Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

SM-veckan Skövde: tisdagens medaljer

SM-veckan vinter i Skövde är i gång. Skövde arrangerar idrottsfesten för första gången, och därmed är det den sydligaste SM-veckan vinter hittills. Första tävlingsdagen kickade igång med längdskidor och svenska mästare i sprint skulle koras. Här är första dagens medaljer:

Längdskidor Damer sprint Guld Anna Dyvik IFK Mora SK
Längdskidor Damer sprint Silver Moa Ilar Falun Borlänge SK
Längdskidor Damer sprint Brons Jenny Solin Sollefteå Skidor SK
Längdskidor Herrar sprint Guld Olof Jonsson Trillevallens Sportklubb
Längdskidor Herrar sprint Silver Karl-Johan Westberg Borås SK
Längdskidor Herrar sprint Brons Oskar Svensson

Falun Borlänge SK

Varje dag sammanställer vi medaljer och tar fram en medaljliga per län. Medaljligan följer du på smveckan.se

Du följer även SM-veckan på sociala medier på @smveckan eller genom att följa #smveckan. Med SM-veckans app på på smveckan.se håller dig uppdaterad med de senaste nyheterna, information om evenemangen och de olika idrotterna.

SM-veckan vinter äger rum 31 januari - 5 februari 2023 i Skövde. Billingen Skövde, Arena Skövde, Lillegården ocg Falköpings motorstadion är de arenor där SM-tävlingar i bland annat längdskidor, e-cykel, x-trial, rallysprint och bowling avgörs.

Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Det här är SM-veckan

SM-veckan är ett av Sveriges största, årligen återkommande, idrottevenemang och genomförs varje år på olika orter i Sverige, vinter respektive sommar. SM-veckan är öppen för Riksidrottsförbundets medlemmar, 71 specialidrottsförbund, vilka representerar upp emot 210 idrotter. SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med berörda specialidrottsförbund och värdstaden. Sveriges Television är sändande bolag.

Följ Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Senaste pressmeddelandena från Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna