SJ Nattåg – enklaste vägen till Åre: ta del av erbjudandet på vår webb

Vår partner SJ har skapat möjligheten att boka VM-resan till ett förmånligt pris. Boka en miljösmart resa – boka tåget via vår hemsida och få rabatt på ditt köp.

Ta tåget till Åre! Det är ett både hållbart och smidigt sätt att resa. Boka via vår hemsida så får du rabatt på bokningen. Foto:

Snart riktas världens blickar mot Åre där alpina VM går av stapeln den 5 februari 2019. Du kan resa både effektivt och hållbart om du reser dit med SJ Nattåg. Under tiden som du sover tar SJ dig till Jämtland och rakt in i hjärtat av Åre.

– Tåget är en livsnerv i Jämtland och Åre och en länk till övriga Sverige och världen och tack vare tågförbindelserna finns det ett bra och miljövänligt alternativ till bil och flyg. Det är viktigt att det finns en bra infrastruktur i den här regionen, säger Niklas Carlsson, VD för VM-bolaget Åre 2019.

Du kliver av på tågstationen i centrala Åre efter en god natts sömn i god tid innan tävlingarna börjar. Det är gångavstånd till både festivalområdet och tävlingsarenan och dessutom kommer bussar att frekvent trafikera byn under alpina VM. Om du vill kan du ta en dagstur till Åre. Åk på kvällen, spendera dagen på plats och ta nattåget tillbaka igen.

Tåget har minimal miljöpåverkan och för VM-arrangören Åre 2019 är det viktigt att det finns transportalternativ som har liten inverkan på miljön. Åre 2019 siktar mot ett, i så stor utsträckning det går, fossilfritt alpint VM och hoppas att besökarna väljer tåget för att bidra till den visionen.

– I en värld där klimatet förändras och där den alpina skidåkningen påverkas mycket av varmare klimat är det viktigt för oss som VM-arrangör att visa att det går att göra något. Vår vision är att genomföra ett så hållbart alpint VM som möjligt och där passar tåget och vår partner SJ väl in i bilden eftersom tåget är ett klimatsmart transportalternativ, säger Niklas Carlsson.

Nattågen går varje kväll från Göteborg och Stockholm, och kommer fram till Åre lagom till frukost.

Boka din tågresa här för att få 10 procents rabatt!