Skistar.com vinnare - kategori turism - i IDG´s årliga tävling Topp100

I den återkommande tävlingen ”Topp100 - Sveriges finaste utmärkelse för sajter och tjänster på internet”, står SkiStar som vinnare i kategorin ”turism”. SkiStar omnämns i motiveringen ha gjort en imponerande satsning på både sajt och app under 2018. Skistar.com ger mycket fjällkänsla och har uppdaterats med ett köpflöde som är anpassat efter besökaren. Här är det enkelt att planera och boka upp allting för den kommande skidsemestern med vännerna eller familjen.

- Det är oerhört kul att uppmärksammas för det hårda arbete vårt team har gjort under 2018 för att förbättra kundens resa i våra digitala kanaler. Just enkelhet för kunden var vårt mål och det här är ett kvitto på att vi lyckats, säger Mathias Lindström Försäljnings- och marknadsdirektör på SkiStar.

Utvecklingen av SkiStars App har gjort det enklare för gästen som är på plats på skidorterna. Motiveringen från juryn låter: ”Väl på plats på skidorten tar Skistar-appen över kontakten med kunderna – och kanske är det här som vi i juryn blir som mest imponerade. I appen hittar vi all information som behövs under dagen i backen; från live väderinformation från egna väderstationer, information om öppna backar och liftar i det aktuella området så väl som aktuell information om lokala aktiviteter och restauranger.

- Vi har integrerat MySkiStar i appen också och det har varit väldigt lyckosamt. Fler än 850 000 personer är registerade i MySkiStar och kan ta del av sin personliga åkstatistik från skiddagen, få erbjudanden och mycket mer, avslutar Mathias.

Så här omnämns MySkiStar i motiveringen ”Nu går det även att skapa en egen profil i appen där man kan tracka sina egna åk i backen och jämföra med både vänner och andra åkare. Att lägga till ett tävlingsmoment är något som antagligen triggar både stora och små. SkiStar har lyckats skapa en app som perfekt kompletterar och förhöjer upplevelsen på skidsemestern. Denna förening mellan online och offline, sajt och app, är vad som placerar dem högst upp på listan i sin kategori år!”.

SkiStar lanserar ny portal för att förenkla ägandet av boenden och fastigheter i fjällen12.3.2019 06:50:00 CETPressmeddelande

Intresset för utförsåkning och fjällen är stort i vårt avlånga land. 2 miljoner svenskar* åker utför varje vinter och årligen har skistar.com nära 15 miljoner** besök. Nu lanserar skidreseföretaget SkiStar den digitala portalen skistarliving.com för att förenkla möjligheterna att äga utefter behov. Allt från en andelsvecka på attraktivt läge, en högklassig lägenhet närmast pisten, drömhuset, fjälltomten eller kommersiella fastigheten.

Premiär för ”Smaka på Vemdalen” – årets stora matnyhet i fjällen8.3.2019 11:59:05 CETPressmeddelande

Evenemanget ”Smaka på Vemdalen” är en hyllning till Vemdalens matkultur. Tio dagar fulla av spännande smaker och kulinariska upplevelser 11-20 mars för alla skidåkande foodies i Vemdalen som får möjlighet att prova mat från ett flertal mathantverkare och kockar under sin skidresa. Det senast dygnet har det kommit 15 cm snö i Vemdalen och prognosen ser ut att bjuda på mer, tillsammans med sol, vilket ger fina förutsättningar för premiären måndag den 11 mars.

40 dagar kvar till en aktivitetsfylld påsk på SkiStars skidorter8.3.2019 07:10:00 CETPressmeddelande

Att fira påsk i fjällen är för många svenskar en stark tradition och nu med bara 40 dagar kvar planeras som vanligt fullspäckade påsk program på SkiStars skidorter. Musikkonserter med folkkära artister som Petter, Robert Wells, Molly Sandén, ”mello” aktuella Wiktoria, idolfinalister, barnens favorit Markoolio och inte minst populära Benjamin Ingrosso. Underhållning blandas med afterski i solen med bl a Rydell & Quick samt spännande tävlingar och fartfyllda aktiviteter på snö.

”Alla på snö” har aktiverat över 138 000 unga på tio år – Nu är det Hammarbybackens årliga tur28.2.2019 07:00:00 CETPressmeddelande

Över 138 000 barn och ungdomar från 53 kommuner har fått möjligheten att uppleva och utforska skidglädje genom "Alla på snö", som nu genomförs för tionde året i rad. Nu kommer "Alla på snö" tillbaka till Hammarbybacken. Under vecka 9–11 fylls åter citybacken med glada fjärdeklassare, fritidshemsbarn och gymnasieelever som kostnadsfritt får känna på att glida nerför backen. Sammanlagt kommer ytterligare över 1 000 barn få pröva och upptäcka glädjen med alpin skidåkning i Hammarbybacken.