SkiStarSkiStar

SkiStar lanserar klädmärket EQPE

Skidreseföretaget SkiStar lanserar helt nytt klädmärke. Nu släpps premiärkollektionen av EQPE, som erbjuder prisvärda skidkläder anpassade för skandinavisk miljö. Man kommer även att släppa en unik kollektion för alpina VM i Åre, som utser EQPE till officiell klädleverantör.

– SkiStars målsättning är att erbjuda barnfamiljer en aktiv och hälsosam fjällsemester och EQPE är ett naturligt nästa steg. Ambitionen är att skapa skidkläder som håller över tid, både vad gäller stil och kvalitet, säger Mats Årjes, vd för SkiStar.

EQPE är framtaget för skidåkning och utomhusaktiviteter i fjällmiljö, och erbjuder hållbara kläder i klassisk design. Prismässigt positionerar man sig i mellansegmentet. Premiärkollektionen släpps nu och omfattar skidställ, jacka, underställ, goggles, strumpor, buff och mössa för både barn, junior och vuxna. Alpina VM i Åre har utsett EQPE till officiell klädleverantör, och i samband med mästerskapen släpps en unik kollektion som kommer att bäras av samtliga 1 500 funktionärer.

– Vi är väldigt stolta över att alpina VM i Åre har valt EQPE som officiell klädleverantör – det är en fin kvalitetsstämpel, och med 700 miljoner tv-tittare blir det ett fantastiskt skyltfönster för varumärket. Vi är övertygade om att EQPE ger oss goda förutsättningar för fortsatt ekonomisk tillväxt, säger Mathias Lindström, marknads- och försäljningsdirektör på SkiStar.

EQPE kommer att säljas i SkiStarshops konceptbutiker i Åre, Sälen, Vemdalen och Hemsedal, samt exklusivt på Skistarshop.com samt eqpe.ski med frakt till Sverige, Norge och Danmark.

Om alpina VM Åre 2019

1500 medierepresentanter är på plats
600 TV-timmar
700 miljoner TV-tittare
65 nationer deltar
11 världsmästare koras
600 tävlande
Åre 2019 räknar med 120 000 besökare

För mer information eller intervjuförfrågningar, kontakta gärna:

Mathias Lindström, försäljnings- och marknadsdirektör SkiStar, tel: 076-125 62 92, e-post: ml@skistar.com

Niklas Carlsson, vd för VM-Bolaget Åre 2019 AB, tel: 072–731 20 19, e-post: niklas.carlsson@are2019.com

Pressbilder fria för publicering  Läs mer www.eqpe.ski.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

Stort intresse för SkiStar Vacation Club i Åre som nu erbjuder bättre sovkomfort5.10.2018 10:26Pressmeddelande

SkiStar Vacation Club startades för nio år sedan i Lindvallen och har sedan dess utvecklat ett högkvalitativt, tryggt och flexibelt andelsägande av fjällnära boenden. Nu växer SkiStar Vacation Club genom öppning av nya boendet Åre Village. I samband med öppningen erbjuds skönare sömn genom personligt anpassad sovkomfort. Intresset har varit stort redan från säljstarten av Åre Village.

BÄSTA ÅRET NÅGONSIN – STORA FÖRHOPPNINGAR PÅ KOMMANDE VINTERSÄSONG3.10.2018 07:54Pressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Med verksamhetsåret 2017/18 bakom oss är jag stolt över att vi kan presentera ännu ett rekordår för SkiStar! Vi visar tillväxt i de flesta av våra verksamhetsgrenar. Valles vinterveckor i januari, lovperioderna, konferensverksamheten SkiStar Business samt SkiStarshop är alla starka bidrag till resultatförbättringen. Vårt erbjudande står starkt!

SkiStar's winter news: Unique venture set to take SkiStar's ski resort in Sälen to the top -Åre to host the Alpine World Ski Championships13.9.2018 11:42Pressmeddelande

Ski travel operator SkiStar is investing heavily to develop Hundfjället in Sälen into a world-class ski resort. Scandinavia's newest express lift will be making its debut this winter, while a new accommodation concept and a brand new international airport will be opening within a few years and making the resort completely unique. Other highlights this winter include a number of new developments for families with children and the FIS Alpine World Ski Championships in Åre.

SkiStars vinternyheter: Unik satsning i Sälen ska ta Hundfjället till toppen - Åre står värd för alpina VM13.9.2018 06:50Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar storsatsar för att utveckla Hundfjället i Sälen till en skidresort i världsklass. Redan nu i vinter är det premiär för Skandinaviens modernaste expresslift och inom några år öppnar ett nytt boendekoncept och en internationell flygplats som gör resmålet helt unikt. Andra höjdpunkter i vinter är ett flertal nyheter för barnfamiljer samt alpina världsmästerskapen i Åre.

Attraktiv arbetsgivare för unga5.9.2018 09:00Pressmeddelande

Det är populärt att söka jobb i fjällvärlden trots stark arbetsmarknad och mindre årskullar. Reseföretaget SkiStar får varje år in tusentals nya ansökningar till sina Skandinaviska skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal och Trysil. I år sökte nära 3 000 personer under ansökningsperioden 1 augusti till 1 september. I likhet med tidigare år är de flesta sökande under 26 år. Åre, arrangör för alpina VM 2019, är mest populär av SkiStars skidorter.