SkiStarSkiStar

SkiStar lanserar klädmärket EQPE

Skidreseföretaget SkiStar lanserar helt nytt klädmärke. Nu släpps premiärkollektionen av EQPE, som erbjuder prisvärda skidkläder anpassade för skandinavisk miljö. Man kommer även att släppa en unik kollektion för alpina VM i Åre, som utser EQPE till officiell klädleverantör.

– SkiStars målsättning är att erbjuda barnfamiljer en aktiv och hälsosam fjällsemester och EQPE är ett naturligt nästa steg. Ambitionen är att skapa skidkläder som håller över tid, både vad gäller stil och kvalitet, säger Mats Årjes, vd för SkiStar.

EQPE är framtaget för skidåkning och utomhusaktiviteter i fjällmiljö, och erbjuder hållbara kläder i klassisk design. Prismässigt positionerar man sig i mellansegmentet. Premiärkollektionen släpps nu och omfattar skidställ, jacka, underställ, goggles, strumpor, buff och mössa för både barn, junior och vuxna. Alpina VM i Åre har utsett EQPE till officiell klädleverantör, och i samband med mästerskapen släpps en unik kollektion som kommer att bäras av samtliga 1 500 funktionärer.

– Vi är väldigt stolta över att alpina VM i Åre har valt EQPE som officiell klädleverantör – det är en fin kvalitetsstämpel, och med 700 miljoner tv-tittare blir det ett fantastiskt skyltfönster för varumärket. Vi är övertygade om att EQPE ger oss goda förutsättningar för fortsatt ekonomisk tillväxt, säger Mathias Lindström, marknads- och försäljningsdirektör på SkiStar.

EQPE kommer att säljas i SkiStarshops konceptbutiker i Åre, Sälen, Vemdalen och Hemsedal, samt exklusivt på Skistarshop.com samt eqpe.ski med frakt till Sverige, Norge och Danmark.

Om alpina VM Åre 2019

1500 medierepresentanter är på plats
600 TV-timmar
700 miljoner TV-tittare
65 nationer deltar
11 världsmästare koras
600 tävlande
Åre 2019 räknar med 120 000 besökare

För mer information eller intervjuförfrågningar, kontakta gärna:

Mathias Lindström, försäljnings- och marknadsdirektör SkiStar, tel: 076-125 62 92, e-post: ml@skistar.com

Niklas Carlsson, vd för VM-Bolaget Åre 2019 AB, tel: 072–731 20 19, e-post: niklas.carlsson@are2019.com

Pressbilder fria för publicering  Läs mer www.eqpe.ski.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

SkiStar utvecklar handelsområde i Lindvallen, Sälen, där ICA etablerar ICA Supermarket21.12.2018 08:18Pressmeddelande

Utvecklingen av SkiStar Sälen som en ”Internationell Fjällresort”, från Hundfjället i väster till Lindvallen i öster, tar nästa steg genom ett nytt handelsområde i direkt anslutning till Fjällvägen vid Circle-K i Lindvallen. Handelsområdet innehåller tre fastigheter om totalt 10.000 kvm, varav en fastighet om ca 3.500 kvm har förvärvats av ICA Fastigheter som kommer att bygga en ICA Supermarket.

BRA BOKNINGSLÄGE BÄDDAR FÖR ÄNNU EN BRA VINTERSÄSONG20.12.2018 07:49Pressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Nu är vintern här och med kylan har förutsätt­ningarna för snöproduktion varit goda. Med den natursnö som fallit så har vi anläggningarna i gott skick inför jul och nyår. Bokningsläget i antal bokade objektsnät­ter är en procent högre än vid motsvarande tidpunkt förra året innebärande att över 77 procent av säsongens bedömda logiförsäljning redan är uppbokad. Störst ökning ser vi under veckorna som avser jul/nyår. Det är glädjande att vi har en positiv utveckling i logiförsäljning trots att påsken ligger sent i år, vilket leder till en betydligt senare orderingång på påskbokningar.

Över 10 klara artister för Åre Sessions 201918.12.2018 10:00Pressmeddelande

För tredje året i rad avslutas skidsäsongen i Åre med en skidfest endast värdig landets främsta skidort. Festivalen Åre Sessions gör nedslag i Åre under Åre Winter Finale, den 25-28 april 2019 – med musik som tar plats över hela byn och på berget. Tidigare i höst har man presenterat namn som Timbuktu & Damn!, Caesars, Sarah Klang och Little Simz och nu fylls alltså lineupen på med ytterligare ett gäng artister. Festivalen som redan första året gjorde succé, växte och lockade rekordmånga besökare 2018 och förväntas nu nå nya höjder 2019. I Åre är skidsäsongen redan i full gång och med mindre än 50 dagar kvar till alpina VM meddelas en mängd klara artister för avslutningshelgen.

Samarbete leder till 40 nya laddplatser för elbilar och laddhybrider i Åre13.12.2018 15:00Pressmeddelande

Nu blir det enklare att ta elbilen till fjällen – Fortum Charge & Drive installerar nu laddstolpar för normalladdning av elbilar samt laddhybrider. Dessa laddstolpar kommer vara fördelade på 3 stycken parkeringar- 7 laddstolpar i Duved, 8 laddstolpar vid liften ”VM-8:an” och 5 laddstolpar vid Rödkulleliften. Detta ger totalt 40 stycken laddplatser för elbilar och laddhybrider.

Populära InspireUs växer och arrangerar fullspäckade aktivitetshelger på flera av SkiStars skidorter11.12.2018 13:00Pressmeddelande

I sex år har InspireUs jobbat för att inspirera tjejer till att ta mer plats inom action- och livstilssporter i Sverige. Initiativet startade som en blogg och har vuxit från digitala möten till dagar på fjället fyllda med pepp och personlig utveckling inom skid- och snowboardåkning. Nu tar de nästa steg och bjuder in till fullspäckade aktivitetshelger på SkiStars skidorter i Sälen och Åre.