Radar Group

Skatteverket förlänger ramavtal med Radar

Skatteverket har valt att förlänga ramavtalet med Radar som gäller för samtliga digitala myndigheter. Ramavtalet gäller lokal omvärldsanalys i abonnemangsform samt tillhörande rådgivningstjänster för CIO respektive expertroller inom myndigheterna. Avtalet finns publicerat med diarienummer 8-227000.

Upphandlingens syfte är att säkerställa de deltagande myndigheternas behov av efterfrågade tjänster för att få en gemensam bas att arbeta utifrån och för att driva arbetet kring e-förvaltning vidare inom staten. Målet är att genom ett ramavtal uppnå en kvalitativ och stabil leverans av de efterfrågade tjänsterna.

- Vi är stolta över att få förnyat förtroende med en förlängd ramavtal med Skatteverket. Goda omvärldsanalyser ger underlag för bättre beslut, och vi ser fram emot att bidra med vår kompetens,rådgivning och analys, säger koncernchef på Radar, Hans Werner.

Om oss

Radar betjänar över 14 000 kunder i Norden. Radar grundades 2007 av Hans Werner och ger ut data, nyckeltal och analys för de respektive nordiska länderna. Radars branschexperter ger råd inom IT-ledning, strategi, sourcing och affärsutveckling. Radar skapar kundvärde och tack vare lojala och nöjda kunder har företaget vuxit till en viktig och oberoende aktör i det nordiska IT-ekosystemet. Radar levererar analyser och insikter baserat på lokal information, kopplad till strategisk information. Prioriteringar och nyckeltal delas av kunder som är beslutsfattare från både leverantör- och köparsidan. Radar följer underliggande regulatorisk utveckling, marknadsutveckling och teknologitrender som påverkar grunden för IT-verksamheter och ger råd och rekommendationer om hur utvecklingen kan hanteras. Radar utvidade nyligen sin verksamhet till Norge och Radar har 20+ anställda och har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, med kontorslokaler i Göteborg och Oslo. Läs mer på https://radargrp.com.

Följ Radar Group

Senaste pressmeddelandena från Radar Group

Nya insikter från Radar: Den svenska hotbilden och cybersäkerhetsmognad för svenska verksamheter18.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

På Radar Security den 26 mars 2024 samlas återigen beslutsfattare inom IT och Tech för en dag fylld med insikter och inspiration för riskhanteringssarbetet och verksamhetsåret 2024. "Sverige har blivit medlem i NATO, vilket ökar aktiviteten kring desinformation och destabilisering mot Sverige. I denna virvel av geopolitiska förändringar och ekonomiska utmaningar, där stormakter spelar ett högriskspel med både energi och teknik som insatser, framstår Sveriges väg framåt som en balansakt mellan globala trender och nationell försiktighet," säger Hans Werner, arbetande styrelseordförande på Radar.

Radar i nytt strategiskt samarbete med Nordlo21.2.2024 09:09:57 CET | Pressmeddelande

IT-företaget Nordlo, som har fokus på IT-infrastruktur, molntjänster och säkerhet väljer Radar som rådgivnings- och analyspartner för deras nordiska verksamhet. – Både Radar och Nordlo spelar en viktig roll i att förse företag och samhället i stort med rätt insikter inom IT, digitalisering och säkerhet. På Radar gör vi det för att vara en relevant och bra sparringpartner så att svenskt näringsliv ska vara hållbart och konkurrenskraftigt, säger Hans Werner, grundare och arbetande styrelseordförande på Radar.

Radar Summit West i Göteborg den 25 januari med nya insikter för it-beslutsfattare18.1.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

På Radar Summit West den 25 januari 2024 samlas återigen beslutsfattare inom IT och Tech för en dag fylld med insikter, inspiration och nätverkande. Radar West är en inspirationsdag som ger avstamp för verksamhetsåret -24. Det blir en fullspäckad dag med inspiration, nätverkande, kompetensutveckling, framtidsspaningar och rapportsläpp kring Radars senaste insikter. "Sverige har ansökt om NATO-medlemskap, vilket ökar aktiviteten kring desinformation och destabilisering mot Sverige. I denna virvel av geopolitiska förändringar och ekonomiska utmaningar, där stormakter spelar ett högriskspel med både energi och teknik som insatser, framstår Sveriges väg framåt som en balansakt mellan globala trender och nationell försiktighet," säger Hans Werner, arbetande styrelseordförande på Radar.

Radar förstärker teamet med Joakim Djurberg som marknadsanalytiker5.12.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Radar är stolta över att kunna meddela rekryteringen av Joakim Djurberg som ny marknadsanalytiker med redaktionell inriktning. Joakim har bakgrund inom journalistik och har bevakat den svenska IT-branschen sedan 2005. I sin nya roll som marknadsanalytiker kommer Joakim Djurberg att fortsätta hålla ett vakande öga över den svenska IT-landskapet. Joakims marknadsanalytiska bidrag kommer att kunna läsas regelbundet i Radars digitala kanaler – såväl existerande som nya.

Radar presenterar ny rapport: Industriell utveckling ger ökning i IT-budgeterna för 202423.11.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Radar, en av de ledande strategiska rådgivningsfirmorna, har släppt sin senaste rapport som ger en omfattande analys av Sveriges geopolitiska, ekonomiska, regulatoriska och tekniska landskap för år 2024. Prognoserna pekar på en lågkonjunktur ekonomiskt men också på en svag och stadigvarande högkonjunktur inom IT-sektorn. Spaningar kring IT-tillväxten ger viktiga indikationer på hur verksamheterna bör prioritera framåt. - Vi tror på en ökning i efterfrågan efter IT-tjänster, och att realiseringsökningen kommer att hamna på totalt 2,1 procent. IT-budgetarna kommer att öka med 1,55 procent och verksamhetsfinansierad IT kommer öka med 4,40 procent, säger styrelseordförande i Radar, Hans Werner.