GlobeNewswire

Sinch och Zapier utökar partnerskapet för att leverera det bredaste utbudet av meddelanden till företag – sömlöst

Dela

Ny integration gör det möjligt för Zapier-kunder att koppla befintliga företagsappar och -processer till meddelandekanaler med Sinchs Conversation API

STOCKHOLM och ATLANTA – 21 september 2022 – Sinch, en global ledare inom molnkommunikation och mobilt kundengagemang, tillkännagav idag sin senaste integration med Zapier, en automationsplattform som tar det bredaste utbudet av meddelandekanaler till de över 5 000 företagsappar som Zapier stöder genom Sinchs Conversation API (https://zapier.com/apps/sinch/integrations).

Små och medelstora företag använder redan Sinchs produkter MessageMedia, SimpleTexting och ClickSend för att skicka sms. Den utökade integrationen ökar möjligheterna för företag i alla storlekar att skicka meddelanden via meddelandekanaler som WhatsApp, Telegram eller Facebook Messenger.

Sinchs Conversation API gör det möjligt för företag att bygga, berika och optimera omnikanal-interaktioner med en enda integration. Med bara några klick kan Zapiers miljontals användare – bestående av försäljnings- och marknadsföringsteam, HR-avdelningar med fler – nu bygga enkla, automatiserade logiska flöden mellan sina befintliga marknadsföringsappar och -processer och Sinchs Conversation API för att skicka och ta emot meddelanden via meddelandekanaler som WhatsApp, sms, Facebook Messenger eller Instagram. Detta gör det mycket enklare – och snabbare – för företag att börja använda nya meddelandekanaler i stor skala.

Utan Sinch och Zapier skulle det krävas avsevärd tid och ansträngning från ett utvecklingsteam att integrera nya meddelandekanaler och skapa automationsutlösare inom ett företags befintliga processer, och detta tar av företagets resurser och bromsar takten.

Exempel på användningsfall för integrationen är:

  • Skicka WhatsApp-meddelanden till en lista över valda kunder som finns lagrade på Google Drive
  • Meddelanden med betalningsbekräftelser skickas via sms när en kund gör ett köp med ett varumärkes Shopify-instans
  • Ett Zendesk-ärende skapas när en kund kontaktar ett varumärke via Instagrams direktmeddelanden

Med det bredaste utbudet av kanaler på marknaden, och fler kanaler framöver, kan Sinchs Conversation API Zapier-användare tillhandahålla sann omnikanal-kommunikation åt sina kunder och interna team, vilket ökar engagemanget och konverteringarna.

”Meddelandekanaler är oerhört viktiga för dagens företag – här är kunderna mest aktiva och här vill de kontakta sina föredragna varumärken och tjänsteleverantörer”, säger Jon Campbell, Director of Rich Messaging på Sinch. ”Vårt utökade samarbete med Zapier ger användarna enkel åtkomst till dessa kanaler från en enda integrationspunkt, vilket minskar huvudvärken för IT-avdelningar och lägger grunden för en verklig omnikanal-strategi för meddelanden.”

Sinchs MessageMedia integrerade med Zapier 2018, så att användare enkelt kan ansluta till andra appar och automatisera repetitiva uppgifter, som att skicka kalenderaviseringar via sms. Användare behöver inte vara utvecklare och det är gratis att registrera sig.

Läs mer om integrationen av Conversation API och prova själv här: https://zapier.com/apps/sinch/integrations.

Mer information om Sinchs MessageMedia-integrering finns på https://integrations.messagemedia.com.

Om Sinch

Sinchs ledande molnkommunikationsplattform låter företag nå alla på planeten, på några sekunder eller mindre, genom mobila meddelanden, mejl, röst och video. Över 150 000 verksamheter, däribland många av världens största företag och mobiloperatörer, använder Sinchs avancerade teknikplattform för att kommunicera med sina kunder. Sinch har varit lönsamt och snabbväxande sedan starten 2008. Företaget har sitt huvudkontor i Stockholm och har lokal närvaro i mer än 60 länder. Aktier handlas på NASDAQ Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com.

För mer information, välkommen att kontakta

Jeff Hasen
Vice President, Communications 
E-post: jeff.hasen@sinch.com

För att se det här innehållet från www.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.
För att se det här innehållet från ml-eu.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Om

GlobeNewswire
GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Sinch tillkännager Softbanks avyttring av hela sin ägarandel i Sinch29.9.2022 18:56:08 CEST | Pressmeddelande

Den nuvarande aktieägaren SoftBank avser att sälja hela sin ägarandel i Sinch till Neqst D2 och Sinchs medgrundare/tillförordnade vd Johan Hedberg. Sinch AB (publ) (“Sinch” eller ”Bolaget”) har meddelats att den nuvarande aktieägaren Softbank säljer sin andel i Bolaget till Neqst D2 och Sinchs medgrundare/tillförordnade vd Johan Hedberg. Andelen i Bolaget som avyttras uppgår till cirka 5,01 procent av de utestående aktierna och efter försäljningen äger SoftBank inga aktier i Sinch. När transaktionen har slutförts kommer Neqst D2, som redan är Bolagets största aktieägare, att inneha cirka 18,6 procent av Bolagets utestående aktier. Transaktionen kommer att offentliggöras genom ett flaggningsmeddelande och kommer att rapporteras till Finansinspektionens insynsregister. För mer information, vänligen kontakta Ola Elmeland Investor Relations Director Mobile: +46 721 43 34 59 E-mail: investors@sinch.com Thomas Heath Chief Strategy Officer & Head of Investor Relations Mobile: +46 722 45 50 55

Elanders – nya inringningsdetaljer för telefonkonferens i samband med delårsrapport januari-september 202229.9.2022 14:00:00 CEST | Pressmeddelande

Elanders publicerar delårsrapport för tredje kvartalet 2022 måndagen den 17 oktober kl. 13:00 (svensk tid), följt av telefonkonferens kl. 15:00 (svensk tid) med vd och koncernchef Magnus Nilsson samt ekonomidirektör Andréas Wikner. Vi bjuder in fondförvaltare, analytiker och media att delta i telefonkonferensen. En uppdatering har skett avseende inringningsdetaljerna till telefonkonferensen. Var vänlig använd ett av telefonnumren nedan och ring in 5-10 minuter före starttid för att ansluta till telefonkonferensen: Sverige: +46 (0) 8 5051 0086 Tyskland: +49 (0) 211 8822 8324 Storbritannien: +44 (0) 33 0551 0211 USA: +1 646 843 4609 Kod: 1948496# Agenda 14.50 Konferensnumret öppnas 15.00 Genomgång av delårsrapporten 15.20 Frågestund 16.00 Avslutning Under telefonkonferensen kommer en presentation att hållas. För att få tillgång till denna presentation, vänligen klicka på följande länk: https://www.elanders.com/sv/presentationer För mer information, kontakta Magnus Nilsson, verkställande

Inbjudan till HMS Networks telefonkonferens för det tredje kvartalet 202229.9.2022 11:30:00 CEST | Pressmeddelande

HMS Networks AB (publ) offentliggör sin rapport för det tredje kvartalet 2022 onsdagen den 19 oktober 2022 kl. 07.30. Samma dag kl. 09.00 arrangeras en telefonkonferens för press och aktiemarknad, där VD och koncernchef Staffan Dahlström samt finanschef Joakim Nideborn presenterar rapporten. Presentationen hålls på engelska och följs direkt via telefon eller via internet. De bilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga på HMS webbplats före telefonkonferensen. För att delta i telefonkonferensen, ring in eller följ webbpresentationen via länken nedan. SE: +46 8 505 583 50 UK: +44 33 3300 9034 US: +1 646 722 4904 Länk till webbsändningen Presentation och inspelning av telefonkonferensen kommer sedan att finnas tillgängligt på HMS webbsida. https://www.hms-networks.com/sv/aktieagare För mer information, kontakta: Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01 Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 6983 HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantö

Nexstim Abp: Ändring i aktieägarnas valberedning28.9.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Företagsmeddelande, Helsingfors, 28.09.2022 kl. 9.00(EEST) Nexstim Abp: Ändring i aktieägarnas valberedning Nexstim Abp (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”bolaget”) meddelar om en ändring i valberedningens sammansättning. Tero Weckroth från Wetrock Capital & Consulting Oy har utsetts till ny valberedare. Tero Weckroth är också medlem av Nexstims styrelse. Leena Niemistö, som är Nexstims styrelseordförande och representerar bolagets största aktieägare, fortsätter som ordförande för valberedningen och Ossi Haapaniemi och Kyösti Kakkonen fortsätter som valberedare. Enligt valberedningens stadgar ska kommittén ha tre till fyra ledamöter. Bolagets tre större aktieägare ska utse en ledamot vardera, och om någon av dessa aktieägare inte utnyttjar sin nomineringsrätt, övergår rätten till nästa aktieägare i storleksordning. Den nya valberedningen tillträder under oktober. För mer information gå in på bolagets webbplats på www.nexstim.com eller kontakta: Leena Niemistö, styrelseordförande

Moody's sänker Aktias kreditbetyg och höjer utsikterna till stabila27.9.2022 16:30:00 CEST | Pressmeddelande

Aktia Bank Abp Pressmeddelande 27.9.2022 kl. 17.30 Moody's sänker Aktias kreditbetyg och höjer utsikterna till stabila Den 26 september 2022 sänkte kreditvärderingsinstitutet Moody's Investors Service kreditbetyget för Aktia Bank Abp:s långfristiga depositioner och prioriterade lån utan säkerhet från nivån A1 till A2 och höjde utsikterna från negativa till stabila. Dessutom sänkte Moody's Baseline Credit Assessment (BCA) från nivån a3 till baa1. Alla kortfristiga kreditbetyg och uppskattningar fastställdes till nivån P-1. Enligt Moody's pressmeddelande beror de sänkta kreditbetygen på en långvarigare minskning av det egna kapitalet, främst till följd av den ökade utlåningen, det höga utdelningsförhållandet och den goodwill som uppstod i samband med förvärvet av Taaleris kapitalförvaltningsverksamhet under andra kvartalet 2021. Moody's meddelande kan läsas på adressen aktia.com: Investerarrelationer > Skuldinvesterare > Kreditbetyg. Aktia Bank Abp Mer information: Outi Henriksson, ekono

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum