Skilled utbildar Trafikverkets kursledare

Hur håller man i en kurs och vad behöver man kunna som kursledare? Det är något som SkillEd kommer att utbilda medarbetare hos Trafikverket i de kommande åren. SkillEd har vunnit en upphandling för Trafikverket inom just kursledning och inleder nu ett nära samarbete med myndigheten.

Mikaela Valtersson, vice VD Kunskapsskolan och ansvarig Skilled. Foto: Fredrik Hjerling

- Att planera och leda utbildningar är något som vi på SkillEd är experter på. Det ska bli spännande och givande att samarbeta med Trafikverket och bidra med vår kompetens, säger Mikaela Valtersson, ansvarig för SkillEd och vice VD för Kunskapsskolan.

De deltagare som ska utbildas av SkillEd kommer att utvecklas i rollen som kursledare och kunna planera, genomföra och utvärdera en kurs utifrån vuxenpedagogiska metoder och därigenom bidra till andras lärande.

- För att få kunskap att stanna kvar i verksamheten är kursledarens kunskap och kompetens avgörande. Alla lär sig på olika sätt och det ställer höga krav på kursledarens förmåga, säger Mikaela Valtersson.

Det slutna avtalet gäller fram till januari 2021.

SkillEd är en del av Kunskapsskolan i Sverige AB. SkillEd är en nytänkande kompetenspartner som erbjuder skräddarsydda utbildningar där företagens unika behov är utgångspunkten. Med gediget pedagogiskt kunnande och individuell utformning av kurser och utbildningar ser vi till att företag såväl som deltagare når sina mål.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Kunskapsskolan som huvudman helt utan anmärkning i Skolinspektionens koncerninspektion24.4.2018 13:02:00 CESTPressmeddelande

I Skolinspektionens stora koncerninspektion av Kunskapsskolan fann myndigheten att alla krav uppfylls på huvudmannanivån. På skolnivån var 31 av 36 skolor helt utan anmärkning. Kunskapsskolans vd Fredrik Lindgren gläds över resultatet. - Detta är ett kvitto på det fina, högkvalitativa arbete våra medarbetare gör varje dag, och att vi har välfungerande gemensamma rutiner och processer.