SkiStar lanserar nya digitala plattformar

Med fokus på kundens önskemål, enkelhet och inspiration har SkiStar utvecklat sina nya digitala plattformar. Utifrån ett 360 perspektiv täcker de hela kundens resa, från tanke till bokning och vistelse på SkiStars skidorter. Målet med utvecklingen är att underlätta för kunden att hitta information och att boka oavsett om besöket sker från en dator, Ipad eller mobil.

-Vi vill göra planeringen av skidsemestern så smidig som möjligt för våra kunder, från att hitta information, inspireras till att boka semesterboende och ladda sitt SkiPass. Samtidigt vill vi servera våra kunder information under sin skidsemester. Genom att utveckla MySkiStar till gästens digitala guide, hoppas vi kunna ge våra gäster enkel tillgång till all information under vistelsen och möjlighet att få ut mer av sin skidsemester, säger Mathias Lindström marknads- och försäljningsdirektör på SkiStar.

Skistar.com har årligen över 14 miljoner besök och över 70 procent bokar sitt semesterboende online. Flertalet funktioner har utvecklats och skistar.com har fått ny design och struktur som nu lanserats. En del i att underlätta kundens digitala resa är att även MySkiStar utvecklats och är nu mer än en rolig applikation i skidbacken. Nu täcker MySkiStar även information om allt som händer på plats på SkiStars skidorter där appen och webben ska göra informationen under vistelsen mer tydlig och lättillgänglig. MySkiStar är även SkiStars medlemsklubb med över 750 000 medlemmar.

- När vi har utvecklat våra digitala plattformar har våra kunders önskemål varit viktiga. För oss är det nu en självklarhet att både webb och mobil ska ha samma prioritet. I dagsläget används webben i stor utsträckning vad gäller planering och bokning och under kundens semester är det mobilen i skidjackan som är dominerande, avslutar Mathias Lindström.

Här är de viktigaste nyheterna:

• Enklare att hitta information
  • Förenklat bokningsförfarande
  • Fungerar lika bra i mobil som på dator
  • Anpassad efter önskemål från våra gäster

Om MySkiStar (webb och app):

• Se information om läget i backen (webbkameror, temperatur från egna väderstationer i backen och öppettider).
  • Se hur många åk du gjort och var dina vänner befinner sig
  • Se vart och när Valle är i våra skidområden
  • Se vart och när afterskin är
  • Se bokningar och incheckningsinformation
  • Få unika medlemserbjudanden och förhandsinformation
  • Fri tillgång till MySkistar Wifi by Telenor som finns på utvalda platser på våra anläggningar.
  • Bonus på allt du köper online
  • Mervärden när du laddar ditt SkiPass

Minnesvärda vinterupplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann & Hammarbybacken

SkiStar äger och driver Skandinaviens fem största alpina skidanläggningar: Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike och Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision är att skapa minnesvärda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpindestinationer.

SkiStars skidorter är perfekta resmål för aktiva livsnjutare. Här kan familjer och vänner avnjuta härliga dagar i skidbackarna. Många har upptäckt glädjen med utförsåkning, men också vilken nytta en semester i skidbacken kan göra för att träna kroppen, ladda batterierna och för umgänget med nära och kära.

Välkommen till våra skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann in Tirol samt citybacken Hammarbybacken mitt i Stockholm!

SkiStar utvecklar handelsområde i Lindvallen, Sälen, där ICA etablerar ICA Supermarket21.12.2018 08:18Pressmeddelande

Utvecklingen av SkiStar Sälen som en ”Internationell Fjällresort”, från Hundfjället i väster till Lindvallen i öster, tar nästa steg genom ett nytt handelsområde i direkt anslutning till Fjällvägen vid Circle-K i Lindvallen. Handelsområdet innehåller tre fastigheter om totalt 10.000 kvm, varav en fastighet om ca 3.500 kvm har förvärvats av ICA Fastigheter som kommer att bygga en ICA Supermarket.

BRA BOKNINGSLÄGE BÄDDAR FÖR ÄNNU EN BRA VINTERSÄSONG20.12.2018 07:49Pressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Nu är vintern här och med kylan har förutsätt­ningarna för snöproduktion varit goda. Med den natursnö som fallit så har vi anläggningarna i gott skick inför jul och nyår. Bokningsläget i antal bokade objektsnät­ter är en procent högre än vid motsvarande tidpunkt förra året innebärande att över 77 procent av säsongens bedömda logiförsäljning redan är uppbokad. Störst ökning ser vi under veckorna som avser jul/nyår. Det är glädjande att vi har en positiv utveckling i logiförsäljning trots att påsken ligger sent i år, vilket leder till en betydligt senare orderingång på påskbokningar.

Över 10 klara artister för Åre Sessions 201918.12.2018 10:00Pressmeddelande

För tredje året i rad avslutas skidsäsongen i Åre med en skidfest endast värdig landets främsta skidort. Festivalen Åre Sessions gör nedslag i Åre under Åre Winter Finale, den 25-28 april 2019 – med musik som tar plats över hela byn och på berget. Tidigare i höst har man presenterat namn som Timbuktu & Damn!, Caesars, Sarah Klang och Little Simz och nu fylls alltså lineupen på med ytterligare ett gäng artister. Festivalen som redan första året gjorde succé, växte och lockade rekordmånga besökare 2018 och förväntas nu nå nya höjder 2019. I Åre är skidsäsongen redan i full gång och med mindre än 50 dagar kvar till alpina VM meddelas en mängd klara artister för avslutningshelgen.

Samarbete leder till 40 nya laddplatser för elbilar och laddhybrider i Åre13.12.2018 15:00Pressmeddelande

Nu blir det enklare att ta elbilen till fjällen – Fortum Charge & Drive installerar nu laddstolpar för normalladdning av elbilar samt laddhybrider. Dessa laddstolpar kommer vara fördelade på 3 stycken parkeringar- 7 laddstolpar i Duved, 8 laddstolpar vid liften ”VM-8:an” och 5 laddstolpar vid Rödkulleliften. Detta ger totalt 40 stycken laddplatser för elbilar och laddhybrider.

Populära InspireUs växer och arrangerar fullspäckade aktivitetshelger på flera av SkiStars skidorter11.12.2018 13:00Pressmeddelande

I sex år har InspireUs jobbat för att inspirera tjejer till att ta mer plats inom action- och livstilssporter i Sverige. Initiativet startade som en blogg och har vuxit från digitala möten till dagar på fjället fyllda med pepp och personlig utveckling inom skid- och snowboardåkning. Nu tar de nästa steg och bjuder in till fullspäckade aktivitetshelger på SkiStars skidorter i Sälen och Åre.