SkiStar lanserar nya digitala plattformar

Med fokus på kundens önskemål, enkelhet och inspiration har SkiStar utvecklat sina nya digitala plattformar. Utifrån ett 360 perspektiv täcker de hela kundens resa, från tanke till bokning och vistelse på SkiStars skidorter. Målet med utvecklingen är att underlätta för kunden att hitta information och att boka oavsett om besöket sker från en dator, Ipad eller mobil.

-Vi vill göra planeringen av skidsemestern så smidig som möjligt för våra kunder, från att hitta information, inspireras till att boka semesterboende och ladda sitt SkiPass. Samtidigt vill vi servera våra kunder information under sin skidsemester. Genom att utveckla MySkiStar till gästens digitala guide, hoppas vi kunna ge våra gäster enkel tillgång till all information under vistelsen och möjlighet att få ut mer av sin skidsemester, säger Mathias Lindström marknads- och försäljningsdirektör på SkiStar.

Skistar.com har årligen över 14 miljoner besök och över 70 procent bokar sitt semesterboende online. Flertalet funktioner har utvecklats och skistar.com har fått ny design och struktur som nu lanserats. En del i att underlätta kundens digitala resa är att även MySkiStar utvecklats och är nu mer än en rolig applikation i skidbacken. Nu täcker MySkiStar även information om allt som händer på plats på SkiStars skidorter där appen och webben ska göra informationen under vistelsen mer tydlig och lättillgänglig. MySkiStar är även SkiStars medlemsklubb med över 750 000 medlemmar.

- När vi har utvecklat våra digitala plattformar har våra kunders önskemål varit viktiga. För oss är det nu en självklarhet att både webb och mobil ska ha samma prioritet. I dagsläget används webben i stor utsträckning vad gäller planering och bokning och under kundens semester är det mobilen i skidjackan som är dominerande, avslutar Mathias Lindström.

Här är de viktigaste nyheterna:

• Enklare att hitta information
  • Förenklat bokningsförfarande
  • Fungerar lika bra i mobil som på dator
  • Anpassad efter önskemål från våra gäster

Om MySkiStar (webb och app):

• Se information om läget i backen (webbkameror, temperatur från egna väderstationer i backen och öppettider).
  • Se hur många åk du gjort och var dina vänner befinner sig
  • Se vart och när Valle är i våra skidområden
  • Se vart och när afterskin är
  • Se bokningar och incheckningsinformation
  • Få unika medlemserbjudanden och förhandsinformation
  • Fri tillgång till MySkistar Wifi by Telenor som finns på utvalda platser på våra anläggningar.
  • Bonus på allt du köper online
  • Mervärden när du laddar ditt SkiPass

Minnesvärda vinterupplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann & Hammarbybacken

SkiStar äger och driver Skandinaviens fem största alpina skidanläggningar: Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike och Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision är att skapa minnesvärda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpindestinationer.

SkiStars skidorter är perfekta resmål för aktiva livsnjutare. Här kan familjer och vänner avnjuta härliga dagar i skidbackarna. Många har upptäckt glädjen med utförsåkning, men också vilken nytta en semester i skidbacken kan göra för att träna kroppen, ladda batterierna och för umgänget med nära och kära.

Välkommen till våra skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann in Tirol samt citybacken Hammarbybacken mitt i Stockholm!

Äggstra bra påskväder i fjällen11.4.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Alla väderprognoser visar att vädret kommer vara på topp under påsken i fjälltrakterna. Den senaste tidens påfyllning av vårsnö och kalla nätter har gjort att skidåkningen under den sena påsken har ovanligt fina förutsättningar. Snödjupet på SkiStars Skandinaviska skidorter visar på mellan 85-115 cm och det ackumulerade snödjupet under säsongen är i närheten av förra årets exceptionella mängder i Sälen, Vemdalen och Åre.

SkiStar Winter Games Sälen – vinterns stora skidfest fortsätter utvecklas med landslagsstjärnorna5.4.2019 08:56:03 CESTPressmeddelande

SkiStar Winter Games i Sälen som i år kickstartar tisdag 9 april med svenska mästerskapet i storslalom är för många i svenska skidvärlden den absoluta höjdpunkten på säsongen. Här möts blivande stjärnor och dagens elit med de svenska landslagsåkarna som självklart deltar. Det ständigt växande evenemanget utökas nu med två nyheter, en lagparallell-tävling där landslagsåkare deltar, och utomhus-afterski som avslutar vinterns stora skidfest.

Säsongsavslutningen i Åre utökas med ännu fler boenden och Åre Sessions-artister2.4.2019 10:22:24 CESTPressmeddelande

Med mindre än en månad kvar och för tredje året i rad lockar säsongsavslutningen Åre Winter Finale 25-28 april ännu fler stora artister genom Åre Sessions. Tunga namn som Timbuktu & Damn!, Ceasars, Sarah Klang, Little Simz, Seinabo Sey och Fricky är klara sedan tidigare, nu får de sällskap av nio akter till och fastställer lineupen för festivalens tredje upplaga. Centrala Åre har varit nästintill fullbokat 2017 och 2018, nu öppnas det upp för fler boenden att boka och mer skidåkning under avslutningshelgen.

SkiStar bygger världens längsta gondol mellan Sälen och Trysil1.4.2019 07:05:00 CESTPressmeddelande

Med cirka en månad kvar av skidsäsongen släpper SkiStar en av sina stora nyheter för vintersäsongen 19/20: Norges och Sveriges största skidorter, Trysil och Sälen, kommer att bindas samman med en 45 km lång, världsunik gondolbana och bilda SkiStar Trysil Sälen Resort. Gondolliften sträcker sig över två länder och är en del av utvecklingen kring Scandinavian Mountains Airport som invigs i december 2019. Flygplatsen ligger mindre än 10 minuter från Hundfjället i Sälen och 40 minuter från Trysil.