Sista EFN Uppesittarkväll sänds i kväll

Efter snart tre succéartade år sänder EFN nu sin sista Uppesittarkväll. Nicklas Andersson, en av programledarna, har fått ett nytt toppjobb.
Nicklas Andersson byter jobb och Uppesittarkväll slutar sändas på EFN. Foto: EFN Ekonomikanalen

”Kvällens sändning får man inte missa. Massor av matigt framåtblickande innehåll som vanligt. Men vi ser också tillbaka på ett väldigt givande samarbete, där Nicklas Andersson lett programmet tillsammans med EFN:s Albin Kjellberg. Nu blir det Albin som får tacka av Nicklas i denna sista EFN Uppesittarkväll,” säger Anna Fagerström, ansvarig utgivare på EFN Ekonomikanalen.

Under de snart tre år som Uppesittarkväll har sänts i EFN:s regi har tittandet växt med 100 procent.

”EFN återkommer om vad som ersätter Uppesittarkväll. Vi har en enastående ekonomiredaktion där vi har flera nya format i pipeline. Vi jobbar på att ytterligare förstärka vår sparprofil. Mer kan jag inte säga just nu,” säger Anna Fagerström.

Sista EFN Uppesittarkväll sänds live i kväll, tisdag, klockan 20–22 på Youtube.
Klicka här för att komma till sändningen.

Programledare är Albin Kjellberg.
Tidigare program hittar du här!

Foto: EFN Ekonomikanalen

EFN Ekonomikanalen sprider kunskap om ekonomi. Vi vill hjälpa dig, din familj, vänner och grannar att ta kloka ekonomiska beslut kring ditt sparande, ditt boende och ditt företagande.

Vi drivs av lusten att berätta. Vi tror att för att nå fram med kunskap och verkligen engagera, måste vi också vara inspirerande och underhållande. Och i stället för att driva på mot att försöka göra snabba klipp, tar vi det medellånga och långa perspektivet. Vi är övertygade om att det är så vi gör mest nytta. Som EFN-tittare ska du känna dig tryggare när du köper hus, göra mer genomtänkta val när du placerar dina sparpengar och bli inspirerad i ditt företagande. EFN är kanalen för alla som vill få bättre kunskap om ekonomi.

EFN, som har utsetts till Sveriges bästa ekonomikanal fyra år i rad, drivs av en oberoende redaktion. Vi lyder under Granskningsnämnden. Alla våra inslag och program är reklamfria och vi tar inte betalt av våra tittare. EFN Ekonomikanalen AB är ett helägt dotterbolag till Svenska Handelsbanken AB.

EFN Ekonomikanalen finns på EFN.se och i sociala medier.