SkiStar lanserar nya digitala plattformar

Med fokus på kundens önskemål, enkelhet och inspiration har SkiStar utvecklat sina nya digitala plattformar. Utifrån ett 360 perspektiv täcker de hela kundens resa, från tanke till bokning och vistelse på SkiStars skidorter. Målet med utvecklingen är att underlätta för kunden att hitta information och att boka oavsett om besöket sker från en dator, Ipad eller mobil.

-Vi vill göra planeringen av skidsemestern så smidig som möjligt för våra kunder, från att hitta information, inspireras till att boka semesterboende och ladda sitt SkiPass. Samtidigt vill vi servera våra kunder information under sin skidsemester. Genom att utveckla MySkiStar till gästens digitala guide, hoppas vi kunna ge våra gäster enkel tillgång till all information under vistelsen och möjlighet att få ut mer av sin skidsemester, säger Mathias Lindström marknads- och försäljningsdirektör på SkiStar.

Skistar.com har årligen över 14 miljoner besök och över 70 procent bokar sitt semesterboende online. Flertalet funktioner har utvecklats och skistar.com har fått ny design och struktur som nu lanserats. En del i att underlätta kundens digitala resa är att även MySkiStar utvecklats och är nu mer än en rolig applikation i skidbacken. Nu täcker MySkiStar även information om allt som händer på plats på SkiStars skidorter där appen och webben ska göra informationen under vistelsen mer tydlig och lättillgänglig. MySkiStar är även SkiStars medlemsklubb med över 750 000 medlemmar.

- När vi har utvecklat våra digitala plattformar har våra kunders önskemål varit viktiga. För oss är det nu en självklarhet att både webb och mobil ska ha samma prioritet. I dagsläget används webben i stor utsträckning vad gäller planering och bokning och under kundens semester är det mobilen i skidjackan som är dominerande, avslutar Mathias Lindström.

Här är de viktigaste nyheterna:

• Enklare att hitta information
  • Förenklat bokningsförfarande
  • Fungerar lika bra i mobil som på dator
  • Anpassad efter önskemål från våra gäster

Om MySkiStar (webb och app):

• Se information om läget i backen (webbkameror, temperatur från egna väderstationer i backen och öppettider).
  • Se hur många åk du gjort och var dina vänner befinner sig
  • Se vart och när Valle är i våra skidområden
  • Se vart och när afterskin är
  • Se bokningar och incheckningsinformation
  • Få unika medlemserbjudanden och förhandsinformation
  • Fri tillgång till MySkistar Wifi by Telenor som finns på utvalda platser på våra anläggningar.
  • Bonus på allt du köper online
  • Mervärden när du laddar ditt SkiPass

Minnesvärda vinterupplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann & Hammarbybacken

SkiStar äger och driver Skandinaviens fem största alpina skidanläggningar: Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike och Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision är att skapa minnesvärda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpindestinationer.

SkiStars skidorter är perfekta resmål för aktiva livsnjutare. Här kan familjer och vänner avnjuta härliga dagar i skidbackarna. Många har upptäckt glädjen med utförsåkning, men också vilken nytta en semester i skidbacken kan göra för att träna kroppen, ladda batterierna och för umgänget med nära och kära.

Välkommen till våra skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann in Tirol samt citybacken Hammarbybacken mitt i Stockholm!

Stort intresse för SkiStar Vacation Club i Åre som nu erbjuder bättre sovkomfort5.10.2018 10:26Pressmeddelande

SkiStar Vacation Club startades för nio år sedan i Lindvallen och har sedan dess utvecklat ett högkvalitativt, tryggt och flexibelt andelsägande av fjällnära boenden. Nu växer SkiStar Vacation Club genom öppning av nya boendet Åre Village. I samband med öppningen erbjuds skönare sömn genom personligt anpassad sovkomfort. Intresset har varit stort redan från säljstarten av Åre Village.

BÄSTA ÅRET NÅGONSIN – STORA FÖRHOPPNINGAR PÅ KOMMANDE VINTERSÄSONG3.10.2018 07:54Pressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Med verksamhetsåret 2017/18 bakom oss är jag stolt över att vi kan presentera ännu ett rekordår för SkiStar! Vi visar tillväxt i de flesta av våra verksamhetsgrenar. Valles vinterveckor i januari, lovperioderna, konferensverksamheten SkiStar Business samt SkiStarshop är alla starka bidrag till resultatförbättringen. Vårt erbjudande står starkt!

SkiStar's winter news: Unique venture set to take SkiStar's ski resort in Sälen to the top -Åre to host the Alpine World Ski Championships13.9.2018 11:42Pressmeddelande

Ski travel operator SkiStar is investing heavily to develop Hundfjället in Sälen into a world-class ski resort. Scandinavia's newest express lift will be making its debut this winter, while a new accommodation concept and a brand new international airport will be opening within a few years and making the resort completely unique. Other highlights this winter include a number of new developments for families with children and the FIS Alpine World Ski Championships in Åre.

SkiStars vinternyheter: Unik satsning i Sälen ska ta Hundfjället till toppen - Åre står värd för alpina VM13.9.2018 06:50Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar storsatsar för att utveckla Hundfjället i Sälen till en skidresort i världsklass. Redan nu i vinter är det premiär för Skandinaviens modernaste expresslift och inom några år öppnar ett nytt boendekoncept och en internationell flygplats som gör resmålet helt unikt. Andra höjdpunkter i vinter är ett flertal nyheter för barnfamiljer samt alpina världsmästerskapen i Åre.