Škoda Sverige

ŠKODA tar nästa steg i prisbelönta ”En egen väg”

Dela
Från franska Atlantkusten till norska Röros. Nu lanserar ŠKODA Sverige nästa steg i kampanjen ”En egen väg” där vi får följa hundspannsföraren Fredrik Lindgren från Östersund som släppte allt och flyttade till Svalbard. - Vi utmanar de traditionella statusmarkörerna och den konventionella vardagen genom att lyfta andra värden och andra sorters inspiratörer. De som vågat gå sin egen väg, helt enkelt, säger Stefan Nygren, marknadschef på ŠKODA Sverige.

Från premiärfilmen med Lena Stübner och surfskolan på Atlantkusten till hundspann i norska Röros. I andra delen av ŠKODAs uppmärksammade kampanj ”En egen väg” får vi följa Fredrik Lindgren som såg drömmen om att bli fotbollsproffs gå i kras och i stället flyttade till Svalbard, fann kärleken och nu lever drömmen i norska Röros med sin fru Lena, två barn och tretton Alaska Huskies-hundar. 
- Kampanjen är ŠKODAs nästa steg för att visa att vi är ett bilmärke för alla som söker en bättre balans i livet, säger ŠKODAs marknadschef Stefan Nygren. Men också ett sätt att presentera nya ŠKODA OCTAVIA SCOUT i en miljö som visar att det är en bil rustad för de hårda krav som ställs i det nordiska klimatet.

Med ”En egen väg” lanserar ŠKODA också nya OCTAVIA SCOUT med uppkopplade tjänster som standard, rejält kupé- och lastutrymme och sinnrika ŠKODA-unika finesser. Nya ŠKODA OCTAVIA SCOUT lanseras dessutom i ett specialutrustat Adventure Edition-utförande med pris från 279 900 kronor. Självklart med fyrhjulsdrift, dragkrok och bränslevärmare samt inbyggd GPS-navigator i standardutrustningen. 
- En bilmodell som ŠKODA OCTAVIA SCOUT passar perfekt in i livsstilen som vi uppmanar till, som med rätt pris, hög säkerhet och bra framkomlighet låter de egna idéerna sätta gränserna.

Den senaste ”En egen väg”-kampanjen hade premiär i måndags (29/5) och producerades i Norge på Fredriks hemmaplan i Röros dit han och frun Lena flyttade efter åtta år på Svalbard för att komma närmare Sverige och Lenas barndomshem i Lofoten, men samtidigt ha fritidsintresset med hundspann i centrum. 
Se hela kampanjen och filmen på http://www.enegenvag.se/ . Där finns också podden där ŠKODA lyfter ytterligare inspiratörer som alla gått sin egen väg.

Fakta: ŠKODA OCTAVIA SCOUT Adventure Edition 
Standardutrustad med ständigt uppkopplade tjänster genom ŠKODA Connect, med bl a automatiska SOS-samtal vid olycka och appstyrning av bilens funktioner, samt fyrhjulsdrift, GPS-navigator, dragkrok och bränslevärmare. Läs mer på www.skoda.se 
Pris från 279 900 kronor.

För ytterligare information kontakta Erik Gustafsson, pressansvarig Skoda Sverige, 08-120 811 54, 073-500 65 92,erik.gustafsson@skoda.se  

SKODA sålde över 1 miljon bilar till sina kunder under 2016. Företaget tillverkar för närvarande sina bilar i Tjeckien, Ukraina, Kazakstan, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, Indien och Kina. Totalt har Skoda Auto över 25 800 anställda och finns representerade på över 100 marknader.

Kontakter

Bilder

Dokument

Om

Škoda Sverige
Škoda Sverige



http://www.skoda.se

Škoda Auto

  • Fokuserar på tre prioriteringar med sitt ”Next Level Škoda”-program för framtiden: utöka modellportföljen inom elbilssegmentet, utforska nya marknader för ytterligare tillväxt i volymsegmentet och göra konkreta framsteg inom hållbarhet & mångfald.
  • Har tillhört Volkswagen-gruppen i 30 år. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika fordonstillverkarna i världen. I samarbete med gruppen utvecklar och tillverkar Škoda Auto självständigt fordon samt komponenter, motorer och växellådor.
  • Verkar på tre platser i Tjeckien; tillverkar i Kina, Slovakien och Indien främst genom koncernpartnerskap, samt i Ukraina med lokal partner.

Följ Škoda Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Škoda Sverige

Nya generationen Škoda Kodiaq äntligen beställningsbar – svenska priser officiella5.4.2024 09:30:00 CEST | Pressmeddelande

Familjefavoriten Škoda Kodiaq täcktes av i Berlin så sent som i höstas förra året. Idag, 5 april, är den nya generationen av populära Škoda-SUV:en äntligen beställningsbar. Den största förändringen för modellen, utöver ny interiör och exteriör design, är den nya drivlinan som innebär att Kodiaq för första gången erbjuds som laddhybrid, och det med en räckvidd på upp till 100 kilometer (WLTP).

Škodas helelektriska instegs-SUV är officiell – nya Škoda Epiq15.3.2024 10:45:00 CET | Pressmeddelande

Idag, 15 mars, på Škoda Autos årliga presskonferens avslöjades Škoda kommande tredje helt eldrivna bilmodell, en mindre SUV crossover i form av en verklighetstrogen designstudie. Den nya modellen som lanseras efter den kompakta helelektriska SUV:en Škoda Elroq får namnet Škoda Epiq och är en 4,1 meter lång SUV med upp till 400 kilometers elektrisk räckvidd och 490 liters bagageutrymme. Nya Škoda Epiq kommer att täckas av under 2025, med en prisindikation kring 25 000 Euro. Epiq är den första modellen som är fullt ut utvecklad i enlighet med Škodas nya designkoncept Modern Solid. Ett formspråk som kombinerar en robust funktionalitet med en autentisk och tidlös design med hållbara material. Modellen kommer att kompletteras med en gedigen digital upplevelse med ny teknologi och nya funktioner.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye