Sista chansen i vår, nu släpps tio nya föreställningar av "Storhetsvansinne" med Niklas Strömstedt på Hamburger Börs

Hej!
Vi går mot ljusare tider och i ensemblen och i publiken på Hamburger Börs märks det verkligen för där firar Storhetsvansinnet nya triumfer. En artist i glädjechock kan konstatera att den värme, glädje och kärlek som strömmar mot oss under varje föreställning är som en ljuvlig dröm man inte vill vakna upp ifrån. Därför kommer den att pågå en stund till - för en månad sen släppte vi upp tio nya föreställningar och nu lägger vi till ytterligare tio och spelar ända fram till i mitten av maj.

Är megalomanin över sen? Knappast!

Såklart blir det några simtag, en och annan Baden-Baden-stol, kanske någon golfrunda och ett antal långa middagar i kvällsol innan det är dags att flytta Storhetsvansinnet till västfickan (obs! ordvits) och baxa ner folk, instrument, scenografi och spelglädje till Trädgår'n i Göteborg där det ska begås Avenypremiär den 16 september.

Dags att sätta guldtand på Poseidon!
Kram!
/N

Sista chansen att Storhetsvansinne på Hamburger Börs ges följande datum:
03 mars Hamburger Börs  SLUTSÅLT
07 maj Hamburger Börs
13 maj Hamburger Börs
14 maj Hamburger Börs

Höstens datum i Göteborg:
16 september Trädgår'n PREMIÄR!
17 september Trädgår'n

"Övertygar musikaliskt” - SVENSKA DAGBLADET
"Niklas Strömstedt gör allt rätt” – AFTONBLADET

Följ Niklas online:

För mer information och kontakt med Niklas Strömstedt hör av er till:
Helene Wigren PR & Beyond, Helene Wigren 070-7527605 eller helene.wigren@prbeyond.se

KREATIV TEAM - STORHETSVANSINNE
Regi: Jonna Nordensköld
Manus: Johan Hedberg/Niklas Strömstedt
Exekutiv producent: Mikael Gordon-Solfors
Producent: My Blomgren & Leif Käck
Medproducent: Staffan Holm/Live Nation

Marknads-/försäljningsansvarig Niklas Strömstedt, Göteborg/Trädgår'n:
Annika Cardell, mail: annika.cardell@2egroup.se, mobil: 0733-646535

Marknads-/försäljningsansvarig Niklas Strömstedt, Stockholm/Hamburger Börs:
Fredrik Johansson, mail: fredrik.johansson@2egroup.se, mobil: 0760 19 46 46

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.