Skistar.com – Vinnare av priset "Årets bästa svenska sajt"

Ett tydligt digitalt ekosystem runt fjällupplevelsen, hela vägen från första bokningen till att mäta vem som är snabbast nedför backen lyfter SkiStar högst upp på prispallen. Med en snygg och enkel sajt som kompletteras av en interaktiv app kammar SkiStar i tuff konkurrens hem det prestigefulla priset ”Årets bästa svenska sajt” när IDG utser Topp100.

- Jag är väldigt stolt över vad vi skapat digitalt för våra gäster. Vi har jobbat långsiktigt med tydliga mål i en liten dedikerad intern arbetsgrupp. Det skapar stor flexibilitet och snabbhet i arbetet istället för långdragna processer, säger Mathias Lindström, marknads- & försäljningsdirektör SkiStar AB.

Så här lyder juryns sammanfattning ”Under de senaste tolv månaderna har SkiStar lagt mycket fokus på att förbättra användarupplevelsen och skapa en digital helhetstjänst som verkligen ger nytta för familjer eller vänner på skidsemestern, och det med ett inslag av spel och glädje. Vi uppskattar särskilt hur online- och offline-upplevelsen knyts samman via appen. Vi i juryn kan bara gratulera till topplaceringen på årets Topp100-lista.”

- Vi digitaliserar för våra gäster och våra affärer och inte för att ligga i framkant vad gäller avancerade tekniska lösningar. Vi vill vara en one-stop-shop för hela flödet av bokning och information kring skidsemestern samt för inköp av alpina kläder och prylar. Det känns jättekul att just enkelhet plockats upp av juryn för Topp100, ett kvitto på att vi lyckats, avslutar Mathias.

Fakta:

Antal besök per år: nära 15 miljoner

Antal unika besökare per vecka: 300 000

Antal nedladdningar app: 250 000

Antal medlemmar MySkiStar: mer än 850 000

Sajten är utvecklad inhouse tillsammans med byråerna Ninetech, Antrop, Adeprimo och handplockade konsulter. Appen är utvecklad tillsammans med Bontouch. Publiceringsverktyg: EPi-server i kombination med inhouse-utvecklat bokningssystem.

Växande intresse från utlandet att skidsemestra i klassiska Sälen11.6.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Den traditionella skidorten Sälen som svenskar vallfärdat till sedan 60-talet börjar på allvar locka turister från utlandet. Under den gångna vintern ökade turismen till SkiStars anläggningar i Sälen från utlandet med 21 %*. Första turisten ankom till Sälen redan på 30-talet, 1966 togs första stolliften i drift i Hundfjället, 1997 förvärvade SkiStar Tandådalen-Hundfjället vilket då skapade Sveriges största gemensamma skidanläggning. I december får SkiStars skidområden i Sälen en av världens bästa accesser för utländska gäster med bara 10-25 minuter från en internationell flygplats.

Världslansering av elmotorcykelupplevelse i Hammarbybacken väcker stort intresse3.6.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

Lanseringen av den svenska elektriska offroad motorcykeln CAKE Kalk och den specialanpassade banan från toppen av Hammarbybacken har visat sig vara en succé redan från start. Det har varit fullbokat alla öppna dagar och är väldigt bra förbokat framöver. Nu kan Hammarbybacken stoltsera med ett stort antal aktiviteter under sommarsäsongen för den som söker en aktiv livsstil i huvudstaden.

Närmare till Sälen och Trysil med flyg från fem svenska städer i vinter22.5.2019 07:08:43 CESTPressmeddelande

Nu blir det både enklare och snabbare att nå Sveriges och Norges största skidorter, Sälen och Trysil, med BRA-flyg från Stockholm, Göteborg, Malmö, Ängelholm och Växjö. Accessen till skidåkning i två länder blir en av världens bästa med endast 10 minuter transfertid till Sälens närmast belägna skidområde - Hundfjället och bara 40 minuter till Trysil från den nya flygplatsen Scandinavian Mountains Airport.

Äggstra bra påskväder i fjällen11.4.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Alla väderprognoser visar att vädret kommer vara på topp under påsken i fjälltrakterna. Den senaste tidens påfyllning av vårsnö och kalla nätter har gjort att skidåkningen under den sena påsken har ovanligt fina förutsättningar. Snödjupet på SkiStars Skandinaviska skidorter visar på mellan 85-115 cm och det ackumulerade snödjupet under säsongen är i närheten av förra årets exceptionella mängder i Sälen, Vemdalen och Åre.