Sjömila och Quest i BingoLotto

På söndag gästar både orkestern Sjömila och popgruppen Quest BingoLotto. Husbandet leds återigen av Mattias Bylund och programledare är Lotta Engberg.

Quest och Sjömila

Popgruppen Quest består av Oscar Landgren 16 år, Alexander Malinao 17 år, Marvin Arnet 17 år och Isak Sköld 16 år. Fyra killar som gillar att sjunga och dansa, som mixar pop med musikstilarna r&b och k-pop. Det som enligt grabbarna själva skiljer dem åt från andra pojkband är att soundet mer sig åt R&B. Quest är just nu aktuella med singeln Walking on the moon.

Dessutom blir det ett kärt återseende när Sjömila gästar BingoLotto på söndag. En trio bestående av Erica Larsson, Ulf Michal och Magnus Sjöqvist. 2012 deltog Erica i Melodifestivalen tillsammans med rockabillygruppen Top Cats. Hon har även arbetat med andra artister så som Miriam Bryant, Jessica Andersson och Shirley Clamp. Så sent som mars släppte Sjömila sitt senaste album Närmare. På söndag gästar de BingoLotto.

Mattias Bylund leder husbandet och programledare är Lotta Engberg.

BingoLotto – Söndag 27 maj kl. 18 i TV4.

Visste du att Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation, med 72 riksorganisationer som medlemmar? Vi är helt enkelt föreningslivets eget lotteribolag och drivs helt utan privata vinstintressen. Allt överskott går tillbaka till Sveriges fantastiska och unika föreningsliv.

Sedan starten 1991 har 17 miljarder kronor gått tillbaka till våra medlemmar. Det är medel som vi vet gör en enorm nytta, såväl för samhället som alla verksamheter runt om i landet. Det är den nyttan som driver oss framåt.