Skillios tillväxtresa fortsätter

Tillväxten fortsätter att öka för HR-tech bolaget Skillio med en tillväxt på 71 % i september mot augusti. Jämfört september mot september föregående år är tillväxten 384 %.

Det är ett fortsatt högt tempo på Skillio med en tillväxt på 71 % i september mot augusti. Efterfrågan är fortsatt hög av tjänsten Uska, en digital matchningstjänst som tillgodoser organisationers behov av undersköterskor, vårdbiträden och personliga assistenter.

Det är naturligtvis fantastiskt att vi kan visa på en kundtillväxt med 228% och en total tillväxt på nära 400% mot september föregående år. Vi har ett fantastiskt team och jag ser det som ett kvitto över att vi gör rätt saker och hoppas i höst växa vidare och fortsätta på inslagen väg, säger Erik Wennhall, VD och grundare av Skillio.

Uska är den nya generationens rekryteringsplattform som inte kräver CV, personligt brev eller jobbannonser. Det behövs ingen manuell gallring eller tidigare erfarenhet för att göra bedömningar om en kandidat är lämplig för ett visst jobb eller inte. Genom digitalisering sker detta automatiskt för att få fram det mest pricksäkra resultatet, varje gång.

Kvalita väljer Uska för leverans av hemtjänst medarbetare11.6.2019 16:45:48 CESTPressmeddelande