Skistar.com vinnare - kategori turism - i IDG´s årliga tävling Topp100

I den återkommande tävlingen ”Topp100 - Sveriges finaste utmärkelse för sajter och tjänster på internet”, står SkiStar som vinnare i kategorin ”turism”. SkiStar omnämns i motiveringen ha gjort en imponerande satsning på både sajt och app under 2018. Skistar.com ger mycket fjällkänsla och har uppdaterats med ett köpflöde som är anpassat efter besökaren. Här är det enkelt att planera och boka upp allting för den kommande skidsemestern med vännerna eller familjen.

- Det är oerhört kul att uppmärksammas för det hårda arbete vårt team har gjort under 2018 för att förbättra kundens resa i våra digitala kanaler. Just enkelhet för kunden var vårt mål och det här är ett kvitto på att vi lyckats, säger Mathias Lindström Försäljnings- och marknadsdirektör på SkiStar.

Utvecklingen av SkiStars App har gjort det enklare för gästen som är på plats på skidorterna. Motiveringen från juryn låter: ”Väl på plats på skidorten tar Skistar-appen över kontakten med kunderna – och kanske är det här som vi i juryn blir som mest imponerade. I appen hittar vi all information som behövs under dagen i backen; från live väderinformation från egna väderstationer, information om öppna backar och liftar i det aktuella området så väl som aktuell information om lokala aktiviteter och restauranger.

- Vi har integrerat MySkiStar i appen också och det har varit väldigt lyckosamt. Fler än 850 000 personer är registerade i MySkiStar och kan ta del av sin personliga åkstatistik från skiddagen, få erbjudanden och mycket mer, avslutar Mathias.

Så här omnämns MySkiStar i motiveringen ”Nu går det även att skapa en egen profil i appen där man kan tracka sina egna åk i backen och jämföra med både vänner och andra åkare. Att lägga till ett tävlingsmoment är något som antagligen triggar både stora och små. SkiStar har lyckats skapa en app som perfekt kompletterar och förhöjer upplevelsen på skidsemestern. Denna förening mellan online och offline, sajt och app, är vad som placerar dem högst upp på listan i sin kategori år!”.

Äggstra bra påskväder i fjällen11.4.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Alla väderprognoser visar att vädret kommer vara på topp under påsken i fjälltrakterna. Den senaste tidens påfyllning av vårsnö och kalla nätter har gjort att skidåkningen under den sena påsken har ovanligt fina förutsättningar. Snödjupet på SkiStars Skandinaviska skidorter visar på mellan 85-115 cm och det ackumulerade snödjupet under säsongen är i närheten av förra årets exceptionella mängder i Sälen, Vemdalen och Åre.

SkiStar Winter Games Sälen – vinterns stora skidfest fortsätter utvecklas med landslagsstjärnorna5.4.2019 08:56:03 CESTPressmeddelande

SkiStar Winter Games i Sälen som i år kickstartar tisdag 9 april med svenska mästerskapet i storslalom är för många i svenska skidvärlden den absoluta höjdpunkten på säsongen. Här möts blivande stjärnor och dagens elit med de svenska landslagsåkarna som självklart deltar. Det ständigt växande evenemanget utökas nu med två nyheter, en lagparallell-tävling där landslagsåkare deltar, och utomhus-afterski som avslutar vinterns stora skidfest.

Säsongsavslutningen i Åre utökas med ännu fler boenden och Åre Sessions-artister2.4.2019 10:22:24 CESTPressmeddelande

Med mindre än en månad kvar och för tredje året i rad lockar säsongsavslutningen Åre Winter Finale 25-28 april ännu fler stora artister genom Åre Sessions. Tunga namn som Timbuktu & Damn!, Ceasars, Sarah Klang, Little Simz, Seinabo Sey och Fricky är klara sedan tidigare, nu får de sällskap av nio akter till och fastställer lineupen för festivalens tredje upplaga. Centrala Åre har varit nästintill fullbokat 2017 och 2018, nu öppnas det upp för fler boenden att boka och mer skidåkning under avslutningshelgen.

SkiStar bygger världens längsta gondol mellan Sälen och Trysil1.4.2019 07:05:00 CESTPressmeddelande

Med cirka en månad kvar av skidsäsongen släpper SkiStar en av sina stora nyheter för vintersäsongen 19/20: Norges och Sveriges största skidorter, Trysil och Sälen, kommer att bindas samman med en 45 km lång, världsunik gondolbana och bilda SkiStar Trysil Sälen Resort. Gondolliften sträcker sig över två länder och är en del av utvecklingen kring Scandinavian Mountains Airport som invigs i december 2019. Flygplatsen ligger mindre än 10 minuter från Hundfjället i Sälen och 40 minuter från Trysil.