SLP och Axcell Fastighetspartner utökar samarbetet

SLP utökar samarbetet med Axcell Fastighetspartner och man har tecknat avtal om drift och skötsel för ytterligare 29 fastigheter i Skåne och ett tiotal fastigheter i Stockholmsområdet. Det innebär också att Axcell kommer att anställa sin första medarbetare i Mälardalen.
David Andersson, Axcell Fastighetspartner och Henrik Rönndahl, teknisk förvaltare på SLP.

SLP har samarbetat med Axcell Fastighetspartner sedan 2019 och dagens avtal om drift och skötsel betyder att Axcell kommer att bistå SLP i arbetet med att sänka driftkostnader i majoriteten av SLP:s fastigheter.

– Vi vill utveckla våra fastigheter och få dem i ett skick som vi kan vara stolta över, med nöjda hyresgäster i lokaler som är anpassade efter deras behov. Vi arbetar också mycket med att sänka energiförbrukningen vilket hyresgästerna får ta del av i form av lägre driftkostnader för el och värme, säger Henrik Rönndahl, teknisk förvaltare på SLP.

SLP planerar att tillsammans med Axcell Fastighetspartner fortsätta utveckla sina fastigheter och minska energianvändningen.

– Vi har högt ställda energimål och jag är övertygad om att vi tillsammans kommer att se positiva resultat. Vi börjar med en del snabba, enklare åtgärder och kommer efterhand att fortsätta vårt arbete med större investeringar som exempelvis byte av ventilationsaggregat, uppkoppling av system och utbyte av fjärrvärmecentraler, berättar Henrik Rönndahl.

Det utökade samarbetet med SLP innebär att Axcell Fastighetspartner växer och kan anställa sin första medarbetare i Mälardalen.

– Vi tycker det är jättekul att SLP har valt Axcell som huvudleverantör och vi ser fram emot ett bra samarbete, säger Jan-Erik Andersson, regionchef på Axcell Fastighetspartner.

Axcell Fastighetspartner är en heltäckande leverantör av tjänster inom fastighetsförvaltning. Vi levererar tjänster till kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare samt bostadsrättsföreningar. Vi är personliga och nytänkande och vårt mål är alltid att skapa ett lönsamt fastighetsägande med nöjda hyresgäster för våra kunder. Axcell finns på ett 20-tal orter i södra Sverige samt i Luleå och Örnsköldsvik.

Axcell Fastighetspartner etablerar sig i Göteborg20.6.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Axcell Fastighetspartner AB och Sigillet Fastighets AB har tecknat ett avtal om drift och skötsel på ett sextiotal fastigheter. Sigillet äger, förvaltar och hyr ut både bostäder och kommersiella lokaler. De är ett Göteborgsbaserat, familjeägt, företag som har varit verksamt sedan 1981. Axcell expanderar därmed ytterligare och etablerar sig nu i Göteborg för att bygga upp ett större kontor i staden.