SkiStar utvecklar handelsområde i Lindvallen, Sälen, där ICA etablerar ICA Supermarket

Utvecklingen av SkiStar Sälen som en ”Internationell Fjällresort”, från Hundfjället i väster till Lindvallen i öster, tar nästa steg genom ett nytt handelsområde i direkt anslutning till Fjällvägen vid Circle-K i Lindvallen. Handelsområdet innehåller tre fastigheter om totalt 10.000 kvm, varav en fastighet om ca 3.500 kvm har förvärvats av ICA Fastigheter som kommer att bygga en ICA Supermarket.

Nära skidbackarna i Lindvallen utvecklas ett handelsområde.

- För SkiStars och Sälens del är detta ytterligare en utveckling av erbjudandet till våra gäster och samtidigt ett positivt tillskott för boende i regionen, säger Jonas Bauer, Destinationschef för SkiStar Sälen.

Nya ICA Supermarket ersätter ICA Nära Lindvallen vid Experium och medför bättre tillgänglighet med bland annat fler parkeringsplatser. ICA Supermarket beräknas stå klar runt sommaren 2020.

- Vi är mycket glada över att allt kring det utvecklade samarbetet är klart. Nu ser vi fram emot att kunna erbjuda både gamla och nya kunder en ännu bättre butik på Lindvallen, säger Maria Olsson ICA-handlare som skall drifta butiken.

Övriga byggrätter på fastigheten utvecklas med faciliteter som kan tillföra området och gästerna ett mervärde. Parallellt jobbas det från Scandinavian Mountains AB fortsatt med att se på möjligheterna till ett handelscenter i anslutning till flygplatsen. Detta förutsätter att man kan hitta ett intresse i gränshandel.

För mer information:

Jonas Bauer, Mob:  +46 (0)706 35 65 66, mail: jb@skistar.com

Nära skidbackarna i Lindvallen utvecklas ett handelsområde.

SkiStar lanserar ny portal för att förenkla ägandet av boenden och fastigheter i fjällen12.3.2019 06:50:00 CETPressmeddelande

Intresset för utförsåkning och fjällen är stort i vårt avlånga land. 2 miljoner svenskar* åker utför varje vinter och årligen har skistar.com nära 15 miljoner** besök. Nu lanserar skidreseföretaget SkiStar den digitala portalen skistarliving.com för att förenkla möjligheterna att äga utefter behov. Allt från en andelsvecka på attraktivt läge, en högklassig lägenhet närmast pisten, drömhuset, fjälltomten eller kommersiella fastigheten.

Premiär för ”Smaka på Vemdalen” – årets stora matnyhet i fjällen8.3.2019 11:59:05 CETPressmeddelande

Evenemanget ”Smaka på Vemdalen” är en hyllning till Vemdalens matkultur. Tio dagar fulla av spännande smaker och kulinariska upplevelser 11-20 mars för alla skidåkande foodies i Vemdalen som får möjlighet att prova mat från ett flertal mathantverkare och kockar under sin skidresa. Det senast dygnet har det kommit 15 cm snö i Vemdalen och prognosen ser ut att bjuda på mer, tillsammans med sol, vilket ger fina förutsättningar för premiären måndag den 11 mars.

40 dagar kvar till en aktivitetsfylld påsk på SkiStars skidorter8.3.2019 07:10:00 CETPressmeddelande

Att fira påsk i fjällen är för många svenskar en stark tradition och nu med bara 40 dagar kvar planeras som vanligt fullspäckade påsk program på SkiStars skidorter. Musikkonserter med folkkära artister som Petter, Robert Wells, Molly Sandén, ”mello” aktuella Wiktoria, idolfinalister, barnens favorit Markoolio och inte minst populära Benjamin Ingrosso. Underhållning blandas med afterski i solen med bl a Rydell & Quick samt spännande tävlingar och fartfyllda aktiviteter på snö.

Skistar.com vinnare - kategori turism - i IDG´s årliga tävling Topp1006.3.2019 16:14:13 CETPressmeddelande

I den återkommande tävlingen ”Topp100 - Sveriges finaste utmärkelse för sajter och tjänster på internet”, står SkiStar som vinnare i kategorin ”turism”. SkiStar omnämns i motiveringen ha gjort en imponerande satsning på både sajt och app under 2018. Skistar.com ger mycket fjällkänsla och har uppdaterats med ett köpflöde som är anpassat efter besökaren. Här är det enkelt att planera och boka upp allting för den kommande skidsemestern med vännerna eller familjen.

”Alla på snö” har aktiverat över 138 000 unga på tio år – Nu är det Hammarbybackens årliga tur28.2.2019 07:00:00 CETPressmeddelande

Över 138 000 barn och ungdomar från 53 kommuner har fått möjligheten att uppleva och utforska skidglädje genom "Alla på snö", som nu genomförs för tionde året i rad. Nu kommer "Alla på snö" tillbaka till Hammarbybacken. Under vecka 9–11 fylls åter citybacken med glada fjärdeklassare, fritidshemsbarn och gymnasieelever som kostnadsfritt får känna på att glida nerför backen. Sammanlagt kommer ytterligare över 1 000 barn få pröva och upptäcka glädjen med alpin skidåkning i Hammarbybacken.