Skansen och Skansen-Akvariet på samma biljett!

21.2.2017 14:49 | Stiftelsen Skansen

Äntligen kan man köpa entré till både Skansen och Skansen-Akvariet samtidigt. Kombibiljetten lanseras lagom till sportlovet den 25 februari och priserna blir 220:- för vuxen, 200:- för student/pensionär och 110:- för barn.

Surikatungar. Meercat cubs. Foto: Bo Jonsson.

På Skansen pågår sportlovsaktiviterna och på Skansen-Akvariet kan man träffa allehanda djur från sengångare, surikater, ormar, hajar, spindlar och krokodiler för att bara nämna några få. Nu blir det enklare för alla att ta del av båda. Kombibiljetten kostar 220:- för vuxen, 200:- för student/pensionär och 110:- för barn.

-Vi är glada att ha hittat en bra lösning på något som många av våra gäster frågat efter, säger Skansenchefen John Brattmyhr. Skansen-Akvariet är en viktig aktör här hos oss och ett fantastiskt akvarium.

Sportlovet på Skansen bjuder på korvgrillning och lån av sparkar eller styltor på Bollnästorget, sagor och berättelser framför brasan i Back Mats stuga, täljning i Skogens hus där man också kan se utställningen Djur på vintern eller mysa i bokhörnan. Det är Öppen cirkusskola i Bragehallen alla dagar. Det är sportigt som på 1930–talet i järnhandlarbostaden och Konsumbutiken bredvid håller öppet. Man kan hälsa på i Skogsarbetarkojan och se hur skogsarbetarna levde för 100 år sedan. Dit kommer också Skogsmulle den 4 mars.

Surikatungar. Meercat cubs. Foto: Bo Jonsson.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Restaurang Biologi öppnar i Biologiska muséet14.8.2017 07:00Pressmeddelande

Biologi är läran om livet och ingenting kan passa bättre som utgångspunkt för en restaurang med höga ambitioner. För att arbeta hållbart och medvetet med det som vi lever av - mat och dryck - krävs kunskap om biologi. Biologi är också namnet på den nya restaurangen i Biologiska muséet på Djurgården. Den kommer att vara öppen för abonnerade sällskap och event och är ett samarbete mellan Skansen och traktör KC Wallberg från Restauration Gubbhyllan på Skansen.