ŠKODA VISION X: Teknikspäckad framtidsstudie med världspremiär på bilsalongen i Genève 2018

En helt ny crossover med intressant hybridteknik och ŠKODAs hyllade SUV-design: Nya ŠKODA VISION X. Med världspremiär på bilsalongen i Genève tar nya VISION X med de hyllade egenskaperna och designen från företagets framgångsrika suvar in i ett helt nytt segment av mindre crossovers.

› Nytt hybridkoncept från ŠKODA tar företagets SUV-design till nytt segment
› Vackra proportioner och tredimensionella ytor karaktäriserar exteriördesignen
› Stora skärmar och imponerade ljustekniker formar interiören
› Den nya crossover-modellen blir den tredje produktionsmodellen från ŠKODA att erövra ett helt nytt segment
› ŠKODA fortsätter att växa och fler SUV-modeller är en grundpelare i ŠKODAs Strategy 2025

Nya VISION X är skapad för utmaningar. Med sina nätta proportioner men samtidigt rymliga interiör är det en kompanjon som passar lika bra i stadstrafiken som på långväga äventyr. Den FlexGreen-lackerade hybridstudien framhäver karossens raka linjer och tydliga konturer som karaktäriserar exteriören på ŠKODA VISION X. Med kontrastlackerat tak i antracit-färg ges dessutom en sportig accent samtidigt som stötfångare, markerade sidor, ett stort panoramaglastak och 20-tumsfälgarna skapar ett kraftfullt och äventyrslystet uttryck. Den skarpa designen är som alltid hos ŠKODA inspirerad av landets traditionella glashantverk.

Interiören i nya ŠKODA VISION X symboliserar ett helt nytt designspråk. Den breda och ergonomiskt utformade instrumentpanelen med fristående displayer dominerar förarplatsen. Infotainmentsystemet och alla uppkopplade tjänster kan enkelt och smidigt nås via skärmen, samtidigt som upplysta element av glaskristall skapar en hemtrevlig och varm atmosfär.

Nya ŠKODA VISION X är den tjeckiska biltillverkarens vision av den framtida moderna crosovern och genom att bredda den framgångsrika SUV-familjen med en tredje modell kommer ŠKODA nå ytterligare kundgrupper. Att utöka och utveckla det snabbt växande SUV-segmentet är en grundpelare i företagets strategi till 2025. Då kommer också var fjärde bil som ŠKODA levererar globalt vara en laddhybrid eller ren elbil.