Skansens Lucia anländer 11 december

8.12.2016 08:00 | Stiftelsen Skansen

Lucia har firats på Skansen sen sekelskiftet, och numera sker det i samarbete med Kungsholmens Gymnasium och HM Konungens Hovstall som står för häst och vagn till den fina kortegen.

Lucia vid Bollnässtugan 1899. St. Lucy 1899.

Skansen Lucia 2016, Patricia Hellström, och tärnor anländer till Skansen i kortege med häst och vagn den 11 december kl 16 för den årliga stora Luciakonserten på Sollidenscenen. De framför advents- och julmusik tillsammans med Sofia Vokalensemble och Solna Brass, under ledning av Emil Björklund. Skådespelerskan Stina Ekblad tolkar dikter,men redan från kl. 15:30 värmer Solna Brass upp publiken med stämningsfull och medryckande julmusik.

Skansens Lucia är ett samarbete med Kungsholmens Gymnasium och HM Konungens Hovstall.

Lucia vid Bollnässtugan 1899. St. Lucy 1899.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Restaurang Biologi öppnar i Biologiska muséet14.8.2017 07:00Pressmeddelande

Biologi är läran om livet och ingenting kan passa bättre som utgångspunkt för en restaurang med höga ambitioner. För att arbeta hållbart och medvetet med det som vi lever av - mat och dryck - krävs kunskap om biologi. Biologi är också namnet på den nya restaurangen i Biologiska muséet på Djurgården. Den kommer att vara öppen för abonnerade sällskap och event och är ett samarbete mellan Skansen och traktör KC Wallberg från Restauration Gubbhyllan på Skansen.