SJ Fan Day med damlandslaget!

Onsdagen den 19 juni kommer SJ Basketligan Special och Vårby Gäris att hylla damlandslaget. Det är den gemensamma sponsorn SJ som arrangerar en dag i Solnahallen öppen för allmänheten.

– Vi vill bjuda alla på ett feelgood-event innan EM startar och både damlandslaget och Basketligan Special tyckte det var en rolig idé, säger Mattias Tappert ansvarig för samarbeten på SJ. Dagen är öppen för alla som är nyfikna och spelarna i damlandslaget och Basketligan Special kommer att finnas tillgängliga för intervjuer, autografer och selfies.

SJ Fan Day inleds med en öppen presskonferens i Solnahallen där förbundskapten Francois Gomez och flera spelare kommer att svara på frågor från media, allmänheten och från en reporter från Basketligan Special. Därefter spelar damlandslaget en match mot spelare från Basketligan Special och en match mot spelare frånVårby Gäris, och dagen avslutas med att damlandslaget finns tillgängliga för alla som vill ha autografer, ta selfies och önska spelarna lycka till i Lettland.

- Det ska bli riktigt kul för våra spelare att träffa tjejerna och önska dem lycka till i EM, hela Basketsverige står bakom dem och det hoppas jag att vi kan förmedla, säger Victor Sundquist som är verksamhetsledare för SJ Basketligan Special.

För spelaren Frida Eldebrink är det också viktigt.
– Superkul att ha deras stöd men också bra att vi kan lyfta Basketligan Special och Vårby Gäris och allt de gör, all kärlek till dem som engagerar sig i detta, jag hoppas det startas ännu fler lag i Sverige framöver.

Ackrediterad media kommer under eventet att ha fri tillgång till spelarna medan matcherna spelas och efteråt. En medialounge kommer att byggas upp bredvid spelarnas lagbänk.

SJ Fan Day, Solnahallen onsdagen den 19 juni
11:00 Presskonferens
11:45 Uppvärmning
12:00 Match: Damlandslaget – SJ Basketligan Special
12:15 Match: Damlandslaget-Vårby Gäris
12:30 Mingel: Autografer, selfies etc med spelarna i Damlandslaget
13:15 Slut

Ingen föranmälan krävs för publiken utan det är bara att komma till Solnahallen onsdagen den 19 juni!

Johannes WohlertMarknads - och kommunikationsansvarig

Övergripande kommunikationsfrågor kring SBBF samt marknadsfrågor och kommersiella rättigheter.

Tel:08-699 63 07johannes.wohlert@basket.se