SkiStar utvecklar handelsområde i Lindvallen, Sälen, där ICA etablerar ICA Supermarket

Utvecklingen av SkiStar Sälen som en ”Internationell Fjällresort”, från Hundfjället i väster till Lindvallen i öster, tar nästa steg genom ett nytt handelsområde i direkt anslutning till Fjällvägen vid Circle-K i Lindvallen. Handelsområdet innehåller tre fastigheter om totalt 10.000 kvm, varav en fastighet om ca 3.500 kvm har förvärvats av ICA Fastigheter som kommer att bygga en ICA Supermarket.

Nära skidbackarna i Lindvallen utvecklas ett handelsområde.

- För SkiStars och Sälens del är detta ytterligare en utveckling av erbjudandet till våra gäster och samtidigt ett positivt tillskott för boende i regionen, säger Jonas Bauer, Destinationschef för SkiStar Sälen.

Nya ICA Supermarket ersätter ICA Nära Lindvallen vid Experium och medför bättre tillgänglighet med bland annat fler parkeringsplatser. ICA Supermarket beräknas stå klar runt sommaren 2020.

- Vi är mycket glada över att allt kring det utvecklade samarbetet är klart. Nu ser vi fram emot att kunna erbjuda både gamla och nya kunder en ännu bättre butik på Lindvallen, säger Maria Olsson ICA-handlare som skall drifta butiken.

Övriga byggrätter på fastigheten utvecklas med faciliteter som kan tillföra området och gästerna ett mervärde. Parallellt jobbas det från Scandinavian Mountains AB fortsatt med att se på möjligheterna till ett handelscenter i anslutning till flygplatsen. Detta förutsätter att man kan hitta ett intresse i gränshandel.

För mer information:

Jonas Bauer, Mob:  +46 (0)706 35 65 66, mail: jb@skistar.com

Nära skidbackarna i Lindvallen utvecklas ett handelsområde.

BRA BOKNINGSLÄGE BÄDDAR FÖR ÄNNU EN BRA VINTERSÄSONG20.12.2018 07:49Pressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Nu är vintern här och med kylan har förutsätt­ningarna för snöproduktion varit goda. Med den natursnö som fallit så har vi anläggningarna i gott skick inför jul och nyår. Bokningsläget i antal bokade objektsnät­ter är en procent högre än vid motsvarande tidpunkt förra året innebärande att över 77 procent av säsongens bedömda logiförsäljning redan är uppbokad. Störst ökning ser vi under veckorna som avser jul/nyår. Det är glädjande att vi har en positiv utveckling i logiförsäljning trots att påsken ligger sent i år, vilket leder till en betydligt senare orderingång på påskbokningar.

Över 10 klara artister för Åre Sessions 201918.12.2018 10:00Pressmeddelande

För tredje året i rad avslutas skidsäsongen i Åre med en skidfest endast värdig landets främsta skidort. Festivalen Åre Sessions gör nedslag i Åre under Åre Winter Finale, den 25-28 april 2019 – med musik som tar plats över hela byn och på berget. Tidigare i höst har man presenterat namn som Timbuktu & Damn!, Caesars, Sarah Klang och Little Simz och nu fylls alltså lineupen på med ytterligare ett gäng artister. Festivalen som redan första året gjorde succé, växte och lockade rekordmånga besökare 2018 och förväntas nu nå nya höjder 2019. I Åre är skidsäsongen redan i full gång och med mindre än 50 dagar kvar till alpina VM meddelas en mängd klara artister för avslutningshelgen.

Samarbete leder till 40 nya laddplatser för elbilar och laddhybrider i Åre13.12.2018 15:00Pressmeddelande

Nu blir det enklare att ta elbilen till fjällen – Fortum Charge & Drive installerar nu laddstolpar för normalladdning av elbilar samt laddhybrider. Dessa laddstolpar kommer vara fördelade på 3 stycken parkeringar- 7 laddstolpar i Duved, 8 laddstolpar vid liften ”VM-8:an” och 5 laddstolpar vid Rödkulleliften. Detta ger totalt 40 stycken laddplatser för elbilar och laddhybrider.

Populära InspireUs växer och arrangerar fullspäckade aktivitetshelger på flera av SkiStars skidorter11.12.2018 13:00Pressmeddelande

I sex år har InspireUs jobbat för att inspirera tjejer till att ta mer plats inom action- och livstilssporter i Sverige. Initiativet startade som en blogg och har vuxit från digitala möten till dagar på fjället fyllda med pepp och personlig utveckling inom skid- och snowboardåkning. Nu tar de nästa steg och bjuder in till fullspäckade aktivitetshelger på SkiStars skidorter i Sälen och Åre.

Stort intresse för skidåkning - skidtestarhelgen i Sälen besöktes av rekordmånga10.12.2018 17:50Pressmeddelande

I helgen var det Ski Test Weekend i ett vinterklätt Sälen. En tydlig markering att skidsäsongen startat på allvar. Det var många som kom till Sälen för att njuta av årets första skidåkning och testa årets nyheter inom alpin utrustning. Skidområdena Lindvallen och Tandådalen hade över 13 000 skidåkare vilket var en ökning med 25 procent jämfört med förra årets skidtestarhelg och nytt rekord för SkiStar Sälens skidtestarhelg.