Sista påminnelse: Pressackreditering till Beijer Hockey Games

Det är dags att ansöka om pressackreditering till Beijer Hockey Games 2022. Turneringen spelas i Avicii Arena den 5–8 maj.

För att ansöka om pressackreditering till Beijer Hockey Games fyller du i bifogat formulär och skickar till bhgmedia@swehockey.se senast den 22 april.

SPELSCHEMA

Torsdag 5 maj

19:00, Tjeckien – Sverige, Avicii Arena

18:30, Finland – Schweiz, Tammerfors (lokal tid)

Lördag 7 maj

12:00, Finland – Tjeckien, Avicii Arena

16:00, Sverige – Schweiz, Avicii Arena

Söndag 8 maj

12:00, Schweiz – Tjeckien, Avicii Arena

16:00, Sverige – Finland, Avicii Arena

Biljetter till Beijer Hockey Games hittar du här

Erik Gustafsson, Luleå HF är Rinkens Riddare säsongen 2021-202213.5.2022 13:56:43 CEST | Pressmeddelande

Rinkens Riddare i svensk ishockey är ett av de äldsta hederspriserna. Hans "Stöveln" Öberg, Gävle GIK fick det första 1962/63. Efter förra säsongen premierades Oscar Möller, Skellefteå AIK. Det är Kamratföreningen Ishockeyjournalisterna som nominerar pristagaren. Efter säsongen 2021/22 har Luleå Hockeys back Erik Gustafsson, 33 utsetts till Rinkens Riddare. Priset utdelas till en framstående spelare, som samtidigt visat sig vara en gentleman på och utanför isen.