SkiStarSkiStar

SkiStar lanserar klädmärket EQPE

Skidreseföretaget SkiStar lanserar helt nytt klädmärke. Nu släpps premiärkollektionen av EQPE, som erbjuder prisvärda skidkläder anpassade för skandinavisk miljö. Man kommer även att släppa en unik kollektion för alpina VM i Åre, som utser EQPE till officiell klädleverantör.

– SkiStars målsättning är att erbjuda barnfamiljer en aktiv och hälsosam fjällsemester och EQPE är ett naturligt nästa steg. Ambitionen är att skapa skidkläder som håller över tid, både vad gäller stil och kvalitet, säger Mats Årjes, vd för SkiStar.

EQPE är framtaget för skidåkning och utomhusaktiviteter i fjällmiljö, och erbjuder hållbara kläder i klassisk design. Prismässigt positionerar man sig i mellansegmentet. Premiärkollektionen släpps nu och omfattar skidställ, jacka, underställ, goggles, strumpor, buff och mössa för både barn, junior och vuxna. Alpina VM i Åre har utsett EQPE till officiell klädleverantör, och i samband med mästerskapen släpps en unik kollektion som kommer att bäras av samtliga 1 500 funktionärer.

– Vi är väldigt stolta över att alpina VM i Åre har valt EQPE som officiell klädleverantör – det är en fin kvalitetsstämpel, och med 700 miljoner tv-tittare blir det ett fantastiskt skyltfönster för varumärket. Vi är övertygade om att EQPE ger oss goda förutsättningar för fortsatt ekonomisk tillväxt, säger Mathias Lindström, marknads- och försäljningsdirektör på SkiStar.

EQPE kommer att säljas i SkiStarshops konceptbutiker i Åre, Sälen, Vemdalen och Hemsedal, samt exklusivt på Skistarshop.com samt eqpe.ski med frakt till Sverige, Norge och Danmark.

Om alpina VM Åre 2019

1500 medierepresentanter är på plats
600 TV-timmar
700 miljoner TV-tittare
65 nationer deltar
11 världsmästare koras
600 tävlande
Åre 2019 räknar med 120 000 besökare

För mer information eller intervjuförfrågningar, kontakta gärna:

Mathias Lindström, försäljnings- och marknadsdirektör SkiStar, tel: 076-125 62 92, e-post: ml@skistar.com

Niklas Carlsson, vd för VM-Bolaget Åre 2019 AB, tel: 072–731 20 19, e-post: niklas.carlsson@are2019.com

Pressbilder fria för publicering  Läs mer www.eqpe.ski.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

SkiStar lanserar ny portal för att förenkla ägandet av boenden och fastigheter i fjällen12.3.2019 06:50:00 CETPressmeddelande

Intresset för utförsåkning och fjällen är stort i vårt avlånga land. 2 miljoner svenskar* åker utför varje vinter och årligen har skistar.com nära 15 miljoner** besök. Nu lanserar skidreseföretaget SkiStar den digitala portalen skistarliving.com för att förenkla möjligheterna att äga utefter behov. Allt från en andelsvecka på attraktivt läge, en högklassig lägenhet närmast pisten, drömhuset, fjälltomten eller kommersiella fastigheten.

Premiär för ”Smaka på Vemdalen” – årets stora matnyhet i fjällen8.3.2019 11:59:05 CETPressmeddelande

Evenemanget ”Smaka på Vemdalen” är en hyllning till Vemdalens matkultur. Tio dagar fulla av spännande smaker och kulinariska upplevelser 11-20 mars för alla skidåkande foodies i Vemdalen som får möjlighet att prova mat från ett flertal mathantverkare och kockar under sin skidresa. Det senast dygnet har det kommit 15 cm snö i Vemdalen och prognosen ser ut att bjuda på mer, tillsammans med sol, vilket ger fina förutsättningar för premiären måndag den 11 mars.

40 dagar kvar till en aktivitetsfylld påsk på SkiStars skidorter8.3.2019 07:10:00 CETPressmeddelande

Att fira påsk i fjällen är för många svenskar en stark tradition och nu med bara 40 dagar kvar planeras som vanligt fullspäckade påsk program på SkiStars skidorter. Musikkonserter med folkkära artister som Petter, Robert Wells, Molly Sandén, ”mello” aktuella Wiktoria, idolfinalister, barnens favorit Markoolio och inte minst populära Benjamin Ingrosso. Underhållning blandas med afterski i solen med bl a Rydell & Quick samt spännande tävlingar och fartfyllda aktiviteter på snö.

Skistar.com vinnare - kategori turism - i IDG´s årliga tävling Topp1006.3.2019 16:14:13 CETPressmeddelande

I den återkommande tävlingen ”Topp100 - Sveriges finaste utmärkelse för sajter och tjänster på internet”, står SkiStar som vinnare i kategorin ”turism”. SkiStar omnämns i motiveringen ha gjort en imponerande satsning på både sajt och app under 2018. Skistar.com ger mycket fjällkänsla och har uppdaterats med ett köpflöde som är anpassat efter besökaren. Här är det enkelt att planera och boka upp allting för den kommande skidsemestern med vännerna eller familjen.