Sju av tio Plenny-kunder betalar med Swish över nätet

Framtidens mat handlas med framtidens betallösningar. När SweJoy säljer måltidspulver över nätet är Swish det överlägset vanligaste betalsättet. – Det betyder enormt mycket, både för oss och för kunden, säger grundaren Albin Sandell. Ett nytt plugin gör det enklare än någonsin för Woo Commerce-användare som Albin Sandell att integrera Ecster Pay.

Som 19-åring fick Albin Sandell från Ystad upp ögonen för en ny typ av måltidspulver när han letade efter alternativ till att laga mat. Samtidigt upptäckte han att det inte var någon som sålde produkten i Sverige.

Efter en resa till Nederländerna blev Albin svensk generalagent för måltidsersättningen Plenny – utan att ens ha startat ett företag.

– Jag hade ingen aning om hur man gör och fick googla mig till hur man skapar en hemsida, bygger lagersystem och vilka tabbar man ska undvika.

Från de första stapplande stegen gick allt snabbt och det visade sig att magkänslan stämt. Efter bara fem månader hade Albin sålt pulvermat för en miljon kronor via webshoppen SweJoy.se. Men alla delar gick inte så snabbt som han hade önskat.

– När vi växte explosionsartat skapade det stora problem med kassaflödet att behöva vänta i tre veckor på pengarna. Därför var möjligheten att få in pengar snabbt på kontot viktig när vi började titta på att uppgradera vår betallösning, säger Albin Sandell.

Den som köper Plenny Shake är ofta en aktiv person som vill effektivisera sin vardag. Därför var det extra viktigt att också välja en betallösning som underlättar vardagen genom en så enkel köpupplevelse som möjligt.

– Jag blev rekommenderad Ecster Pay och blev väldigt imponerad över hela processen. Överlag tycker jag det fungerar väldigt smidigt och just att kunna få in pengarna med en gång var en väldig räddning för oss i början.

Bland de olika betalsätten finns det ett som sticker ut bland SweJoys kunder. Sju av tio väljer nämligen att swisha in betalningen för sina bars, måltidsdrycker och shakers.

– Swish har betytt väldigt mycket för oss. Att det är snabbt är såklart en fördel, men även att kunderna känner igen tjänsten och känner sig trygga med att använda den, säger Albin Sandell.

SweJoy använder Woo Commerce som e-handelslösning och Ecster Pay 2.0 som kassa. För den som vill ha en modern checkout med alla de efterfrågade betalsätten till sin Wordpress-sida finns det nu ett uppdaterat plugin som gör integrationen lätt som en plätt.

– I och med den senaste versionen av pluginet har vi bland annat ett förbättrat stöd för orderhantering direkt från webbutiken och för att kunna ta betalt i världens valutor, säger Niklas Högefjord, utvecklare på Krokedil, som byggt Ecsters plugin för Woo Commerce.

Är du också intresserad av en modern checkout med snabba utbetalningar och Swish som betalsätt? Kontakta sales@ecster.se

Sanna K Augustsson
Presskontakt Ecster
sawi02@ecster.se

Patrik Ljung
Partner Manager Ecster
palj01@ecster.se

Ecster erbjuder betallösningar för alla kanaler. Tillsammans med våra kunder och partners utvecklar och förfinar vi våra produkter och tjänster för att skapa bättre köpupplevelser. Det ger konsumenter möjlighet att betala allt från de små vardagsköpen till de större investeringarna på miljontals inköpsställen, världen över. Ecster är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken.

Över 300 000 villaägare planerar att investera i solpaneler i år - ökning med 70%11.10.2022 08:05:54 CEST | Pressmeddelande

17% procent av Sveriges husägare vill installera solpaneler under det kommande året. Det är en ökning med hela 70% procent jämfört med 2021, visar en ny undersökning från Kantar Sifo på uppdrag av Ecster. Den främsta anledningen är att få billigare elkostnader då elpriserna under 2022 ökat lavinartat och förväntas fortsätta öka under hösten och vintern.

Svenskarna oroar sig för sin privatekonomi – men nästan hälften tänker ändå inte öka sitt sparande21.7.2022 05:00:00 CEST | Pressmeddelande

I tider av ökad inflation, höjda mat-, el- och bränslepriser oroar sig många svenskar för sin privatekonomi. Hela 9 av 10 svenskar känner oro för inflationen och mer än var tredje svensk tror att deras privatekonomi kommer försämras under året. Ändå väljer många att inte spara mer på bankkontot inför sämre tider. Detta visar en nyligen gjord Sifo-undersökning på uppdrag av betalföretaget Ecster.