Sista chansen i vår, nu släpps tio nya föreställningar av "Storhetsvansinne" med Niklas Strömstedt på Hamburger Börs

Hej!
Vi går mot ljusare tider och i ensemblen och i publiken på Hamburger Börs märks det verkligen för där firar Storhetsvansinnet nya triumfer. En artist i glädjechock kan konstatera att den värme, glädje och kärlek som strömmar mot oss under varje föreställning är som en ljuvlig dröm man inte vill vakna upp ifrån. Därför kommer den att pågå en stund till - för en månad sen släppte vi upp tio nya föreställningar och nu lägger vi till ytterligare tio och spelar ända fram till i mitten av maj.

Är megalomanin över sen? Knappast!

Såklart blir det några simtag, en och annan Baden-Baden-stol, kanske någon golfrunda och ett antal långa middagar i kvällsol innan det är dags att flytta Storhetsvansinnet till västfickan (obs! ordvits) och baxa ner folk, instrument, scenografi och spelglädje till Trädgår'n i Göteborg där det ska begås Avenypremiär den 16 september.

Dags att sätta guldtand på Poseidon!
Kram!
/N

Sista chansen att Storhetsvansinne på Hamburger Börs ges följande datum:
03 mars Hamburger Börs  SLUTSÅLT
07 maj Hamburger Börs
13 maj Hamburger Börs
14 maj Hamburger Börs

Höstens datum i Göteborg:
16 september Trädgår'n PREMIÄR!
17 september Trädgår'n

"Övertygar musikaliskt” - SVENSKA DAGBLADET
"Niklas Strömstedt gör allt rätt” – AFTONBLADET

Följ Niklas online:

För mer information och kontakt med Niklas Strömstedt hör av er till:
Helene Wigren PR & Beyond, Helene Wigren 070-7527605 eller helene.wigren@prbeyond.se

KREATIV TEAM - STORHETSVANSINNE
Regi: Jonna Nordensköld
Manus: Johan Hedberg/Niklas Strömstedt
Exekutiv producent: Mikael Gordon-Solfors
Producent: My Blomgren & Leif Käck
Medproducent: Staffan Holm/Live Nation

Marknads-/försäljningsansvarig Niklas Strömstedt, Göteborg/Trädgår'n:
Annika Cardell, mail: annika.cardell@2egroup.se, mobil: 0733-646535

Marknads-/försäljningsansvarig Niklas Strömstedt, Stockholm/Hamburger Börs:
Fredrik Johansson, mail: fredrik.johansson@2egroup.se, mobil: 0760 19 46 46

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar