Skolbemanning växer ytterligare – anställer konsultchef i Umeå

Clockwork Skolbemanning & Rekrytering expanderar och anställer Rasmus Larsson som ny konsultchef i Umeå.

I Umeå har Clockwork Bemanning & Rekrytering verkat framgångsrikt sedan 2012. Här finns ett stort etablerat nätverk bland såväl kunder som kandidater. Nu berikas Umeåkontoret med spetskompetens även inom Skolbemanning – från förskola till högskola.

Från och med 1 augusti finns Clockwork Skolbemanning & Rekryterings nya konsultchef Rasmus Larsson på plats i Umeå. Rasmus är i grund och botten gymnasielärare som undervisat i tyska på Thoren Business School, samt arbetat som lärare i tyska och idrott på Waldorfskolan i Umeå.
– Att Skolbemanning utökar teamet med personal även i Umeå är otroligt positivt. För några veckor sedan meddelade vi att vi slår upp dörrarna för ett nytt Skolbemanningskontor i Sundvall, och med Umeå som komplement täcker vi nu nästan hela Norrlandskusten med våra tjänster, säger Fred Hussein, Affärsområdeschef Clockwork Skolbemanning.

Clockworks framgångsfaktor är att finnas lokalt på kundernas marknad.

– Vi ser att efterfrågan från skolor i Umeå ökar, därför finns det ingen tvekan om att vi utökar vår verksamhet just där. Särskilt eftersom Clockwork redan har en väl fungerande verksamhet på orten, säger Fred Hussein.

Med erfarenhet från läraryrket och skolans värld kommer Rasmus att bidra med stor kompetens som berikas skolorna i Umeå med omnejd.

– Jag kommer att fånga upp lärare och lärarstudenter och slussa dem till den arbetsplats där deras specifika kompetenser tas tillvaro på så bra sätt som möjligt, säger Rasmus.

Vad hoppas du kunna bidra med i din nya roll?

– Att med ett enormt driv och en stöttande inställning hjälpa alla rektorer, lärare och lärarstudenter. Sen kommer jag att erbjuda kollegialt lärande genom att man kan gå igenom planeringar och liknande tillsammans med mig, innan man ska ut och vikariera då jag själv har lärarbakgrund och lärarerfarenheter.