SkiStar lanserar ny portal för att förenkla ägandet av boenden och fastigheter i fjällen

Intresset för utförsåkning och fjällen är stort i vårt avlånga land. 2 miljoner svenskar* åker utför varje vinter och årligen har skistar.com nära 15 miljoner** besök. Nu lanserar skidreseföretaget SkiStar den digitala portalen skistarliving.com för att förenkla möjligheterna att äga utefter behov. Allt från en andelsvecka på attraktivt läge, en högklassig lägenhet närmast pisten, drömhuset, fjälltomten eller kommersiella fastigheten.

BRF Selvägen i Sälen. 16 nyproducerade lägenheter med gångavstånd till Lindvallens liftar.

- Vi ser ett växande intresse från våra kunder och företag att i olika former också äga ett boende eller en fastighet. SkiStar Living ska vara en portal som visar olika former av boendealternativ för försäljning på våra skidorter där Sälen, Åre och Vemdalen är först ut, säger Mathias Lindström, Försäljnings- och marknadsdirektör på SkiStar.

SkiStar Living smyglanserades under hösten 2018 och på portalen skistarliving.com visas försäljningsbara objekt. Delägt boende genom tjänsten SkiStar Vacation Club som grundades för nio år sedan. Nya SkiStar Properties visar försäljningsbara tomter, boenden och fastigheter. Tjänsten erbjuder också skötsel av själva ägandet genom att via SkiStar Living hyra ut sitt ägda boende på skistar.com, fastighetsskötsel och andra hands försäljning.

- SkiStar Living ska hjälpa kunder som söker ägande av olika former samt genom personlig rådgivning förenkla processen från köp till skötsel av ett ägande på SkiStars skidorter, säger Lars Lifvendahl, affärsområdeschef för SkiStar Living.

*Enligt SLAO´s årliga rapport. **Besöksstatistik skistar.com 2017/2018.

Om SkiStar Living:

SkiStar Living är för den som är intresserad av att köpa, eller redan är ägare av, tomt, hus, lägenhet eller fastighet på SkiStars skidorter. På SkiStar Living utvecklas boendemöjligheter och ägandeformer för att bidra till levande skidorter året runt. Tjänsterna är anpassade för att förenkla ägandet av fastigheter i fjällen med produkterna andelsägt, delägt och helägt.

SkiStar Properties visar de tomter, boenden och fastigheter som är tillgängliga för försäljning på SkiStars skidorter.

SkiStar Vacation Club erbjuder möjligheten att deläga boenden med attraktiva lägen. SkiStar Vacation Club tar hand om skötsel och reparation av boenden och ombesörjer hög komfort samt även andra hands försäljning vilket leder till ett bekymmersfritt ägande.

För mer information:

Lars Lifvendahl, affärsområdeschef för SkiStar Living.

Tele: 070- 235 90 51.

Mail: lars.lifvendahl@skistar.com

Premiär för ”Smaka på Vemdalen” – årets stora matnyhet i fjällen8.3.2019 11:59:05 CETPressmeddelande

Evenemanget ”Smaka på Vemdalen” är en hyllning till Vemdalens matkultur. Tio dagar fulla av spännande smaker och kulinariska upplevelser 11-20 mars för alla skidåkande foodies i Vemdalen som får möjlighet att prova mat från ett flertal mathantverkare och kockar under sin skidresa. Det senast dygnet har det kommit 15 cm snö i Vemdalen och prognosen ser ut att bjuda på mer, tillsammans med sol, vilket ger fina förutsättningar för premiären måndag den 11 mars.

40 dagar kvar till en aktivitetsfylld påsk på SkiStars skidorter8.3.2019 07:10:00 CETPressmeddelande

Att fira påsk i fjällen är för många svenskar en stark tradition och nu med bara 40 dagar kvar planeras som vanligt fullspäckade påsk program på SkiStars skidorter. Musikkonserter med folkkära artister som Petter, Robert Wells, Molly Sandén, ”mello” aktuella Wiktoria, idolfinalister, barnens favorit Markoolio och inte minst populära Benjamin Ingrosso. Underhållning blandas med afterski i solen med bl a Rydell & Quick samt spännande tävlingar och fartfyllda aktiviteter på snö.

Skistar.com vinnare - kategori turism - i IDG´s årliga tävling Topp1006.3.2019 16:14:13 CETPressmeddelande

I den återkommande tävlingen ”Topp100 - Sveriges finaste utmärkelse för sajter och tjänster på internet”, står SkiStar som vinnare i kategorin ”turism”. SkiStar omnämns i motiveringen ha gjort en imponerande satsning på både sajt och app under 2018. Skistar.com ger mycket fjällkänsla och har uppdaterats med ett köpflöde som är anpassat efter besökaren. Här är det enkelt att planera och boka upp allting för den kommande skidsemestern med vännerna eller familjen.

”Alla på snö” har aktiverat över 138 000 unga på tio år – Nu är det Hammarbybackens årliga tur28.2.2019 07:00:00 CETPressmeddelande

Över 138 000 barn och ungdomar från 53 kommuner har fått möjligheten att uppleva och utforska skidglädje genom "Alla på snö", som nu genomförs för tionde året i rad. Nu kommer "Alla på snö" tillbaka till Hammarbybacken. Under vecka 9–11 fylls åter citybacken med glada fjärdeklassare, fritidshemsbarn och gymnasieelever som kostnadsfritt får känna på att glida nerför backen. Sammanlagt kommer ytterligare över 1 000 barn få pröva och upptäcka glädjen med alpin skidåkning i Hammarbybacken.