ŠKODA Sverige

ŠKODA tar nästa steg i prisbelönta ”En egen väg”

Dela

Från franska Atlantkusten till norska Röros. Nu lanserar ŠKODA Sverige nästa steg i kampanjen ”En egen väg” där vi får följa hundspannsföraren Fredrik Lindgren från Östersund som släppte allt och flyttade till Svalbard. - Vi utmanar de traditionella statusmarkörerna och den konventionella vardagen genom att lyfta andra värden och andra sorters inspiratörer. De som vågat gå sin egen väg, helt enkelt, säger Stefan Nygren, marknadschef på ŠKODA Sverige.

Från premiärfilmen med Lena Stübner och surfskolan på Atlantkusten till hundspann i norska Röros. I andra delen av ŠKODAs uppmärksammade kampanj ”En egen väg” får vi följa Fredrik Lindgren som såg drömmen om att bli fotbollsproffs gå i kras och i stället flyttade till Svalbard, fann kärleken och nu lever drömmen i norska Röros med sin fru Lena, två barn och tretton Alaska Huskies-hundar. 
- Kampanjen är ŠKODAs nästa steg för att visa att vi är ett bilmärke för alla som söker en bättre balans i livet, säger ŠKODAs marknadschef Stefan Nygren. Men också ett sätt att presentera nya ŠKODA OCTAVIA SCOUT i en miljö som visar att det är en bil rustad för de hårda krav som ställs i det nordiska klimatet.

Med ”En egen väg” lanserar ŠKODA också nya OCTAVIA SCOUT med uppkopplade tjänster som standard, rejält kupé- och lastutrymme och sinnrika ŠKODA-unika finesser. Nya ŠKODA OCTAVIA SCOUT lanseras dessutom i ett specialutrustat Adventure Edition-utförande med pris från 279 900 kronor. Självklart med fyrhjulsdrift, dragkrok och bränslevärmare samt inbyggd GPS-navigator i standardutrustningen. 
- En bilmodell som ŠKODA OCTAVIA SCOUT passar perfekt in i livsstilen som vi uppmanar till, som med rätt pris, hög säkerhet och bra framkomlighet låter de egna idéerna sätta gränserna.

Den senaste ”En egen väg”-kampanjen hade premiär i måndags (29/5) och producerades i Norge på Fredriks hemmaplan i Röros dit han och frun Lena flyttade efter åtta år på Svalbard för att komma närmare Sverige och Lenas barndomshem i Lofoten, men samtidigt ha fritidsintresset med hundspann i centrum. 
Se hela kampanjen och filmen på http://www.enegenvag.se/ . Där finns också podden där ŠKODA lyfter ytterligare inspiratörer som alla gått sin egen väg.

Fakta: ŠKODA OCTAVIA SCOUT Adventure Edition 
Standardutrustad med ständigt uppkopplade tjänster genom ŠKODA Connect, med bl a automatiska SOS-samtal vid olycka och appstyrning av bilens funktioner, samt fyrhjulsdrift, GPS-navigator, dragkrok och bränslevärmare. Läs mer på www.skoda.se 
Pris från 279 900 kronor.

För ytterligare information kontakta Erik Gustafsson, pressansvarig Skoda Sverige, 08-120 811 54, 073-500 65 92,erik.gustafsson@skoda.se  

SKODA sålde över 1 miljon bilar till sina kunder under 2016. Företaget tillverkar för närvarande sina bilar i Tjeckien, Ukraina, Kazakstan, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, Indien och Kina. Totalt har Skoda Auto över 25 800 anställda och finns representerade på över 100 marknader.

Kontakter

Bilder

Dokument

Om

ŠKODA Sverige
ŠKODA Sverige



http://www.skoda.se
ŠKODA AUTO
är en av världens äldsta biltillverkare. Företaget grundades 1895 – under bilismens allra första tid. I dag har företaget fortfarande sitt huvudkontor i Mladá Boleslav.
• erbjuder för närvarande modeller som: FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ and SUPERB.
• levererade fler än 1,2 miljoner bilar till kunder globalt 2017.
• har varit en del av Volkswagen Group sedan 1991 som är en av de mest framgångsrika biltillverkarna i världen. Tillsammans med koncernen utvecklar och tillverkar SKODA bilar, såväl som komponenter, motorer och växellådor.
• har verksamhet på tre platser i Tjeckien och producerar bilar i Kina, Ryssland, Slovakien, Algeriet och Indien genom koncernsamarbeten, samt i Ukraina och Kazakstan genom lokala samarbetspartners. har över 30 000 medarbetare globalt och finns på fler än 100 marknader.

Följ ŠKODA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från ŠKODA Sverige

Världspremiär: ŠKODA VISION X - en fyrhjulsdriven gashybrid6.3.2018 08:20Pressmeddelande

Sportig, kompakt och fullproppad av avancerad teknik: Nya VISION X är ŠKODAs koncept för framtidens urbana crossover. Med karaktär och egenskaper från företagets populära SUV-modeller, men med framtidens teknik visar nya VISION X en av tekniken för hållbarhet mobilitet enligt ŠKODA framöver. Kupén är full av innovativa infotainments-lösningar och under skalet sitter den unika hybriddrivlinan. Genom att kombinera en biogas-motor med eldrift har VISION X både klimatsmart prestanda och användarvänlighet.

ŠKODA på bilsalongen i Genève 2018: En glimt rakt in i framtiden för hållbar mobilitet5.3.2018 15:11Pressmeddelande

Den tjeckiska biltillverkaren ŠKODA presenterar en rad nyheter och uppdateringar under 2018 års bilsalong i Genève. Med det nya hybridkonceptet VISION X – en bil som kombinerar el och gasdrift – i ramljuset tillsammans med nya uppdaterade ŠKODA FABIA visar företaget såväl en tydlig väg in i framtiden som utvecklingen av det nuvarande modellprogrammet. Dessutom debuterar ŠKODA KODIAQ Laurin & Klement som är den mest exklusiva versionen någonsin av den nya succésuven samtidigt som OCTAVIA RS lanseras med avancerat Challenge Plus-paket.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum