SkiStar utvecklar handelsområde i Lindvallen, Sälen, där ICA etablerar ICA Supermarket

Utvecklingen av SkiStar Sälen som en ”Internationell Fjällresort”, från Hundfjället i väster till Lindvallen i öster, tar nästa steg genom ett nytt handelsområde i direkt anslutning till Fjällvägen vid Circle-K i Lindvallen. Handelsområdet innehåller tre fastigheter om totalt 10.000 kvm, varav en fastighet om ca 3.500 kvm har förvärvats av ICA Fastigheter som kommer att bygga en ICA Supermarket.

Nära skidbackarna i Lindvallen utvecklas ett handelsområde.

- För SkiStars och Sälens del är detta ytterligare en utveckling av erbjudandet till våra gäster och samtidigt ett positivt tillskott för boende i regionen, säger Jonas Bauer, Destinationschef för SkiStar Sälen.

Nya ICA Supermarket ersätter ICA Nära Lindvallen vid Experium och medför bättre tillgänglighet med bland annat fler parkeringsplatser. ICA Supermarket beräknas stå klar runt sommaren 2020.

- Vi är mycket glada över att allt kring det utvecklade samarbetet är klart. Nu ser vi fram emot att kunna erbjuda både gamla och nya kunder en ännu bättre butik på Lindvallen, säger Maria Olsson ICA-handlare som skall drifta butiken.

Övriga byggrätter på fastigheten utvecklas med faciliteter som kan tillföra området och gästerna ett mervärde. Parallellt jobbas det från Scandinavian Mountains AB fortsatt med att se på möjligheterna till ett handelscenter i anslutning till flygplatsen. Detta förutsätter att man kan hitta ett intresse i gränshandel.

För mer information:

Jonas Bauer, Mob:  +46 (0)706 35 65 66, mail: jb@skistar.com

Nära skidbackarna i Lindvallen utvecklas ett handelsområde.

Växande intresse från utlandet att skidsemestra i klassiska Sälen11.6.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Den traditionella skidorten Sälen som svenskar vallfärdat till sedan 60-talet börjar på allvar locka turister från utlandet. Under den gångna vintern ökade turismen till SkiStars anläggningar i Sälen från utlandet med 21 %*. Första turisten ankom till Sälen redan på 30-talet, 1966 togs första stolliften i drift i Hundfjället, 1997 förvärvade SkiStar Tandådalen-Hundfjället vilket då skapade Sveriges största gemensamma skidanläggning. I december får SkiStars skidområden i Sälen en av världens bästa accesser för utländska gäster med bara 10-25 minuter från en internationell flygplats.

Världslansering av elmotorcykelupplevelse i Hammarbybacken väcker stort intresse3.6.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

Lanseringen av den svenska elektriska offroad motorcykeln CAKE Kalk och den specialanpassade banan från toppen av Hammarbybacken har visat sig vara en succé redan från start. Det har varit fullbokat alla öppna dagar och är väldigt bra förbokat framöver. Nu kan Hammarbybacken stoltsera med ett stort antal aktiviteter under sommarsäsongen för den som söker en aktiv livsstil i huvudstaden.