SM-veckan Skövde: onsdagens medaljer

Den andra tävlingsdagen bjöd på actionfylld idrott på Billingens skidstadion. Nu är SM-veckan igång på allvar. I dag avgjordes damernas 10 km och herrarnas 15 km i längdskidor. Draghund satte av med sina skidförare och korade sina första svenska mästare för veckan. Här är onsdagens medaljer:
Längdskidor Damer 10 km Guld Elina Rönnlund IFK Umeå
Längdskidor Damer 10 km Silver Moa Ilar Falun Borlänge SK
Längdskidor Damer 10 km Brons Linn Sömskar IFK Umeå
Längdskidor Herrar 15 km Guld Björn Sandström Piteå Elit SK
Längdskidor Herrar 15 km Silver Jens Burman Åsarna IK
Längdskidor Herrar 15 km Brons Jonas Eriksson IFK Mora SK
Draghundssport Pulka 15 km  Guld Timo Silvola Degerfors BK
Draghundssport Pulka 15 km  Silver Tommy Lageholm Malmfältens DHK
Draghundssport Pulka 15 km  Brons Jonas Danvind Östersund DH IF
Draghundssport Pulka 10 km Guld Jessica Häggqvist Härnösands DHK
Draghundssport Pulka 10 km Silver Mirelle Andersson Sollefteå DHK
Draghundssport Pulka 10 km  Brons Madelene Nord Mora BK

Varje dag sammanställer vi medaljer och tar fram en medaljliga per län. Medaljligan följer du på smveckan.se

Efter två tävlingsdagar leder Dalarna medaljligan före Jämtland och Västernorrland.

Du följer även SM-veckan på sociala medier på @smveckan eller genom att följa #smveckan. Med SM-veckans app på smveckan.se håller dig uppdaterad med de senaste nyheterna, information om evenemangen och de olika idrotterna.

SM-veckan vinter äger rum 31 januari - 5 februari 2023 i Skövde. Billingen Skövde, Arena Skövde, Lillegården och Falköpings motorstadion är de arenor där SM-tävlingar i bland annat längdskidor, e-cykel, x-trial, rallysprint och bowling avgörs.

Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Det här är SM-veckan
SM-veckan är ett av Sveriges största, årligen återkommande, idrottevenemang och genomförs varje år på olika orter i Sverige, vinter respektive sommar. SM-veckan är öppen för Riksidrottsförbundets medlemmar, 71 specialidrottsförbund, vilka representerar upp emot 210 idrotter. SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med berörda specialidrottsförbund och värdstaden. Sveriges Television är sändande bolag.

Följ Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Senaste pressmeddelandena från Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna