ŠKODA Sverige

ŠKODA tar nästa steg i prisbelönta ”En egen väg”

Dela

Från franska Atlantkusten till norska Röros. Nu lanserar ŠKODA Sverige nästa steg i kampanjen ”En egen väg” där vi får följa hundspannsföraren Fredrik Lindgren från Östersund som släppte allt och flyttade till Svalbard. - Vi utmanar de traditionella statusmarkörerna och den konventionella vardagen genom att lyfta andra värden och andra sorters inspiratörer. De som vågat gå sin egen väg, helt enkelt, säger Stefan Nygren, marknadschef på ŠKODA Sverige.

Från premiärfilmen med Lena Stübner och surfskolan på Atlantkusten till hundspann i norska Röros. I andra delen av ŠKODAs uppmärksammade kampanj ”En egen väg” får vi följa Fredrik Lindgren som såg drömmen om att bli fotbollsproffs gå i kras och i stället flyttade till Svalbard, fann kärleken och nu lever drömmen i norska Röros med sin fru Lena, två barn och tretton Alaska Huskies-hundar. 
- Kampanjen är ŠKODAs nästa steg för att visa att vi är ett bilmärke för alla som söker en bättre balans i livet, säger ŠKODAs marknadschef Stefan Nygren. Men också ett sätt att presentera nya ŠKODA OCTAVIA SCOUT i en miljö som visar att det är en bil rustad för de hårda krav som ställs i det nordiska klimatet.

Med ”En egen väg” lanserar ŠKODA också nya OCTAVIA SCOUT med uppkopplade tjänster som standard, rejält kupé- och lastutrymme och sinnrika ŠKODA-unika finesser. Nya ŠKODA OCTAVIA SCOUT lanseras dessutom i ett specialutrustat Adventure Edition-utförande med pris från 279 900 kronor. Självklart med fyrhjulsdrift, dragkrok och bränslevärmare samt inbyggd GPS-navigator i standardutrustningen. 
- En bilmodell som ŠKODA OCTAVIA SCOUT passar perfekt in i livsstilen som vi uppmanar till, som med rätt pris, hög säkerhet och bra framkomlighet låter de egna idéerna sätta gränserna.

Den senaste ”En egen väg”-kampanjen hade premiär i måndags (29/5) och producerades i Norge på Fredriks hemmaplan i Röros dit han och frun Lena flyttade efter åtta år på Svalbard för att komma närmare Sverige och Lenas barndomshem i Lofoten, men samtidigt ha fritidsintresset med hundspann i centrum. 
Se hela kampanjen och filmen på http://www.enegenvag.se/ . Där finns också podden där ŠKODA lyfter ytterligare inspiratörer som alla gått sin egen väg.

Fakta: ŠKODA OCTAVIA SCOUT Adventure Edition 
Standardutrustad med ständigt uppkopplade tjänster genom ŠKODA Connect, med bl a automatiska SOS-samtal vid olycka och appstyrning av bilens funktioner, samt fyrhjulsdrift, GPS-navigator, dragkrok och bränslevärmare. Läs mer på www.skoda.se 
Pris från 279 900 kronor.

För ytterligare information kontakta Erik Gustafsson, pressansvarig Skoda Sverige, 08-120 811 54, 073-500 65 92,erik.gustafsson@skoda.se  

SKODA sålde över 1 miljon bilar till sina kunder under 2016. Företaget tillverkar för närvarande sina bilar i Tjeckien, Ukraina, Kazakstan, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, Indien och Kina. Totalt har Skoda Auto över 25 800 anställda och finns representerade på över 100 marknader.

Kontakter

Bilder

Dokument

Om

ŠKODA Sverige
ŠKODA Sverige



http://www.skoda.se
ŠKODA AUTO
är en av världens äldsta biltillverkare. Företaget grundades 1895 – under bilismens allra första tid. I dag har företaget fortfarande sitt huvudkontor i Mladá Boleslav.
• erbjuder för närvarande modeller som: FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ and SUPERB.
• levererade fler än 1,2 miljoner bilar till kunder globalt 2017.
• har varit en del av Volkswagen Group sedan 1991 som är en av de mest framgångsrika biltillverkarna i världen. Tillsammans med koncernen utvecklar och tillverkar SKODA bilar, såväl som komponenter, motorer och växellådor.
• har verksamhet på tre platser i Tjeckien och producerar bilar i Kina, Ryssland, Slovakien, Algeriet och Indien genom koncernsamarbeten, samt i Ukraina och Kazakstan genom lokala samarbetspartners. har över 30 000 medarbetare globalt och finns på fler än 100 marknader.

Följ ŠKODA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från ŠKODA Sverige

Rekordmånga leveranser samt högre försäljningsintäkter och rörelseresultat för ŠKODA första halvåret 20173.1.2018 13:52Pressmeddelande

Rekordmånga leveranser: Ökning med 2,8 procent till 585 000 bilar Försäljningsintäkterna ökade med 22,6 procent till 8 720 miljarder euro Rörelseresultat på 860 miljoner euro, ökning med 25,5 procent Södertälje, 31 juli 2017 – Framgångarna för ŠKODA fortsätter. Under första halvåret 2017 ökade den tjeckiska biltillverkaren såväl antalet leveranser som omsättningen och vinsten. Från januari till juni ökade leveranserna till kunder med 2,8 procent till rekordhöga 585 000 bilar. Försäljningsintäkterna växte med 22,6 procent till 8 720 miljarder euro och jämfört med samma period förra året ökade rörelseresultatet med 25,5 procent till 860 miljoner euro. ”ŠKODA växte starkt även under första halvan av 2017”, säger företagets CEO Bernhard Maier. ”Vårt moderna och attraktiva modellutbud utökades i februari med en viktig komponent, nya ŠKODA KODIAQ, som tagits emot extremt väl av kunderna. Efterfrågan är fortsatt hög och arbetet i fabrikerna går på full kapacitet. Vi ser optimistiskt på det an

ŠKODA firar sitt mest framgångsrika motorsport-år någonsin – fortsätter med Tidemand/Andersson13.12.2017 08:00Pressmeddelande

Med en världsmästartitel, fem regionala mästerskapstitlar och hela 14 nationella är 2017 utan tvekan det mest framgångsrika motorsport-året i företagets historia. Bilen, ŠKODA FABIA R5, dominerar WRC 2-mästerskap runt om i världen i händerna på såväl fabriks- som privatteam. Världsmästarna Pontus Tidemand och Jonas Andersson fortsätter hos ŠKODA Motorsport som till 2018 dessutom kommer med sin yngsta föraruppställning någonsin till världsmästerskapet WRC 2.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum