SkiStar lanserar ny portal för att förenkla ägandet av boenden och fastigheter i fjällen

Intresset för utförsåkning och fjällen är stort i vårt avlånga land. 2 miljoner svenskar* åker utför varje vinter och årligen har skistar.com nära 15 miljoner** besök. Nu lanserar skidreseföretaget SkiStar den digitala portalen skistarliving.com för att förenkla möjligheterna att äga utefter behov. Allt från en andelsvecka på attraktivt läge, en högklassig lägenhet närmast pisten, drömhuset, fjälltomten eller kommersiella fastigheten.

BRF Selvägen i Sälen. 16 nyproducerade lägenheter med gångavstånd till Lindvallens liftar.

- Vi ser ett växande intresse från våra kunder och företag att i olika former också äga ett boende eller en fastighet. SkiStar Living ska vara en portal som visar olika former av boendealternativ för försäljning på våra skidorter där Sälen, Åre och Vemdalen är först ut, säger Mathias Lindström, Försäljnings- och marknadsdirektör på SkiStar.

SkiStar Living smyglanserades under hösten 2018 och på portalen skistarliving.com visas försäljningsbara objekt. Delägt boende genom tjänsten SkiStar Vacation Club som grundades för nio år sedan. Nya SkiStar Properties visar försäljningsbara tomter, boenden och fastigheter. Tjänsten erbjuder också skötsel av själva ägandet genom att via SkiStar Living hyra ut sitt ägda boende på skistar.com, fastighetsskötsel och andra hands försäljning.

- SkiStar Living ska hjälpa kunder som söker ägande av olika former samt genom personlig rådgivning förenkla processen från köp till skötsel av ett ägande på SkiStars skidorter, säger Lars Lifvendahl, affärsområdeschef för SkiStar Living.

*Enligt SLAO´s årliga rapport. **Besöksstatistik skistar.com 2017/2018.

Om SkiStar Living:

SkiStar Living är för den som är intresserad av att köpa, eller redan är ägare av, tomt, hus, lägenhet eller fastighet på SkiStars skidorter. På SkiStar Living utvecklas boendemöjligheter och ägandeformer för att bidra till levande skidorter året runt. Tjänsterna är anpassade för att förenkla ägandet av fastigheter i fjällen med produkterna andelsägt, delägt och helägt.

SkiStar Properties visar de tomter, boenden och fastigheter som är tillgängliga för försäljning på SkiStars skidorter.

SkiStar Vacation Club erbjuder möjligheten att deläga boenden med attraktiva lägen. SkiStar Vacation Club tar hand om skötsel och reparation av boenden och ombesörjer hög komfort samt även andra hands försäljning vilket leder till ett bekymmersfritt ägande.

För mer information:

Lars Lifvendahl, affärsområdeschef för SkiStar Living.

Tele: 070- 235 90 51.

Mail: lars.lifvendahl@skistar.com

Äggstra bra påskväder i fjällen11.4.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Alla väderprognoser visar att vädret kommer vara på topp under påsken i fjälltrakterna. Den senaste tidens påfyllning av vårsnö och kalla nätter har gjort att skidåkningen under den sena påsken har ovanligt fina förutsättningar. Snödjupet på SkiStars Skandinaviska skidorter visar på mellan 85-115 cm och det ackumulerade snödjupet under säsongen är i närheten av förra årets exceptionella mängder i Sälen, Vemdalen och Åre.

SkiStar Winter Games Sälen – vinterns stora skidfest fortsätter utvecklas med landslagsstjärnorna5.4.2019 08:56:03 CESTPressmeddelande

SkiStar Winter Games i Sälen som i år kickstartar tisdag 9 april med svenska mästerskapet i storslalom är för många i svenska skidvärlden den absoluta höjdpunkten på säsongen. Här möts blivande stjärnor och dagens elit med de svenska landslagsåkarna som självklart deltar. Det ständigt växande evenemanget utökas nu med två nyheter, en lagparallell-tävling där landslagsåkare deltar, och utomhus-afterski som avslutar vinterns stora skidfest.

Säsongsavslutningen i Åre utökas med ännu fler boenden och Åre Sessions-artister2.4.2019 10:22:24 CESTPressmeddelande

Med mindre än en månad kvar och för tredje året i rad lockar säsongsavslutningen Åre Winter Finale 25-28 april ännu fler stora artister genom Åre Sessions. Tunga namn som Timbuktu & Damn!, Ceasars, Sarah Klang, Little Simz, Seinabo Sey och Fricky är klara sedan tidigare, nu får de sällskap av nio akter till och fastställer lineupen för festivalens tredje upplaga. Centrala Åre har varit nästintill fullbokat 2017 och 2018, nu öppnas det upp för fler boenden att boka och mer skidåkning under avslutningshelgen.

SkiStar bygger världens längsta gondol mellan Sälen och Trysil1.4.2019 07:05:00 CESTPressmeddelande

Med cirka en månad kvar av skidsäsongen släpper SkiStar en av sina stora nyheter för vintersäsongen 19/20: Norges och Sveriges största skidorter, Trysil och Sälen, kommer att bindas samman med en 45 km lång, världsunik gondolbana och bilda SkiStar Trysil Sälen Resort. Gondolliften sträcker sig över två länder och är en del av utvecklingen kring Scandinavian Mountains Airport som invigs i december 2019. Flygplatsen ligger mindre än 10 minuter från Hundfjället i Sälen och 40 minuter från Trysil.