Sista kvällen med Blå måndag bjuder på Ekdahl Bagge Big Band 20 augusti

Nu är sommarens serie av jazzmåndagar snart över. Sist ut på Sollidenscenen den 20 augusti Ekdahl Bagge Big Band med gäster i konserten New things, new tunes.
Ekdahl Bagge Big Band.

Ekdahl Bagge Big Band är ett storband i Stockholm som startats av Per Ekdahl och Carl Bagge. Idén väcktes ur ett gemensamt intresse för storband som ensembleform och ett gemensamt önskemål om att komponera ny musik för den formen. Bandet startades hösten 2014 och gav sin första konsert på Scalateatern i Stockholm. Bandet har fortsatt att spela på Scala regelbundet och våren 2017 kom debutalbumet New Thing.

På scenen medverkar en rad musiker på sax, träblås, trumpet, trombon och så Carl Bagge på piano, Martin Sjöstedt bas och Per Ekdahl trummor.

Jazzmåndag
Blå måndag är en del i en kväll med jazz på fyra scener. Kvällen börjar kl 17.00 med jazz på Gubbhyllans veranda, och vid 18.00 spelas det också på den lilla musikpaviljongen vid Café Terrassen. Blå måndag på Sollidenscenen startar 19.00 och från 20.00 kan man avrunda kvällen med dans till Skansens storband under ledning av Leif Kronlund.

Ekdahl Bagge Big Band.
Carl Bagge
Per Ekdahl

Mitt på den gröna ön Djurgården i Stockholm finns Skansen. En plats som levandegör upplevelser av natur och kultur – nu, då och i framtiden. Stiftelsen Skansen är världens äldsta friluftsmuseum, grundat 1891 av Artur Hazelius, och varje år kommer cirka 1,4 miljoner gäster till oss.