SkiStarSkiStar

SkiStar lanserar klädmärket EQPE

Skidreseföretaget SkiStar lanserar helt nytt klädmärke. Nu släpps premiärkollektionen av EQPE, som erbjuder prisvärda skidkläder anpassade för skandinavisk miljö. Man kommer även att släppa en unik kollektion för alpina VM i Åre, som utser EQPE till officiell klädleverantör.

– SkiStars målsättning är att erbjuda barnfamiljer en aktiv och hälsosam fjällsemester och EQPE är ett naturligt nästa steg. Ambitionen är att skapa skidkläder som håller över tid, både vad gäller stil och kvalitet, säger Mats Årjes, vd för SkiStar.

EQPE är framtaget för skidåkning och utomhusaktiviteter i fjällmiljö, och erbjuder hållbara kläder i klassisk design. Prismässigt positionerar man sig i mellansegmentet. Premiärkollektionen släpps nu och omfattar skidställ, jacka, underställ, goggles, strumpor, buff och mössa för både barn, junior och vuxna. Alpina VM i Åre har utsett EQPE till officiell klädleverantör, och i samband med mästerskapen släpps en unik kollektion som kommer att bäras av samtliga 1 500 funktionärer.

– Vi är väldigt stolta över att alpina VM i Åre har valt EQPE som officiell klädleverantör – det är en fin kvalitetsstämpel, och med 700 miljoner tv-tittare blir det ett fantastiskt skyltfönster för varumärket. Vi är övertygade om att EQPE ger oss goda förutsättningar för fortsatt ekonomisk tillväxt, säger Mathias Lindström, marknads- och försäljningsdirektör på SkiStar.

EQPE kommer att säljas i SkiStarshops konceptbutiker i Åre, Sälen, Vemdalen och Hemsedal, samt exklusivt på Skistarshop.com samt eqpe.ski med frakt till Sverige, Norge och Danmark.

Om alpina VM Åre 2019

1500 medierepresentanter är på plats
600 TV-timmar
700 miljoner TV-tittare
65 nationer deltar
11 världsmästare koras
600 tävlande
Åre 2019 räknar med 120 000 besökare

För mer information eller intervjuförfrågningar, kontakta gärna:

Mathias Lindström, försäljnings- och marknadsdirektör SkiStar, tel: 076-125 62 92, e-post: ml@skistar.com

Niklas Carlsson, vd för VM-Bolaget Åre 2019 AB, tel: 072–731 20 19, e-post: niklas.carlsson@are2019.com

Pressbilder fria för publicering  Läs mer www.eqpe.ski.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

Växande intresse från utlandet att skidsemestra i klassiska Sälen11.6.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Den traditionella skidorten Sälen som svenskar vallfärdat till sedan 60-talet börjar på allvar locka turister från utlandet. Under den gångna vintern ökade turismen till SkiStars anläggningar i Sälen från utlandet med 21 %*. Första turisten ankom till Sälen redan på 30-talet, 1966 togs första stolliften i drift i Hundfjället, 1997 förvärvade SkiStar Tandådalen-Hundfjället vilket då skapade Sveriges största gemensamma skidanläggning. I december får SkiStars skidområden i Sälen en av världens bästa accesser för utländska gäster med bara 10-25 minuter från en internationell flygplats.

Världslansering av elmotorcykelupplevelse i Hammarbybacken väcker stort intresse3.6.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

Lanseringen av den svenska elektriska offroad motorcykeln CAKE Kalk och den specialanpassade banan från toppen av Hammarbybacken har visat sig vara en succé redan från start. Det har varit fullbokat alla öppna dagar och är väldigt bra förbokat framöver. Nu kan Hammarbybacken stoltsera med ett stort antal aktiviteter under sommarsäsongen för den som söker en aktiv livsstil i huvudstaden.