SM-veckan Piteå: sista dagens medaljer

På SM-veckans sista dag tävlades det i längdskidor och skidskytte. Norrbottens län vann medaljligan och Charlotte Kalla körde sitt sista lopp i karriären. Här är sista dagens medaljer på SM-veckan i Piteå.

Här är måndagens medaljer:

Längdskidor Herrar 50 km Guld Fredrik Andersson Piteå Elit SK Piteå
Längdskidor Herrar 50 km Silver Eric Rosjö IFK Mora SK Mora
Längdskidor Herrar 50 km Brons Viktor Brännmark Piteå Elit SK Piteå
Längdskidor Herrar 50 km-LAG Guld Fredrik Andersson, Viktor Brännmark, Björn Sandström Piteå Elit SK lag 1 Piteå
Längdskidor Herrar 50 km-LAG Silver Leo Johansson, Johannes Engdahl, Hugo Jacobsson Falun Borlänge SK lag 1 Borlänge
Längdskidor Herrar 50 km-LAG Brons Markus Ruus, Edvin Anger, Edvard Sundman Åsarna IK lag 1 Berg
Längdskidor Damer 30 km Guld Ebba Andersson Piteå Elit SK Piteå
Längdskidor Damer 30 km Silver Jonna Sundling Piteå Elit SK Piteå
Längdskidor Damer 30 km Brons Charlotte Kalla Piteå Elit SK Piteå
Längdskidor Damer 30 km-LAG Guld Ebba Andersson, Jonna Sundling, Charlotte Kalla Piteå Elit SK lag 1 Piteå
Längdskidor Damer 30 km-LAG Silver Emma Ribom, Sofia Henriksson, Lisa Vinsa Piteå Elit SK lag 2 Piteå
Längdskidor Damer 30 km-LAG Brons Elina Rönnlund, Ebba Stenman, Magdalena Nilsson IFK Umeå lag 1 Umeå
Skidskytte Sprint, herrar Guld Viktor Brandt I 2 IF Karlstad
Skidskytte Sprint, herrar Silver Oskar Brandt I 2 IF Karlstad
Skidskytte Sprint, herrar Brons Emil Nykvist Skidklubben Bore Torsby
Skidskytte Sprint, damer Guld Stina Nilsson Lima Skyttegille Lima
Skidskytte Sprint, damer Silver Mona Brorsson Finnskoga IF Sysslebäck
Skidskytte Sprint, damer Brons Tilda Johansson Anundsjö Skytteförening Anundsjö

Norrbottens län gick om Västerbottens län på SM-veckans sista dag vinner medaljligan på SM-veckan i Piteå. Dalarna kammar hem tredje platsen.

Medaljligan SM-veckan Piteå:

1. Norrbottens län (15 guld, 18 silver, 13 brons)
  2. Västerbottens län (14 guld, 16 silver, 11 brons)
  3. Dalarnas län (10 guld, 8 silver, 11 brons)

Hela medaljligan och alla mästare hittar du på smveckan.se

Nästa SM-vecka är SM-veckan sommar i Linköping 28 juni - 3 juli. Här är idrotterna för SM-veckan Linköping

Nästa SM-veckan vinter arrangeras i Skövde 30 januari - 3 februari 2023. Här hittar du vilka idrotter som är klara för SM-veckan Skövde.

Det här är SM-veckan
SM-veckan är ett av Sveriges största, årligen återkommande, idrottevenemang och genomförs varje år på olika orter i Sverige, vinter respektive sommar. SM-veckan är öppen för Riksidrottsförbundets medlemmar, 71 specialidrottsförbund, vilka representerar upp emot 210 idrotter. SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med berörda specialidrottsförbund och värdstaden. Sveriges Television är sändande bolag.