kunder och för att sänka driftskostnaderna, ser vi ofta frustrerade kunder när chatbotar inte kan ge rätt svar”, säger Sunny Dhami, VP Product Marketing, Sinch. ”Sinch byggde AskFrank för att förbättra noggrannheten och kundupplevelsen inom kundkommunikation.  AskFrank är tillgänglig för Sinchs kunder som använder dess samtalsplattform Chatlayer och kontaktcenter Contact Pro. Den förbättrar chatbotens förmåga att förstå naturligt språk och stöttar på så sätt de anställda med förslag på svar, så att de i sin tur blir mer effektiva och så att färre kunder vidarebefordras till andra och tredje linjens support.”

Software & Support Media är ett internationellt förlag med fokus på IT-sektorn. Företagets informations- och serviceteam använde ett första koncepttest av AskFrank för att förbättra kundengagemanget med IT-proffs på dess viktigaste teknikmarknader.

”Vi hade ett enkelt krav, att leverera det smidigaste sättet för våra användare att hitta svar på komplexa programvaruproblem från tiotusentals tekniska artiklar och videor på våra webbsidor entwickler.de och devm.io. Vi satte oss ner med teamet på Sinch och de levererade AskFrank med sin AI-baserade teknik. Efter att ha använt AskFrank har den blivit en del av vår otroliga tillväxthistoria under de senaste tolv månaderna”, säger dr. Pouya Kamali-Loibl, CEO, Software & Support Media.

”AskFrank svarar inte bara snabbt på kundernas föredragna kanaler, den kan även svara på över 100 olika språk, till och med slang, och ge korrekta svar genom att kombinera information från flera källor. Dessa funktioner gör AskFrank till en virtuell medarbetare som hanterar fullständiga samtal med kunder, istället för att bara svara på enskilda frågor, och blir första linjens support för att hjälpa serviceagenter”, säger Pieter Buteneers, Director of Engineering in Machine Learning & Artificial Intelligence, Sinch.

Om du vill ha mer information om AskFrank kan du ta en titt i vår blogg och eller gå till AskFrankswebbplats

Om Sinch 

Sinchs ledande molnkommunikationsplattform låter företag nå alla på planeten, på några sekunder eller mindre, genom mobila meddelanden, mejl, röst och video. Över 150 000 verksamheter, däribland många av världens största företag och mobiloperatörer, använder Sinchs avancerade teknikplattform för att kommunicera med sina kunder. Sinch har varit lönsamt och snabbväxande sedan starten 2008. Företaget har sitt huvudkontor i Stockholm och har lokal närvaro i mer än 60 länder. Aktier handlas på NASDAQ Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com 

För mer information kan du kontakta:

Marcel Kay

PR-chef

Marcel.Kay@sinch.com

##

För att se det här innehållet från www.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.
För att se det här innehållet från ml-eu.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Om

GlobeNewswire
GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Nexstim Abp: Ändring i aktieägarnas valberedning28.9.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Företagsmeddelande, Helsingfors, 28.09.2022 kl. 9.00(EEST) Nexstim Abp: Ändring i aktieägarnas valberedning Nexstim Abp (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”bolaget”) meddelar om en ändring i valberedningens sammansättning. Tero Weckroth från Wetrock Capital & Consulting Oy har utsetts till ny valberedare. Tero Weckroth är också medlem av Nexstims styrelse. Leena Niemistö, som är Nexstims styrelseordförande och representerar bolagets största aktieägare, fortsätter som ordförande för valberedningen och Ossi Haapaniemi och Kyösti Kakkonen fortsätter som valberedare. Enligt valberedningens stadgar ska kommittén ha tre till fyra ledamöter. Bolagets tre större aktieägare ska utse en ledamot vardera, och om någon av dessa aktieägare inte utnyttjar sin nomineringsrätt, övergår rätten till nästa aktieägare i storleksordning. Den nya valberedningen tillträder under oktober. För mer information gå in på bolagets webbplats på www.nexstim.com eller kontakta: Leena Niemistö, styrelseordförande

Moody's sänker Aktias kreditbetyg och höjer utsikterna till stabila27.9.2022 16:30:00 CEST | Pressmeddelande

Aktia Bank Abp Pressmeddelande 27.9.2022 kl. 17.30 Moody's sänker Aktias kreditbetyg och höjer utsikterna till stabila Den 26 september 2022 sänkte kreditvärderingsinstitutet Moody's Investors Service kreditbetyget för Aktia Bank Abp:s långfristiga depositioner och prioriterade lån utan säkerhet från nivån A1 till A2 och höjde utsikterna från negativa till stabila. Dessutom sänkte Moody's Baseline Credit Assessment (BCA) från nivån a3 till baa1. Alla kortfristiga kreditbetyg och uppskattningar fastställdes till nivån P-1. Enligt Moody's pressmeddelande beror de sänkta kreditbetygen på en långvarigare minskning av det egna kapitalet, främst till följd av den ökade utlåningen, det höga utdelningsförhållandet och den goodwill som uppstod i samband med förvärvet av Taaleris kapitalförvaltningsverksamhet under andra kvartalet 2021. Moody's meddelande kan läsas på adressen aktia.com: Investerarrelationer > Skuldinvesterare > Kreditbetyg. Aktia Bank Abp Mer information: Outi Henriksson, ekono

Förändringar i Innofactors ledningsgrupp27.9.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Innofactor Abp pressmeddelande 2022-09-27 kl. 09.00 CEST Martin Söderlind utsett till VD och Country Manager för Innofactor Sverige Innofactor har utsett Martin Söderlind till VD och Country Manager för Innofactor Sverige. Martin har tidigare haft positionen som medlem i koncernens ledningsgrupp samt Chief Innovation and Talent Officer från och med april 2021. Han kommer att fortsätta som medlem av koncernens ledningsgrupp även i sin nya tjänst. Före Innofactor har Martin fungerat som COO i Nordcloud samt flera ledarpositioner på Telia. Tidigare Country Manager för Innofactor Sverige Marcus Hasselblad kommer arbeta som Senior Advisor under en övergångsperiod innan han går vidare till nya utmaningar utanför Innofactor. ”Tillväxt på den svenska marknaden är mycket viktigt, och det tror vi kan möjliggöras under Martins ledning. Vi vill tacka Marcus för hans insats under de senaste åren.”, säger Innofactors VD Sami Ensio. ”Jag är övertygad om att vi, tillsammans med vår skickliga och innov

Elanders publicerar datum för delårsrapport januari-september 2022 och telefonkonferens26.9.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Elanders publicerar delårsrapport för tredje kvartalet 2022 måndagen den 17 oktober kl. 13:00 (svensk tid), följt av telefonkonferens kl. 15:00 (svensk tid) med vd och koncernchef Magnus Nilsson samt ekonomidirektör Andréas Wikner. Vi bjuder in fondförvaltare, analytiker och media att delta i telefonkonferensen. Se nedan detaljer för att delta i konferensen. Använd länken ”CLICK TO JOIN” nedan, 5-10 minuter före starttid, för att ansluta till telefonkonferensen. Du kommer att bli ombedd att ange telefonnummer och registreringsinformation. Vårt konferenssystem kommer därefter att ringa upp dig på det telefonnummer du anger och placera dig i telefonkonferensen. Observera att länken blir aktiv först 15 minuter före evenemanget. CLICK TO JOIN Använd länken ovan för det enklaste sättet att ansluta till telefonkonferensen eller använd ett av telefonnumren nedan: Sverige: +46 (0)8 5664 2754 Tyskland: +49 (0)69 22222 5195 Storbritannien: +44 (0)330 165 3641 USA: +1 646-828-8082 Kod: 549057 Age

Corline Biomedical AB: CHS™ på BIOMEDevice i Boston 28-29 september23.9.2022 11:48:13 CEST | Pressmeddelande

Corline Biomedical AB (”Corline” eller ”Bolaget”) kommer att delta som utställare på BIOMEDevice i Boston, USA i nästa vecka. Målet är att öka kännedomen om CHS™ och knyta nya kundkontakter på den viktiga amerikanska marknaden. Den amerikanska medicinteknikmarknaden utgör 40 % av de totalt 500 miljarder USD som den globala marknaden för medicinteknik uppskattas omsätta. USA är därför ett naturligt fokus för Corline och några av bolagets viktigaste kunder är bolag med hemvist i landet. För att ytterligare exponera CHS™-erbjudandet på denna marknad kommer Corline att delta på BIOMEDevice i Boston under nästa vecka. BIOMEDevice samlar mer än 1500 deltagare och över 200 utställare från framför allt östra USA. Såväl ingenjörer, affärsutvecklare och management-personal representerar deltagande leverantörer och kunder på mässan. Gemensamt för dessa är fokus på utveckling och lansering av innovativa medicinteknikprodukter. Corline Biomedical tillverkar och säljer sin antitrombotiska produkt CH

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum