Skogsbad, crossfit och seniorträning bland nyheterna när Ving lanserar träningsresor för 2022

Intresset för att kombinera semester och träning ökar och för första gången släpper nu Ving alla träningsresor vid samma tillfälle. För 2022 lanseras ett bredare utbud än någonsin tidigare för den som vill ha en aktiv semester. Bland nyheterna finns allt från skogsbad/naturretreat på Mallorca och Crossfit Camp i Marbella till simläger med Therese Alshammar på Cypern och seniorträning på Kreta.
Skogsbad/naturretreat på Mallorca med bla meditiation och vandring på schemat.

Hos Ving har andelen av dem som besöker ving.se som söker efter träningsresor fördubblats jämfört med 2019. Och nu satsas det stort på aktiv semester med skräddarsydda resor för att möta kundernas efterfrågan, oavsett om man vill hitta hotell med träningsmöjligheter eller resa på en träningsresa.

Suget efter att få resa, skapa minnen och uppleva något nytt bortom hemmakontorets väggar är enormt stort just nu. Samtidigt ser vi att intresset för olika typer av träningsresor växer sig större där fler vill unna sig lyxen att träna och må bra på varmare breddgrader. Det känns därför roligt att vi till nästa år kan erbjuda en ännu större bredd i vårt utbud än tidigare, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Till 2022 släpper Ving i ett första skede ett 20-tal resor. Fler spännande nyheter kommer sedan successivt. Och tillsammans med noga utvalda partners kan Ving erbjuda allt från träningsveckor, yoga, padel och familjeträning till dansveckor, cykling och mycket mer.

Bredden i utbudet märks inte minst när gäller några av nästa års nyheter. Skogsbad/naturretreat erbjuds för första gången i Vings program och vänder sig till dem som söker mindfulness och meditation med olika avslappnande och helande aktiviteter ute i det fria i en vecka på Mallorca med bla vandring och meditation. På Mallorca finns även de optimala förutsättningarna för cykling, ett flertal träningsresor med cykling på schemat arrangeras därför under framför allt april nästa år. Vill man hellre utmana sig själv och samtidigt njuta på ett lyxigt resort finns möjlighet att resa på en inspirerande crossfit-resa till Marbella under ledning av duktiga och erfarna coacher. Ving erbjuder även träning och coaching på Kreta tillsammans med Atlethic Sports School för att bygga upp styrka inför åldrandet.

Ytterligare en nyhet i programmet för 2022 är spännande träningsvecka för alla seniorer, Stark senior, där möjlighet ges att träna i värmen på Kreta med ett varierat och anpassat träningsprogram. Och på Gran Canaria erbjuds en träningsvecka fylld med glädje och träningsinspiration under ledning av Sofia Åhman, känd från TV med sin ”Hemmagympa med Sofia”. Vill man hellre köra träningspass i vatten så er erbjuds ett simläger på Cypern med bla Sveriges simdrottning Therese Alshammar.

Ving erbjuder även en unik mat- och träningsresa med träning, inspiration, föreläsningar och tid för avkoppling på Mallorca, i samarbete med ICA, En Svensk Klassiker och Friskis & Svettis.

Precis som tidigare erbjuder Vings egna hotellkoncept Sunprime Hotels, Sunwing Resorts och Ocean Beach Club både välutrustade gym och träningsklasser med SATS-instruktörer. I Vings utbud finns även ett stort antal resor och hotell som lämpar sig för olika typer av träningsformer och på ving.se vägleds kunderna nu rätt på ett enklare och smidigare sätt med tydliga filtreringsmöjligheter.