SkiStar lanserar nya digitala plattformar

Med fokus på kundens önskemål, enkelhet och inspiration har SkiStar utvecklat sina nya digitala plattformar. Utifrån ett 360 perspektiv täcker de hela kundens resa, från tanke till bokning och vistelse på SkiStars skidorter. Målet med utvecklingen är att underlätta för kunden att hitta information och att boka oavsett om besöket sker från en dator, Ipad eller mobil.

-Vi vill göra planeringen av skidsemestern så smidig som möjligt för våra kunder, från att hitta information, inspireras till att boka semesterboende och ladda sitt SkiPass. Samtidigt vill vi servera våra kunder information under sin skidsemester. Genom att utveckla MySkiStar till gästens digitala guide, hoppas vi kunna ge våra gäster enkel tillgång till all information under vistelsen och möjlighet att få ut mer av sin skidsemester, säger Mathias Lindström marknads- och försäljningsdirektör på SkiStar.

Skistar.com har årligen över 14 miljoner besök och över 70 procent bokar sitt semesterboende online. Flertalet funktioner har utvecklats och skistar.com har fått ny design och struktur som nu lanserats. En del i att underlätta kundens digitala resa är att även MySkiStar utvecklats och är nu mer än en rolig applikation i skidbacken. Nu täcker MySkiStar även information om allt som händer på plats på SkiStars skidorter där appen och webben ska göra informationen under vistelsen mer tydlig och lättillgänglig. MySkiStar är även SkiStars medlemsklubb med över 750 000 medlemmar.

- När vi har utvecklat våra digitala plattformar har våra kunders önskemål varit viktiga. För oss är det nu en självklarhet att både webb och mobil ska ha samma prioritet. I dagsläget används webben i stor utsträckning vad gäller planering och bokning och under kundens semester är det mobilen i skidjackan som är dominerande, avslutar Mathias Lindström.

Här är de viktigaste nyheterna:

• Enklare att hitta information
  • Förenklat bokningsförfarande
  • Fungerar lika bra i mobil som på dator
  • Anpassad efter önskemål från våra gäster

Om MySkiStar (webb och app):

• Se information om läget i backen (webbkameror, temperatur från egna väderstationer i backen och öppettider).
  • Se hur många åk du gjort och var dina vänner befinner sig
  • Se vart och när Valle är i våra skidområden
  • Se vart och när afterskin är
  • Se bokningar och incheckningsinformation
  • Få unika medlemserbjudanden och förhandsinformation
  • Fri tillgång till MySkistar Wifi by Telenor som finns på utvalda platser på våra anläggningar.
  • Bonus på allt du köper online
  • Mervärden när du laddar ditt SkiPass

Minnesvärda vinterupplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann & Hammarbybacken

SkiStar äger och driver Skandinaviens fem största alpina skidanläggningar: Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike och Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision är att skapa minnesvärda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpindestinationer.

SkiStars skidorter är perfekta resmål för aktiva livsnjutare. Här kan familjer och vänner avnjuta härliga dagar i skidbackarna. Många har upptäckt glädjen med utförsåkning, men också vilken nytta en semester i skidbacken kan göra för att träna kroppen, ladda batterierna och för umgänget med nära och kära.

Välkommen till våra skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann in Tirol samt citybacken Hammarbybacken mitt i Stockholm!

SkiStar's winter news: Unique venture set to take SkiStar's ski resort in Sälen to the top -Åre to host the Alpine World Ski Championships13.9.2018 11:42Pressmeddelande

Ski travel operator SkiStar is investing heavily to develop Hundfjället in Sälen into a world-class ski resort. Scandinavia's newest express lift will be making its debut this winter, while a new accommodation concept and a brand new international airport will be opening within a few years and making the resort completely unique. Other highlights this winter include a number of new developments for families with children and the FIS Alpine World Ski Championships in Åre.

SkiStars vinternyheter: Unik satsning i Sälen ska ta Hundfjället till toppen - Åre står värd för alpina VM13.9.2018 06:50Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar storsatsar för att utveckla Hundfjället i Sälen till en skidresort i världsklass. Redan nu i vinter är det premiär för Skandinaviens modernaste expresslift och inom några år öppnar ett nytt boendekoncept och en internationell flygplats som gör resmålet helt unikt. Andra höjdpunkter i vinter är ett flertal nyheter för barnfamiljer samt alpina världsmästerskapen i Åre.

Attraktiv arbetsgivare för unga5.9.2018 09:00Pressmeddelande

Det är populärt att söka jobb i fjällvärlden trots stark arbetsmarknad och mindre årskullar. Reseföretaget SkiStar får varje år in tusentals nya ansökningar till sina Skandinaviska skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal och Trysil. I år sökte nära 3 000 personer under ansökningsperioden 1 augusti till 1 september. I likhet med tidigare år är de flesta sökande under 26 år. Åre, arrangör för alpina VM 2019, är mest populär av SkiStars skidorter.

En fantastisk vintersäsong bakom ökade intäkter och rekordresultat för niomånadersperioden20.6.2018 07:51Pressmeddelande

- Med vintern bakom oss kan vi än en gång presentera det bästa niomånadersresultatet i SkiStars historia. När vi summerar säsongen har vi på alla våra destinationer kunnat erbjuda våra gäster en fantastisk skidåkning från uppstart i december fram till säsongsslut, säger SkiStars VD Mats Årjes. VD Mats Årjes fortsätter; Antalet skiddagar, där en skiddag motsvarar en dags skidåkning med ett SkiPass, uppgår till 5,8 miljoner vilket är över 7 procent bättre än föregående år. Den ökade gästvolymen är huvudanledningen till det förbättrade resultatet. Inte bara våra lovperioder utan även fokusområden som Valles Vinterveckor i januari samt konferensverksamheten SkiStar Business visar fortsatt tillväxt. Reavinsterna från våra exploateringsprojekt är 21 MSEK lägre än föregående år men ska ses i ljuset av att affärerna är relativt oregelbundna i tid. Vi ser ingen avmattning i intresset från företag och privatpersoner att investera i boenden på destinationer där vi är verksamma. Bokade objektsdygn

SkiStars framgångsrika barnkoncept flyttar in på Holiday Club i Åre31.5.2018 09:00Pressmeddelande

Skidreseföretagets barnkoncept med Snögubben Valle har charmat många barn och föräldrar runt om på SkiStars skidorter sedan 2013. Snart flyttar Valle in på familjeanläggningen Holiday Club i Åre som med det stärker och utvecklar sitt utbud till barnfamiljer. - Vi är väldigt glada att kunna samarbeta med SkiStars barnkoncept och genom det stoltsera med högkvalitativa upplevelser för våra familjegäster. Valle står för en aktiv livsstil och en sund värdegrund kopplat till mat vilket passar oss perfekt, säger Pernilla Gravenfors VD på Holiday Club i Åre. Barnkonceptet smygstartar redan nu i sommar under Holiday Clubs familjeveckor. Lagom till höstlovet växlas aktivitetsutbudet upp med Valle. Med start vintern 18/19 finns ett anpassat aktivitetsprogram med Valle samt Valles barnbuffé och menyer som inspirerar barn till att äta varierat och hälsosamt. Ett tacksamt koncept för föräldrar som slipper tjata på sina barn under semestern. - Det passar oss oerhört bra med Holiday Club som samarbets