Skistar.com – Vinnare av priset "Årets bästa svenska sajt"

Ett tydligt digitalt ekosystem runt fjällupplevelsen, hela vägen från första bokningen till att mäta vem som är snabbast nedför backen lyfter SkiStar högst upp på prispallen. Med en snygg och enkel sajt som kompletteras av en interaktiv app kammar SkiStar i tuff konkurrens hem det prestigefulla priset ”Årets bästa svenska sajt” när IDG utser Topp100.

- Jag är väldigt stolt över vad vi skapat digitalt för våra gäster. Vi har jobbat långsiktigt med tydliga mål i en liten dedikerad intern arbetsgrupp. Det skapar stor flexibilitet och snabbhet i arbetet istället för långdragna processer, säger Mathias Lindström, marknads- & försäljningsdirektör SkiStar AB.

Så här lyder juryns sammanfattning ”Under de senaste tolv månaderna har SkiStar lagt mycket fokus på att förbättra användarupplevelsen och skapa en digital helhetstjänst som verkligen ger nytta för familjer eller vänner på skidsemestern, och det med ett inslag av spel och glädje. Vi uppskattar särskilt hur online- och offline-upplevelsen knyts samman via appen. Vi i juryn kan bara gratulera till topplaceringen på årets Topp100-lista.”

- Vi digitaliserar för våra gäster och våra affärer och inte för att ligga i framkant vad gäller avancerade tekniska lösningar. Vi vill vara en one-stop-shop för hela flödet av bokning och information kring skidsemestern samt för inköp av alpina kläder och prylar. Det känns jättekul att just enkelhet plockats upp av juryn för Topp100, ett kvitto på att vi lyckats, avslutar Mathias.

Fakta:

Antal besök per år: nära 15 miljoner

Antal unika besökare per vecka: 300 000

Antal nedladdningar app: 250 000

Antal medlemmar MySkiStar: mer än 850 000

Sajten är utvecklad inhouse tillsammans med byråerna Ninetech, Antrop, Adeprimo och handplockade konsulter. Appen är utvecklad tillsammans med Bontouch. Publiceringsverktyg: EPi-server i kombination med inhouse-utvecklat bokningssystem.

Äggstra bra påskväder i fjällen11.4.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Alla väderprognoser visar att vädret kommer vara på topp under påsken i fjälltrakterna. Den senaste tidens påfyllning av vårsnö och kalla nätter har gjort att skidåkningen under den sena påsken har ovanligt fina förutsättningar. Snödjupet på SkiStars Skandinaviska skidorter visar på mellan 85-115 cm och det ackumulerade snödjupet under säsongen är i närheten av förra årets exceptionella mängder i Sälen, Vemdalen och Åre.

SkiStar Winter Games Sälen – vinterns stora skidfest fortsätter utvecklas med landslagsstjärnorna5.4.2019 08:56:03 CESTPressmeddelande

SkiStar Winter Games i Sälen som i år kickstartar tisdag 9 april med svenska mästerskapet i storslalom är för många i svenska skidvärlden den absoluta höjdpunkten på säsongen. Här möts blivande stjärnor och dagens elit med de svenska landslagsåkarna som självklart deltar. Det ständigt växande evenemanget utökas nu med två nyheter, en lagparallell-tävling där landslagsåkare deltar, och utomhus-afterski som avslutar vinterns stora skidfest.

Säsongsavslutningen i Åre utökas med ännu fler boenden och Åre Sessions-artister2.4.2019 10:22:24 CESTPressmeddelande

Med mindre än en månad kvar och för tredje året i rad lockar säsongsavslutningen Åre Winter Finale 25-28 april ännu fler stora artister genom Åre Sessions. Tunga namn som Timbuktu & Damn!, Ceasars, Sarah Klang, Little Simz, Seinabo Sey och Fricky är klara sedan tidigare, nu får de sällskap av nio akter till och fastställer lineupen för festivalens tredje upplaga. Centrala Åre har varit nästintill fullbokat 2017 och 2018, nu öppnas det upp för fler boenden att boka och mer skidåkning under avslutningshelgen.

SkiStar bygger världens längsta gondol mellan Sälen och Trysil1.4.2019 07:05:00 CESTPressmeddelande

Med cirka en månad kvar av skidsäsongen släpper SkiStar en av sina stora nyheter för vintersäsongen 19/20: Norges och Sveriges största skidorter, Trysil och Sälen, kommer att bindas samman med en 45 km lång, världsunik gondolbana och bilda SkiStar Trysil Sälen Resort. Gondolliften sträcker sig över två länder och är en del av utvecklingen kring Scandinavian Mountains Airport som invigs i december 2019. Flygplatsen ligger mindre än 10 minuter från Hundfjället i Sälen och 40 minuter från Trysil.