Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Kunder vill kunna välja Swish som betalsätt när de näthandlar. Nu släpps Ecster Pay 2.0 med just Swishbetalning som en av flera nyheter. – Vi har många kunder som kommer att glädjas av den här nyheten, säger Fredrik Hjelmquist, vd på Pause Ljud & Bild.

Urban Höglund, Ecster

Gränserna mellan fysisk och digital handel suddas ut. En försäljning som slutförs på butiksgolvet kan ha påbörjats tidigare genom att kunden jämför varor och priser i dator eller mobilen. Det ställer nya krav på handlarna – och på framtidens kassor.

– Vår kassalösning Ecster Pay är byggd för dagens konsument som vandrar mellan kanalerna och vill ha ett enhetligt erbjudande. Genom att nu inkludera Swish i vår kassa erbjuder vi en betalmetod som många köpare föredrar. Det öppnar för fler nöjda kunder och färre övergivna varukorgar för säljföretagen, säger Urban Höglund, Produkt- och affärsutvecklingschef på Ecster.

När köpet sker i webbutik är Ecster Pay en integrerad del av kassan och om köpet sker i fysisk butik kan kunden betala via mobilen med Ecster Pay Link.

Köparen kan välja mellan att betala med kort, delbetalning, faktura – och nu också Swish.

Med över sju miljoner användare är Swish en betalmetod som många kunder föredrar. I en enkät via e-post till Ecster-kunder svarade 69 procent av de drygt 500 svarande att de vill kunna välja Swish som alternativ i kassan när de handlar.

Pause Ljud & Bild på Norrlandsgatan i Stockholm är en av de säljföretag som nu kommer att kunna erbjuda Swishbetalningar på nätet och i fysisk butik via Ecster Pay Link.

– Det är ett väldigt tydligt erbjudande att kunna ha samma betalsätt i både butik och på nätet. Vi har många kunder som kommer att glädjas av den här nyheten, säger Fredrik Hjelmquist, vd på Pause Ljud & Bild.

Swish är inte bara ett efterfrågat och populärt betalsätt med snabb utbetalning, det är också säkert i och med signering med Mobilt BankID.

Bland andra nyheter i Ecster Pay 2.0 finns möjligheten att ta betalt i alla världens valutor.

Ecster Pay 2.0 – nu med stöd för Swish och världens valutor
Fler videor

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Urban Höglund
Produkt och affärsutvecklingschef Ecster
urho01@ecster.se

Urban Höglund, Ecster

Om Ecster

Ecster erbjuder betallösningar för alla kanaler. Tillsammans med våra kunder och partners utvecklar och förfinar vi våra produkter och tjänster för att skapa bättre köpupplevelser. Idag har vi en bred palett av betallösningar för hundratusentals konsumenter och säljföretag. Det ger konsumenter möjlighet att betala allt från de små vardagsköpen till de större investeringarna på miljontals inköpsställen, världen över. Ecster är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken.