Riksidrottsförbundet

SM-veckan Malmö: tisdagens medaljer

På SM-veckans sista dag avgjordes mästerskap i bland annat footgolf, cykel och bowling. 295 guldmedaljer har stått på spel när 43 idrotter avgjorde sina svenska mästerskap under en intensiv vecka i Malmö. Nu är alla medaljer utdelade.

Här är tisdagens medaljer:

Footgolf Lag Dam Guld lag Olandsbygdens gk Damer 2 Alunda Uppsala län
Footgolf Lag Dam Silver lag Olandsbygdens gk Damer 1 Alunda Uppsala län
Footgolf Lag Dam Brons lag Wormo Ladies Landskrona Skåne län
Footgolf Lag Herr Guld lag Olandsbygdens GK Herrar Alunda Uppsala län
Footgolf Lag Herr Silver lag Tandsbyn FK Tandsbyn Jämtlands län
Footgolf Lag Herr Brons lag Knowit Uppsala län
Footgolf singel dam Guld Julia Berlind Olandsbygdens GK Alunda Uppsala län
Footgolf singel dam Silver Emelie Höök Flink Olandsbygdens GK Alunda Uppsala län
Footgolf singel dam Brons Sofie Magnusson IK Wormo Landskrona Skåne län
Footgolf singel herr Guld Nahir Oyal Södertälje Park GK Södertälje Stockholms län
Footgolf singel herr Silver Simon Wiström Olandsbygdens GK Alunda Uppsala län
Footgolf singel herr Brons Tobias Ericsson Olandsbygdens GK Alunda Uppsala län
simning 200 m medley herrar PARA Guld ludvig Nyrén Säffle Simsällskap Säffle Värmlands län
simning 200 m medley herrar PARA Silver Andreas Nordh Osby simsällskap Osby Skåne län
simning 200 m medley herrar PARA Brons Fabian Claeson Osby simsällskap Osby Skåne län
simning 200m frisim herrar PARA Guld Tobias Klasson Säffle Simsällskap Säffle Värmlands län
simning 200m frisim herrar PARA Silver Jesper Andersson Karlstads simsällskap Karlstad Värmlands län
simning 200m frisim herrar PARA Brons Fabian Claeson Osby simsällskap Osby Skåne län
simning 200m medley damer PARA Guld Pernilla Lindberg Föreningen Göteborg sim Göteborg Västra götalands län
simning 200m medley damer PARA Silver Agnes Kramer Falkenbergs simklubb Falkenberg Hallands län
simning 200m medley damer PARA Brons Lina Nilsson Osby simsällskap Osby Skåne län
simning 4x100m frisim herrar Guld Lag Helsingborgs simsällskap Helsingborg Skåne län
simning 4x100m frisim herrar Silver Lag Jönköpings simsällskap Jönköping Jönköpings län
simning 4x100m frisim herrar Brons Lag Simklubben Neptun Stockholm Stockholms län
simning 1500m frisim damer Guld Emma sundstedt Spårvägens simförening Vällingby Stockholms län
simning 1500m frisim damer Silver Esther Rydbeck Nordén täby sim Täby Stockholms län
simning 1500m frisim damer Brons Marion Hanquet Föreningen Göteborg sim Göteborg Västra Götalands län
simning 200m fjärilsim damer Guld Ida Marko-Varga simklubben triton Staffanstorp Skåne län
simning 200m fjärilsim damer Silver Wilma Johansson Jönköpings simsällskap Jönköping Jönköpings län
simning 200m fjärilsim damer Brons Mellie Wijk simklubben laxen Halmstad Hallands län
simning 200m medley herrar Guld Samuel Törnqvist täby sim Täby Stockholms län
simning 200m medley herrar Silver Emil Hassling landskrona simsällskap Landskrona Skåne län
simning 200m medley herrar Brons Tor Leander Simklubben Neptun Stockholm Stockholms län
simning 100m frisim damer PARA Guld Pernilla Lindberg Föreningen Göteborg sim Göteborg Västra Götalands län
simning 100m frisim damer PARA Silver Clara Högqvist Spårvägen simförening Vällingby Stockholms län
simning 100m frisim damer PARA Brons Agnes Kramer Falkenbergs simklubb Falkenberg Hallands län
simning 100m frisim Damer Guld Sophie Hansson Helsingborgs simsällskap Helsingborg Skåne län
simning 100m frisim Damer Silver Alicia Lundblad Helsingborgs simsällskap Helsingborg Skåne län
simning 100m frisim Damer Brons Sofia Henell Linköpings allmänna ss Linköping Östergötlands län
simning 200m frisim herrar Guld Gustaf Dahlman Västerås simsällskap Västerås Västmanlands län
simning 200m frisim herrar Silver Wiggo Frohde Simklubben Neptun Stockholm Stockholms län
simning 200m frisim herrar Brons Robin Andréasson Mölndals allmänna simsällskap Mölndal Västra Götalands län
simning 200m medley damer Guld Hannah Brunzell Västerås simsällskap Västerås Västmanlands län
simning 200m medley damer Silver Jaqueline Hippi Simklubben Neptun Stockholm Stockholms län
simning 200m medley damer Brons Lisa Nystrand sala simsällskap Sala Västmanlands län
simning 100m bröstsim herrar PARA Guld Tobias Klasson Säffle Simsällskap Säffle Värmlands län
simning 100m bröstsim herrar PARA Silver Albin Oskarsson Örebro simallians Örebro Örebro län
simning 100m bröstsim herrar PARA Brons Andreas Nordh Osby simsällskap Osby Skåne län
simning 100m bröstsim herrar Guld Daniel Räisänen täby sim Täby Stockholms län
simning 100m bröstsim herrar Silver Karl Frylmark väsby simsällskap Upplands väsby Stockholms län
simning 100m bröstsim herrar Brons Tom Andersson Linköpings allmänna ss Linköping Östergötlands län
Kanot (Short Track marathon och kanotmaraton Maraton K1 Dam Guld Johanna Johansson LöKK Löddeköpinge Skåne län
Kanot (Short Track marathon och kanotmaraton Maraton K1 Dam Silver Emma Andersson HuKK Huskvarna Jönköpings län
Kanot (Short Track marathon och kanotmaraton Maraton K1 Dam Brons Jessica Lööf TiKK Tibro Västra Götalands län
Kanot (Short Track marathon och kanotmaraton Maraton K1 herr Guld Joakim Lindberg FiKK Finspång Östergötlands län
Kanot (Short Track marathon och kanotmaraton Maraton K1 herr Silver Emil Svensson BrKK Bråviken Östergötlands län
Kanot (Short Track marathon och kanotmaraton Maraton K1 herr Brons Isak Forsberg ÖKS Stockholm Stockholms län

cykel (kortbana) dam Guld Alexandra Nessmar Ormsalva Falun Dalarnas län
cykel (kortbana) dam Silver Frida Knutsson Ormsalva Falun Dalarnas län
cykel (kortbana) dam Brons Sara Olsson Team henrikssons cykelklubb Borås Västra götalands län
cykel (kortbana) herr Guld Lucas Eriksson Motala AIF Cykelklubb Motala Östergötlands län
cykel (kortbana) herr Silver Richard Larsén Ryska posten SK Stockholm Stockholms län
cykel (kortbana) herr Brons Emil Lindgren Ryska posten SK Stockholm Stockholms län
Rullskidor Sprint dam Guld Linn Sömskar IFK Umeå Umeå Västerbottens län
Rullskidor Sprint dam Silver Maria Nordström Borås SK Borås Västra Götalands län
Rullskidor sprint dam Brons Jaqueline Lockner Hudiksvalls IF Hudiksvall gävleborgs län
Rullskidor Sprint Herr Guld Viktor Gustavsson IFK Mora SK Mora Dalarnas län
Rullskidor sprint herr Silver Anton Persson SK Bore Torsby Värmlands län
Rullskidor Sprint Herr Brons Hugo Jakobsson Falun Borlänge SK Falun Dalarnas län
Bowling Dam Guld Joline Person Planefors Team X-calibur BK Sävedalen Västra Götalands län
Bowling Dam Silver Sandra Andersson Spader Dam Ramlösa Skåne län
Bowling Dam Brons Victoria Johansson Team X-calibur BK Sävedalen Västra Götalands län
Bowling Herr Guld Markus Lenefjäll BK Kaskad Norrköping Östergötlands län
Bowling Herr Silver Benjamin Jonsson Team Pergamon BC Onsala Hallands län
Bowling Herr Brons Pontus Andersson Team Clan BK Nässjö Jönköpings län
Casting Haspel precision herrar Brons Lars Eric Ericsson Viggbyholm Täby Stockholms län
Casting Haspel precision herrar Brons Marcus Falheim Laxen SFK Rönnäng Västra Götalands län
Casting Haspel precision herrar Brons Robert Östlund Montana SFK Västmanlands län

(Dagens tävlingar i segling ställdes in pga hård vind.)

Stockholms län vann överlägset medaljligan före Skånes län och Västra Götaland. Medaljligan finns på smveckan.se

Allt om SM-veckan hittar du på smveckan.se Du följer också SM-veckan på Facebook, Instagram och Twitter (@smveckan) eller följ #smveckan.

Resultat, senaste nytt och deltagarlistor hittar du på idrotternas och SM-veckans gemensamma resultatsajt

Nästa år arrangeras SM-veckan vinter i Luleå/Boden 25-31 mars 2020 och SM-veckan sommar i Halmstad 24-30 juni 2020.

Riksidrottsförbundet
Idrottens hus, Skansbrogatan 7

08-699 60 00https://www.rf.se/

Riksidrottsförbundet (RF) är paraplyorganisation för hela den svenska idrottsrörelsen. RF:s främsta uppgift är att stödja och företräda våra 71 medlemsförbund (specialidrottsförbund) och leda rörelsen i gemensamma frågor, såväl nationellt som internationellt. Idrottsrörelsen består av 20 000 idrottsföreningar och drygt tre miljoner medlemmar.

Följ Riksidrottsförbundet

Senaste pressmeddelandena från Riksidrottsförbundet

​Utredningens entydiga resultat – ingen grund för påståenden riktade mot Riksidrottsförbundets ordförande Björn Eriksson4.9.2019 20:46:00 CESTPressmeddelande

Under perioden 31 maj till 2 juni tog Riksidrottsförbundets visselblåsartjänst emot anmälningar som med olika innehåll samtliga gäller Björn Eriksson, ordförande Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna. En oberoende utredning har gjorts av Setterwalls Advokatbyrå AB i Göteborg. De har kontaktat samtliga visselblåsare via Riksidrottsförbundets visselblåsartjänst i syfte att samla in eventuell ytterligare information kring gjorda påståenden. Vidare har ett antal intressenter, som antingen bedömts kunna bidra med relevant information eller som har en koppling till Björn Eriksson och säkerhetsfrågan, intervjuats. Slutligen har såväl dokumentation från Riksidrottsförbundet och från andra källor som intern och extern kommunikation, inklusive e-post, granskats för att kunna ta ställning till de påståenden som gjorts i visselblåsningarna. Utredningen visar att Björn Eriksson inte har agerat på ett sätt som har påverkat hur Riksidrottsförbundets arbete kring idrottsrelaterade säkerhetsf