Skansen och Skansen-Akvariet på samma biljett!

Äntligen kan man köpa entré till både Skansen och Skansen-Akvariet samtidigt. Kombibiljetten lanseras lagom till sportlovet den 25 februari och priserna blir 220:- för vuxen, 200:- för student/pensionär och 110:- för barn.

Surikatungar. Meercat cubs. Foto: Bo Jonsson.

På Skansen pågår sportlovsaktiviterna och på Skansen-Akvariet kan man träffa allehanda djur från sengångare, surikater, ormar, hajar, spindlar och krokodiler för att bara nämna några få. Nu blir det enklare för alla att ta del av båda. Kombibiljetten kostar 220:- för vuxen, 200:- för student/pensionär och 110:- för barn.

-Vi är glada att ha hittat en bra lösning på något som många av våra gäster frågat efter, säger Skansenchefen John Brattmyhr. Skansen-Akvariet är en viktig aktör här hos oss och ett fantastiskt akvarium.

Sportlovet på Skansen bjuder på korvgrillning och lån av sparkar eller styltor på Bollnästorget, sagor och berättelser framför brasan i Back Mats stuga, täljning i Skogens hus där man också kan se utställningen Djur på vintern eller mysa i bokhörnan. Det är Öppen cirkusskola i Bragehallen alla dagar. Det är sportigt som på 1930–talet i järnhandlarbostaden och Konsumbutiken bredvid håller öppet. Man kan hälsa på i Skogsarbetarkojan och se hur skogsarbetarna levde för 100 år sedan. Dit kommer också Skogsmulle den 4 mars.

Surikatungar. Meercat cubs. Foto: Bo Jonsson.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan: Skandinaviens främsta besöksmål - med fler besökare än kinesiska muren. Var är vi?19.10.2017 15:14Pressmeddelande

45 aktörer på Djurgården har under ett år arbetat för att tillsammans stärka Skandinaviens främsta besöksmål. Det har resulterat i ett koncept som presenteras den 27 oktober av bland andra Björn Ulvaeus, som investerat själ, hjärta och resurser på Djurgården och Stockholm. Möt honom och andra aktörer från Djurgårdens restauranger, museer, nöjen mm.

Skansen samarbetar med Svenska Barnmorskeförbundet3.10.2017 11:16Pressmeddelande

På Skansen gestaltas hur livet var förr, och en viktig del i livet var starten - födseln. För att kunna ge en bild av hur en viktig yrkeskår fungerade under åren 1920 - 1930 har Skansen inlett ett samarbete med Svenska Barnmorskeförbundet. Med hjälp av volontärer som alla arbetat som barnmorskor kommer gästerna på Skansen att få möta Hilda Andersson, legitimerad barnmorska på väg till nästa förlossning någon gång på 1930-talet.

Höstmarknad som kring år 190014.9.2017 07:00Pressmeddelande

Nu är det dags för den årliga höstmarknaden på Skansen. Sommarängen vid Skånegården fylls av försäljarnas stånd med sylter och marmelader, hantverk och blommor, färg och verktyg, godis och korvar... Drängar prövar sin styrka, porslinet ryker, barnen hoppar i höet, länsman jagar tvivelaktiga figurer och kroppkakorna ryker från de stora grytorna. Allt är som upplagt den 23-24 september för en riktig höstmarknad som vid förra sekelskiftet med andra ord.